Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defecte Nikkor 18-55mm lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Defecte Nikkor 18-55mm lens

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Ik heb een Nikkor lens (AF-S 18-55mm DX) die aan het scherpstellen blijft, het "motortje blijft zoemen, maar vindt niet het scherp te stellen punt. Hij heeft het altijd gedaan op mijn Nikon D70s en D200 maar nu geeft hij er opeens de brui aan. Manueel (door het omzetten naar de M) krijg ik wel het onderwerp scherp ingesteld. Zou hier iets aan te doen zijn?

Re: Defecte Nikkor 18-55mm lens

Zal wel te repareren zijn, maar of dat loont?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Misschien te simpel , maar zou een contact wat vervuild kunnen zijn? Immers de camera stuurt signaal naar lens om scherp te stellen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik had vorige week zelfde probleem met 18-135mm lens en vermits ze nog onder garantie was heb ik ze naar de winkel teruggebracht. De herstelling zou ongeveer een maand op zich laten wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
          Misschien te simpel , maar zou een contact wat vervuild kunnen zijn? Immers de camera stuurt signaal naar lens om scherp te stellen.
          Bedankt voor je reactie Bask, ik had de contacten al schoongemaakt (objectief en camera) met alcohol maar nog steeds hetzelfde probleem.
          Wie weet nog een mogelijke oplossing? (nieuw kopen kan altijd nog)

Comment

Ik heb het nog eens een keer 'goed' doorgelezen en de lens stelt dus wel scherp, maar kan geen scherppunt vinden. Klopt dit?

Doet bij handmatig scherpstellen de groene stip het of stel je gewoon scherp op het matglas.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik heb het nog eens een keer 'goed' doorgelezen en de lens stelt dus wel scherp, maar kan geen scherppunt vinden. Klopt dit?

Doet bij handmatig scherpstellen de groene stip het of stel je gewoon scherp op het matglas.
              Ik probeer op een voorwerp scherp te stellen. De lens blijft het scherpstelpunt zoeken maar kan dat niet vinden. Handmatig scherpstellen gaat wel (welke groene stip?). Voor het handmatig scherpstellen moet je een schuifje op "M" zetten. Daarna kan je hem handmatig scherpstellen.
              Kan je hier iets mee? groetjes

Comment

Linksonder in de zoeker zit bij de meste Nikons een groene stip, die oplicht als het beeldscherp is. Kan je wel scherpstellen(hand), maar licht de stip niet op: dan is waarschijnlijk iets mis met de camera

Comment

Working...
                X