Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: M42-Lenzen Showcase

Je kunt ook een splitscreen matglas plaatsen, heb ik vroeger gedaan op mijn 350D, 40D en 50D.
    Katz Eye is wel gestopt maar er zijn nog producenten hoor, zoek maar eens op het internet.
    Dit is hier één ervan: http://www.focusingscreen.com/
    Last edited by Red Falcon; 12 oktober 2016, 13:58. Reden: 350D instede 250D

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Je kunt ook een splitscreen matglas plaatsen, heb ik vroeger gedaan op mijn 350D, 40D en 50D.
      Katz Eye is wel gestopt maar er zijn nog producenten hoor, zoek maar eens op het internet.
      Dit is hier één ervan: http://www.focusingscreen.com/
      Heb ik ook ooit naar gekeken, maar aangezien het niet officieel wordt ondersteund. Laat ik het even zo. Misschien is een goedkope tweedehandse 5D wel iets om er een manuele matglas erin te laten steken. Een 5D speciaal voor manuele lenzen. Maar ik wacht er toch nog even mee.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Heb ik ook ooit naar gekeken, maar aangezien het niet officieel wordt ondersteund. Laat ik het even zo.
        Wat bedoel je juist met 'niet officieel ondersteund'?
        Ik had een Katz Eye op mijn 350D en normaal kon dat niet, maar op alle volgende Canon's ging dit wel.
        En veel is daar niet aan gelegen hoor omdat matglas te wisselen.
        Enkel een stofvrije ruimte en plastieken handschoenen.
        75 euro voor een matglas is niet veel hoor, bij Katz Eye waren die veel duurder.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Dat je niet zomaar het matglas kan uithalen en een andere insteken. Denk net zoals bij uw 350D. Dus niet zoals bij de 6D dat je opeens een loszittende matglas hebt met beetje pech. Ooit voor gehad met een leentoestel voor docenten van mijn oude opleiding.

Comment

Van de XXXD serie heb ik enkel de 350D gehad en daar kon je zogezegd geen ander matglas in steken.
            Maar in mijn volgende toestellen, de 40D, 50D en mijn 5D is dit absoluut geen probleem en uw foto's die je manueel hebt scherp gesteld zijn absoluut zeer scherp dankzij dat splitscreen matglas.

Comment

Van de XXXD serie heb ik enkel de 350D gehad en daar kon je zogezegd geen ander matglas in steken.
              Maar in mijn volgende toestellen, de 40D, 50D en mijn 5D is dit absoluut geen probleem en uw foto's die je manueel hebt scherp gesteld zijn absoluut zeer scherp dankzij dat splitscreen matglas.
              Maar de 30D is wel 1 generatie ouder dan de 40D. Dus die valt net buiten de boot.

Comment

Maar de 30D is wel 1 generatie ouder dan de 40D. Dus die valt net buiten de boot.
                Sorry, maar heb je die site al bezocht?

Comment

Zeker, weet ook dat je meerdere modellen hebt. Maar dan moet je je camera verbouwen en daarvoor ben huiverige.
                  Je zit ook met dat kussentje wat je moet weghalen en met beetje pech bevuil je gelijk heel je nieuwe matglas.

Mijn motoriek is niet goed genoeg om dit soort operaties uit te voeren.

Bij zo' n systeem is het vervangen veel makkelijker en dan zou ik het nog wel aandurven met juiste apparatuur.

Comment

Ik mis blijkbaar iets, want ik zie het nut hier niet van in. Manueel focussen doe je toch beter en makkelijker via liveview. Je kan zelfs nog inzoomen ook. Ik heb me zo'n Meike LCD loup aangekocht die magnetisch op je scherm 'kleeft' en dat werkt perfect.

Comment

Zeker, weet ook dat je meerdere modellen hebt. Maar dan moet je je camera verbouwen en daarvoor ben huiverige.
                      Je zit ook met dat kussentje wat je moet weghalen en met beetje pech bevuil je gelijk heel je nieuwe matglas.

Mijn motoriek is niet goed genoeg om dit soort operaties uit te voeren.

Bij zo' n systeem is het vervangen veel makkelijker en dan zou ik het nog wel aandurven met juiste apparatuur.
                      Ik begrijp niet wat je bedoeld met een kussentje weg te halen.
                      Je moet enkel een raampje omhoog te klikken, het oude matglas eruit halen en het nieuwe erin te leggen, en raampje terug te sluiten.
                      De handleiding staat zelfs op de site maar wel in het Chinees maar de beelden spreken voor zich.
                      Nu als je het niet aandurft blijf je er beter vanaf dat wel natuurlijk, of je laat het door iemand plaatsen.

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                      Ik mis blijkbaar iets, want ik zie het nut hier niet van in. Manueel focussen doe je toch beter en makkelijker via liveview. Je kan zelfs nog inzoomen ook. Ik heb me zo'n Meike LCD loup aangekocht die magnetisch op je scherm 'kleeft' en dat werkt perfect.
                      Ieder zijn manier van werken Bob.
                      Een splitscreen zit in je camera en je stelt daar heel precies mee scherp.
                      Zowel in mijn 350D, 40D en 50D zat er eentje en dat was voor mij de perfectie.
                      Geen geknoei met een loep op het LCD scherm en de luxe van scherp te stellen net als vroeger.
                      Trouwens, heb je niet meer verbruik met die live view? Ik meen zelfs gelezen te hebben dat de camera dan trager werkt.
                      Nu, op mijn 5D gebruik ik enkel die Jupiter 11-4 en er zit al een ander matglas in mijn 5D maar geen splitscreen, gewoon een Canon matglas met verticale en horizontale lijnen en het is iets klaarder dan het standaard matglas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                        Mijn 30D heeft geen Liveview

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Ik begrijp niet wat je bedoeld met een kussentje weg te halen.
                        Je moet enkel een raampje omhoog te klikken, het oude matglas eruit halen en het nieuwe erin te leggen, en raampje terug te sluiten.
                        De handleiding staat zelfs op de site maar wel in het Chinees maar de beelden spreken voor zich.
                        Nu als je het niet aandurft blijf je er beter vanaf dat wel natuurlijk, of je laat het door iemand plaatsen.

De schroevendraaier of zo die wijst naar wat ik het kussentje bedoel.

Dit vind ik toch best wel bewerkelijk allemaal

Comment

Mijn 30D heeft geen Liveview

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

De schroevendraaier of zo die wijst naar wat ik het kussentje bedoel.

Dit vind ik toch best wel bewerkelijk allemaal
                          Aha, dat is de spiegeldemper en daar moet je zeker afblijven, die is trouwens aan het toestel gelijmd.
                          Bij de meeste SLR toestellen moet die na +/- 30 à 50 jaar vernieuwd worden.
                          In minder dan 30 minuten is het oude matglas eruit en zit het nieuwe erin. Als je wilt kan ik dat voor u doen, gratis natuurlijk/
                          De schroevendraaier verwijst neer het kadertje die omhoog getild moet worden.

Comment

Aha, dat is de spiegeldemper en daar moet je zeker afblijven, die is trouwens aan het toestel gelijmd.
                            Bij de meeste SLR toestellen moet die na +/- 30 à 50 jaar vernieuwd worden.
                            In minder dan 30 minuten is het oude matglas eruit en zit het nieuwe erin. Als je wilt kan ik dat voor u doen, gratis natuurlijk/
                            De schroevendraaier verwijst neer het kadertje die omhoog getild moet worden.
                            Waarschijnlijk woon je beetje ver weg om het jouw te laten doen. Daarbij heb ik ook geen rijbewijs. ;-)

Comment

Waarschijnlijk woon je beetje ver weg om het jouw te laten doen. Daarbij heb ik ook geen rijbewijs. ;-)
                              Geen idee, ik woon in Mol.

Comment

Geen idee, ik woon in Mol.
                                +/- een uurtje dan. Ik woon in de buurt van Spanjaart. Heb dan ook al paar keer met hem meegereden.

De onderstaande foto' s heb ik ooit van mijn bomma gemaakt met de Pallas Magenta 135mm 2.8 op iets van F11 a 16. Te lang geleden om het met zekerheid te kunnen zeggen.

Last edited by Rogier; 7 januari 2017, 20:51.

Comment

Working...
                                X