Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    ja wie weet... vlagen van waanzin zin nooit goed , hoewel je berekening niet echt opgaat aangezien je de lens toch nooit zou kunnen verkopen voor 36000franck
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Het leuke is dat dat lensje (Komine fabrikaat) voor enkele €€€ te koop is , op Marktplaats (Ned. 2e hands site ) staan er 4, waarvan 2 stuks M42....
      verlicht me , ik vind enkel de 135mm 2.8

      ps: wel bedankt ben die site al maanden over het hoofd aan het zien
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
        ja wie weet... vlagen van waanzin zin nooit goed , hoewel je berekening niet echt opgaat aangezien je de lens toch nooit zou kunnen verkopen voor 36000franck
        Tuurlijk niet, hahahaha.
        Het is maar dat ik wilde zeggen dat deze nu die prijs zou kosten.
        Toch bijna een half maandloon hé.

        @ Telekees, het zijn 135mm op marktplaats maar geen Serie 1 en dus geen f/2.3.


        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Ik beklaag het me al lang dat ik niet enkele jaren geleden ben begonnen met mf-lenzen te kopen, sommige mensen vragen toch echt veel geld voor een lens.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            dat zal waarschijnlijk niet beteren dus beetje de betere objectieven uit kiezen ik heb ook al ontdekt dat voor nikon de lenzen onder de 50mm niet geschikt zijn liever meer dan 50mm , ivb met scherpstellen

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              verlicht me , ik vind enkel de 135mm 2.8

              ps: wel bedankt ben die site al maanden over het hoofd aan het zien
              Sorry, niet gezien dat het over de F2.3 ging, die is inderdaad zeldzaam

              Marktplaats is in NL veruit de beste site, staat gigantisch veel op en biedt alle vrijheid.

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Sorry, niet gezien dat het over de F2.3 ging, die is inderdaad zeldzaam

                Marktplaats is in NL veruit de beste site, staat gigantisch veel op en biedt alle vrijheid.
                Daar zoek ik ook veel op.
                Onlangs weigerde een verkoper om een object op te sturen naar België.
                Ook ondervonden dat verkopers je nieteens antwoorden als ze zien dat je een Belg bent.
                Staan wij dan heus zo slecht aangeschreven in Nederland?
                Anderzijds kan ik wel zeggen dat je een Nederlander best mag vertrouwen, ik heb toch heel goede ervaringen met deze die toch zaken willen doen.

                Grtz, RF


                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Daar zoek ik ook veel op.
                  Onlangs weigerde een verkoper om een object op te sturen naar België.
                  Ook ondervonden dat verkopers je nieteens antwoorden als ze zien dat je een Belg bent.
                  Staan wij dan heus zo slecht aangeschreven in Nederland?
                  Anderzijds kan ik wel zeggen dat je een Nederlander best mag vertrouwen, ik heb toch heel goede ervaringen met deze die toch zaken willen doen.

                  Grtz, RF
                  Maakt toch allemaal niks uit , Belg of Nederlander, rotte appels heb je overal.
                  Overigens heb ik met al mijn handeltjes slechts 1x een zeperd gehaald, een Praktica met Pancolar 50 F1.8
                  30€ betaald en nooit wat ontvangen (Nederlander).....
                  Ik weet welke stad hij woont, maar heb helaas het adres nooit kunnen achterhalen.

                  Edit:
                  Ik ga een nieuwe gok wagen, een Praktica met een Carl Zeiss Jena Flektogon 35mm F2.4 voor 20€ !!!
                  De aanbieder heeft kennelijk geen idee wat dat waard is.....
                  Last edited by Keeskanon; 5 januari 2010, 22:54.

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Daar zoek ik ook veel op.
                    Onlangs weigerde een verkoper om een object op te sturen naar België.
                    Ook ondervonden dat verkopers je nieteens antwoorden als ze zien dat je een Belg bent.
                    Staan wij dan heus zo slecht aangeschreven in Nederland?
                    Anderzijds kan ik wel zeggen dat je een Nederlander best mag vertrouwen, ik heb toch heel goede ervaringen met deze die toch zaken willen doen.

                    Grtz, RF
                    off-topic wellicht.
                    als je wat op marktplaats hebt staan, dan krijg je vaak mailtjes met vage verhalen, je wordt aan de praat gehouden en dan moet het ineens naar Nigeria of naar ergens in België verstuurd worden, als cadeau voor zus, zoon of oom.
                    ik weet zulke berichten vaak wel te filteren en vindt naar belgië sturen geen probleem, maar blijkbaar hebben anderen er bij voorbaat geen zin in.

                    ik wilde afgelopen week een cameraatje kopen als cadeautje voor mijn zusje. Gewoon een grappig ding uit de jaren 60 (een halina paulette electric). Ik moest me al bijna verontschuldigen bij de vraag of ze het naar België (ik woon in nl, zij in belgie) wilden zenden, omdat ik het als een cadeau voor mn zusje wilde hebben, klinkt als zo'n spammertruc. Gelukkig vonden ze het geen probleem

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Maakt toch allemaal niks uit , Belg of Nederlander, rotte appels heb je overal.
                      Overigens heb ik met al mijn handeltjes slechts 1x een zeperd gehaald, een Praktica met Pancolar 50 F1.8
                      30€ betaald en nooit wat ontvangen (Nederlander).....
                      Ik weet welke stad hij woont, maar heb helaas het adres nooit kunnen achterhalen.

                      Edit:
                      Ik ga een nieuwe gok wagen, een Praktica met een Carl Zeiss Jena Flektogon 35mm F2.4 voor 20€ !!!
                      De aanbieder heeft kennelijk geen idee wat dat waard is.....
                      Lekker, laat wat foto's zien als het lukt (van en uit de lens )... waar haal je het toch ik kijk bijna elke dag maar zie dit niet .
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        Hier moet ge zijn: http://www.marktplaats.nl/


                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Waarschijnlijk zoekertje waar het niet bij staat :-) en je de lens moet 'herkennen' nog niet aan mij besteedt.
                          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                            en je de lens moet 'herkennen' nog niet aan mij besteed.
                            (geen t)
                            Zo is dat, je moet kijken bij analoge camera's en dan proberen de lens die bij/op een waardeloze camera zit te herkennen,dit heeft mij al het volgende opgeleverd:
                            -SMC Takumar 50 F1.4 (mint) voor 40€
                            -Zeiss Jena Sonnar 135 F3.5 voor 15€
                            -Tamron SP Adaptall 60-300 zoom voor 25€
                            Vooral de laatste gebruik ik nogal eens , verbazend goed.

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Hoi Kees, van die Tamron's heb ik al veel gelezen, er zou daar een serie van bijzonder goed zijn, maar nu ben ik wel vergeten welke serie dat was zeker .
                              Ook zijn de adaptall's heel zeldzaam te vinden.

                              Grtz, RF


                              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Hoi Kees, van die Tamron's heb ik al veel gelezen, er zou daar een serie van bijzonder goed zijn, maar nu ben ik wel vergeten welke serie dat was zeker .
                                Ook zijn de adaptall's heel zeldzaam te vinden.

                                Grtz, RF

                                Valt wel mee hoor met de zeldzaamheid van die adaptalls, ze waren best wel populair.
                                Veel info (soms wel met een korreltje zout te nemen) op:

                                A web resource providing information about vintage Tamron non-AF lenses.


                                Vooral de SP modellen zijn interessant, zoals de door mij genoemde 60-300 model 23A
                                die is maar liefst 17 jaar gemaakt

                                Comment

                                Working...
                                X