Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke van de twee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke van de twee?

Ik twijfel tussen de Canon EF-S 10-22 USM en de Canon EF-S 17-55mm F 2.8 IS.
    Ik heb nu de een tamron 28-75xr di 2.8, zou gewoon de nieuwe lens kopen voor meer breedhoek te hebben.
    Weet echt niet welke kiezen.

Killerke
    www.knfotostudio.be

Re: welke van de twee?

ga dan voor het extreme, de 10-20. Want een allround lens heb je al met de tamron. Dus ken je evengoed een breedhoeklens erbij kopen.

Ik heb de sigma 10-20 in combinatie met de tamron 28-75 en dan heb je meteen een bereik van 10 tot 75. En ik gebruik veel de 10 tot 17mm die je niet zou hebben moest je voor de 17-55 gaan.

groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Killerke ik heb indertijd voor de zelfde keuze gestaan en na 'n paar slapeloze nachten heb ik me de 10-22 aangeschaft samen met de tamron 28-75.
      En ik heb er nog niet één moment spijt van gehad.
      Het zijn twee superlensjes.
      Ik zou zeker gaan voor die 10-22 (om de breedhoek) en de tamron 28-75 vult deze heel goed aan.

Comment

Volgens mij heeft de 17-55 het beste zoombereik om er de standaardlens van te maken, als je die hebt dan zal je de Tamron niet veel meer gebruiken.

Als je werkelijk veel breedhoek-foto's wil maken, dan kan de 10-22 een betere keuze zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Breedhoek voor een Canon crop camera?? niet twijfelen, de 10-22 is een dijk van een lens. Heb enkele L lenzen en wees maar zeker de 10-22 kan makkelijk naast deze lenzen staan.
          Mvg, Jacky
          Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
          Mvg, Jacky P.

Comment

De 17mm tegen de 28mm van de tamron is toch ook al een behoorlijk verschil?
            Waarom zijn de keuzes zo moeilijk!
            www.knfotostudio.be

Comment

17-55 zou voor mij het beste bereik hebben

10-22 is erg leuk ,maar niet veelzijdig genoeg qua bereik vind ik. je kan er bv geen portretjes mee schieten (vervormingsloos)
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

de 17-55 staat niet meer op de site van canon, is deze uit de verkoop gehaald?

Killerke
                www.knfotostudio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                  de 17-55 staat niet meer op de site van canon, is deze uit de verkoop gehaald?

Killerke
                  Ik mis nog een paar andere lenzen op de Belgische Canon-website.
                  De nieuwe 18-55 IS en de 55-250 IS zie ik ook niet (of ik moet er naast gekeken hebben), maar de 100-300 f5,6L staat er nog wel, en die is volgens mij al een hele tijd niet meer te koop.

Bij www.Canon.nl staat ze wel op de site, maar niet bij de lenzen met beeldstabilisatie (kijk bij zoomlenzen).

Ik heb al meer gezien dat de Belgische Canon-website niet altijd "up to date" is...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X