Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax SMC-DA 21

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax SMC-DA 21

Heeft er iemand ervaring met deze lens? Ik sta namelijk op het punt deze lens aan te schaffen.

Presteert deze prime goed op vlak van scherpte en verbuiging?

Zijn er voor de rest nog dingen die ik hoef te weten?

Alvast bedankt!

Grtz,
    Cyberslip

Re: Pentax SMC-DA 21

Ik heb deze al sinds ze verkrijgbaar was. 't Is er dus eentje uit de eerste batch.

Er waren in 't begin wat klachten over de afstelling van de AF, en ook de mijne is niet 100% perfect, maar vermits ik die toch niet volopen gebruik is dat nooit een praktijkprobleem gebleken. Algehele scherpte is m.i. wel in orde, hoewel de nieuwe DA*16-50/2.8 zoom het mss net iets beter doen, maar da's natuurlijk een ander soort objectief.

Naar vervorming toe kan ik je niet echt veel vertellen aangezien ik er nooit echt foto's mee nam waarop dat zou opvallen... Blijkbaar zou de oudere FA20/2.8 het beter doen dan de DA21/3.2, maar of het significant is weet ik niet.

Wat moet je weten over dit objectief? Hmm... wel dat het nogal een eigenzinnige zonnekap heeft die erg compact is, maar niet zo filtervriendelijk. Met name een polarizatiefilter is niet bruikbaar in combinatie met de zonnekap. Je kan er wel een kleinere filter (filtermaat 43mm) langs binnen in draaien, maar dat is geen alternatief voor een polarizer.

Voor de rest een erg leuk en onopvallend compact objectief dat ik graag gebruik.

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Re: Pentax SMC-DA 21

Ik veronderstel dat de 'bugs' er al uitgehaald zijn ondertussen.
      Filters gebruik ik niet, dus dat is geen ramp.

Is de scherpte dan vergelijkbaar met bijvoorbeeld de FA 35/50?

Comment

Working...
      X