Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Asph OF Canon EF 17-40mm f/4 USM L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Asph OF Canon EF 17-40mm f/4 USM L

Hoi,

Ik twijfel nog aan beide bovenstaande lenzen, voorkeur gaat momenteel meer uit naar de lichtsterke Tamron 2.8, of zouden jullie eerder de Canon kopen wegens USM & L ?
    Kan ze aan dezelfde prijs ongeveer krijgen (L lens 2e hands). Wil geen fullframe op termijn.

Neem graag fotos bij schemerlicht (bewegende onderwerpen soms), de Tamron gaat hierin beter presteren zeker wegens lichtsterker? Wat zou jullie voorkeur zijn? (of andere suggesties welkom)

Thanks,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 12 februari 2008, 20:34.

Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Asph OF Canon EF 17-40mm f/4 USM L

De eerste vraag is of je op termijn Full Frame wilt.
    Verder is een goed Tamron exemplaar zeker een fijne lens en een slecht Canon exemplaar (ie komen ook voor schijnt het) niet.
    1 stop scheelt voor een goothoeklens niet de hele wereld vind ik, de AF van de Canon is waarschijnlijk beter.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Re: Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Asph OF Canon EF 17-40mm f/4 USM L

Ik ben van de Tamron 17-50 over gegaan naar de Canon 17-40.

De 17-50 is echt haarscherp en zeker op 2.8 te gebruiken, wat je meestal niet van de third party lenzen kan zeggen.
      Kwa scherpen ontlopen deze lenzen elkaar niet. Soms lijkt het alsof de Tamron op 4.0 misschien wel een tikkeltje scherper is. Er boven zie ik geen verschil.

De Canon is veel sterker, robuuster en ietjes sneller met de autofocus. Scheelt niet veel, maar omdat de tamron enorm veel lawaai maakt, lijkt deze trager. Daarnaast is de Canon echt heel veel soepeler kwa zoom en focus.

Kwa zuiverheid vind ik de Canon echt beter. Op afdrukken als A4 zie je het verschil in de zuiverheid en met name de onscherpe gedeeltes (bokeh?). Lijkt alsof je met een prime hebt geschoten.

De reden dat ik voor de Canon bent gegaan is omdat ik een probleem had met mijn flits icm met de Tamron (ivm afstand die niet doorgeven word naar de flits) en ik de 5D erbij wilt.

Je doet absoluut geen miskoop met de Tamron. Het is een relatief goedkope lens met een goede bijbehorende zonnekap voor de 1.6x camera's (bij de 17-40 moet die voor een 1.6x camera er appart nog bij, de 83DII) en een goede scherpe lens.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
      X