Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24mm versus Sigma 10-20mm of toch de Canon EF - S10 - 22mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 12-24mm versus Sigma 10-20mm of toch de Canon EF - S10 - 22mm

Allen,

Ik twijfel tussen bovengenoemde lenzen, heeft iemand ervaring met deze lensen en heeft er iemand van jullie ook voor deze keuze gestaan? Zo ja wat kunnen jullie mij aanraden en / of wat heeft bij jullie de doorslag gegeven.

graag jullie mening aub

alvast bedankt

Björn
    Last edited by Björn W; 8 februari 2008, 09:42.
    Groeten Björn

Re: Tokina 12-24mm versus Sigma 10-20mm

Allebei super lenzen.

Ik had de tokina en nu de sigma.

Als ik er nu geen zou hebben ging ik voor de Sigma, puur voor die 2mm meer groothoek, daar koop je hem tenslotte voor.

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Waarom ga je niet voor de canon EF-S 10-22, die blijkt qua prestaties boven de tokina en sigma uit te steken. Zie ook volgende review :

Ik ben er in alle geval heel tevreden over
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Zoals de geciteerde review van KR stelt, voor Canon gebruikers is de eerste keuze de EF-S 10-22
        Ben er zeer tevreden van, met cashback was het prijsverschil niet groot

Als je een andere body hebt liggen de kaarten anders
        3th party lenzen kunnen m.i. pas overwogen worden wanneer de gezochte functionaliteit niet te vinden is bij het merk zelf, ofwel aan een gevoelige meerprijs

Verder worden al deze supergroothoekzooms regelmatig tweedehands aangeboden, het is niet iedereen zijn ding

Comment

Ik heb de sigma 10-20 en deze is echt super. Als je 200 euro meer wilt geven voor de canon moet je voor de canon gaan. Maar beide "sigma en tokina" zijn goede alternatieven.

Ik ben meer voor de 2mm groothoek dan voor de f4 bij tokina.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Ik heb momenteel de tokina 12-24, heel tevreden mee. Gebruik die vaak samen met een polarisatiefilter, geeft heel knappe beelden.

Ik koos hiervoor aangezien deze prijsgericht, best prijs kwaliteit was. Had het budget iets groter geweest, was ik zeker voor de canon 10-22 gegaan. Maar als student moet je keuzes maken eh ..

grtz
            Mijn werkjes

Comment

Allen,

Is deze Canon EF-S10-22mm dan zoveel beter dan bovengenoemde Tokina en Sigma lens? Is de meerprijs de moeite? Ok ik begrijp dat je bij de Canon 2 mm meer groothoek hebt dan bij de Tokina, dat klopt.
              Maar wat als ik dan de Canon 10 - 22 mm vergelijk met de Sigma 10 20 mm, wat is jullie oordeel dan hiervoor.

Graag hierop jullie advies aub en / of ervaring

alvast bedankt voor de hulp

Mvg

Björn
              Groeten Björn

Comment

In m’n EF-s tijdperk heb ik ze ooit alle drie getest, ik vond de meerprijs van de Canon meer dan verantwoord, de Sigma was de minst scherpe en de Tokina had wat last van CA. Op alle vlakken was de Canon beter eigenlijk.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Re: Tokina 12-24mm versus Sigma 10-20mm of toch de Canon EF - S10 - 22mm

Ik heb ook tientallen reviews gelezen toen ik mijn groothoek wou kopen. Mocht ik Canon hebben, was ik daar voor gegaan (zoals hier al meermaals staat). Toch iets beter voor een relatief klein prijsverschil. Ik heb echter Nikon en ben daarom voor de Sigma gegaan (extra breed en niet de CA van Tokina). Nog geen moment spijt van gehad in elk geval Maar: de Canon zou toch tikkeltje beter zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                    de Canon zou toch tikkeltje beter zijn.
                    Mijn ervaring was toch een serieuze tik , de Sigma vond ik allesbehalve een scherpe lens zeker als je ze niet serieus afstopte, nu voor de meesten is dit toch voor landschapgebruik en is afstoppen een minder probleem.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

De Sigma is scherp, maar er zijn slehte tussen, heb er zelf zo één beproefd en in de winkel konden ze dat nauwelijk voorstellen.
                      Enkele voorbeeldjes:

vergelijk 10mm Nikon en 12 mm Canon

Last edited by Franciskine; 16 februari 2008, 12:06.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben zeer tevreden over de Sigma 10-20mm,ook over de scherpte.
                        Eerlijkheids halve moet ik toegeven,dat ik [bijna]nooit met de volle
                        lensopening fotograveer.
                        Dit is nog overgebleven van vroeger,omdat het toen heel gewoon
                        was,[vooral] met een zoomlens iets te knijpen
                        De Canon is beter naar zeggen. Ik heb flink wat foto's bekeken,
                        die met beide lenzen gemaakt waren.
                        Succes met de keuze.
                        gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                          dat ik [bijna]nooit met de volle
                          lensopening fotograveer.
                          ik nooit altijd met een naald...
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

http://exhi-fotografie.nl

Comment

Het EF-S 10 -22 objectief is lichtsterker, en scherper in de hoeken dan de tokina en sigma. Ook is de vertekening minnder prominent aanwezig.

Comment

Working...
                              X