Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon extender 1.4 of 2.0 ... voor een 70-200mm f/4 IS L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon extender 1.4 of 2.0 ... voor een 70-200mm f/4 IS L USM

Oorspronkelijk geplaatst door Rud Bekijk bericht
    Hoi,

Ik heb vandaag een 2.0 extender gekregen van een gelukkige gever. Nu heb ik deze zojuist binnen eens getest en met de 70-200 gaat de AF wel, maar op de 100-400 werkt deze niet.

Weet iemand of dit een normaal verschijnsel is, of moet ik naar de winkel. Zal in het weekend nog eens buiten proberen als er meer licht is, op hoop van zegen.

Groeten,
    Rudy
    Op een 70-200 f2,8 zal de AF nog werken omdat dan de maximale diafragma-opening f5,6 wordt (met een f4 krijg je in combinatie met 2x TC f8 als maximale opening, en dan heb je ook geen AF). Op een 100-400 wordt de maximale diafragma-opening f11, en dan krijgt de AF sensor te weinig licht om correct te werken (zelfs handmatig wordt het heel moeilijk omdat de zoeker heel donker is).

De niet professionele Canon's hebben als limiet f5,6 waarbij de AF nog werkt, de "1D" series gaan tot f8, daar zou dus een 100-400 in combinatie met 1,4x TC nog AF moeten hebben.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb eventueel een Sigma 1,4x converter te koop...
      Ik heb deze tot grote tevredenheid gebruikt op mijn canon 70-200 f/2,8.
      How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Bedankt voor de uitleg, nu weet ik minstens dat ik mij geen zorgen moet maken over het al dan niet werken van de extender.

Groeten,
        Rudy
        Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Working...
        X