Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backfocus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Backfocus?

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Toen leon bidon hier nog actief was, had hij net hetzelfde probleem,
    hij heeft er zelfs een perfkt werkende 1.4 objectief voor verkocht, waar eigenlijk niks mee aan de hand was!

het lag gewoon aan zijn toestel, de sony a100.
    dus wees voorzichtig, de fout zou daar kunnen zitten en niet aan je lenzen.

Mvg
    Zou dan denken dat alle lenzen een probleem in dezelfde richting zou vertonen.
    Dit is echter niet het geval. Zowel de Sony 18-70 kitlens, als de Sony 75-300 als de Tamron 90mm Macro zijn haarscherp.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jacky001 Bekijk bericht
      Ik kan de testkaart niet downloaden
      Site is idd verschrikkelijk traag. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd alvorens ik de kaart binnen had.
      Als ik vanavond thuis ben, zal ik ze even uploaden naar mijn webserver en de link hier zetten. Zal dan wel lukken.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G

Comment

Hallo,

net ook even de test gedaan maar ik heb een vraagje. Kan het zijn dat je lens last heeft van front focus en niet de body? mijn macro doet het goed maar mijn 50mm heeft nogal last van frontfocus. En weet iemand hoeveel last je moet hebben voor het in garantie valt? ( lens is 1.5jaar oud)

mvg David
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
          Site is idd verschrikkelijk traag. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd alvorens ik de kaart binnen had.
          Als ik vanavond thuis ben, zal ik ze even uploaden naar mijn webserver en de link hier zetten. Zal dan wel lukken.

Download de kaart -> KLIK

Comment

Op zowel lens als body van Canon is 2 jaar garantie.

Vooraleer je iets opstuurt, doe zeker dezelfde test met verschillende body's en lenzen...

M.v.g
            CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
              Ik heb dus duidelijk een back-focus probleem met mij body en niet met m'n lenzen!

Morgen ga ik 'm binnen brengen en kan hij nog onder garantie gecalibreerd worden.

En ik dacht dat ik scherpe foto's maakte

M.v.g.

Front/backfocusproblemen zitten meestal in de body en bijna nooit in de lenzen.
              Op de MKIII kan je dit toch zelf corrigeren in het menu (AF micro-adjustment)
              Last edited by Maarten_T; 6 februari 2008, 20:20.

Comment

Hey ,

Fel bedankt voor de test. Heb ze zelf eens uitgevoerd met mijn D300 en Tamron 28-75 2.8 . Ziet er zeer goed uit

JanMetDePet
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                X