Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma OS lenzen - prijzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Sigma OS lenzen - prijzen?

Waarom dan niet bvb de 400 5.6 van Canon?
    Scherpe lens en rond de 1000 euro

Comment

Hopelijk komt die vlug bij andere winkels dat de prijzen terug kunnen concurreren.

Ik denk dat ik ook de 150-500 OS HSM zal kopen. Of de test zou zéér slecht moeten zijn. Zou ideaal zijn voor vogels en airshows. Bij nikon is het iets te duur.
      Of ik zou moeten voor een sigma 120-300 f2.8 gaan die vind je 2dehans voor 1200 euro. Wat niet slecht is voor zo'n lichtsterke lens
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

De 120-400 interesseert me wel, vooral dan in vergelijking tot de Canon versie.

De 500 mm? Neen, dank u. Dan zou ik liever liever de canon 300 mm 2.8 plus TC hebben. De Sigma zoom is niet lichtsterk genoeg, en de 500 prime van Sigma is bijna even duur als de 300 mm prime van Canon. Probeer maar eens een eekhoorn uit de hand te volgen met 300 mm lens en stabilisatie, op 5.6 of 8 met retesluitertijden en hoge ISO...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          De 500 mm? Neen, dank u. Dan zou ik liever liever de canon 300 mm 2.8 plus TC hebben.
          Ja zeg, hallo
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Weet er iemand al toevallig kwalitatieve verschillen tussen de Sigma 80-400 en de 120-400?
            Ben aan het twijfelen tss deze twee. Het moet vooral dienen om sportfotografie.
            Heeft er iemand negatieve en positieve ervaring met de 80-400?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ritchie83 Bekijk bericht
              Weet er iemand al toevallig kwalitatieve verschillen tussen de Sigma 80-400 en de 120-400?
              Voor sportfotografie zou de 80-400 een te trage autofocus hebben, over de 120-400 weten we nog niets.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

120-400 beschikt over HSM, dus zou het theoretisch wel een snellere AF hebben.
                Kent er iemand eigenlijk release datums?

Comment

volgens www.digi2u.nl

is de 120-400mm €649 en verkrijgbaar vanaf begin mei voor de canon
                  en eind mei voor nikon

de 150-500mm €829 en wederom begin mei voor canon
                  en eind mei voor nikon

Ben wel erg nieuwschierig wat er uit een test zou komen in vergelijking met de tamron 200-500mm en de sigma 50-500mm.
                  Nikon D50 met nikon 35-70 2.8D en nikon 75-300mm 4.5-5.6 en tamron 200-500mm 5-6.3 en nog een velbon sherpa 650r statief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ritchie83 Bekijk bericht
                    Momenteel nog geen reviews gezien.
                    Ik zou toch wachten op de nieuwere versies.
                    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Denk ik ook te doen. Vooral die AF speelt in mijn hoofd. Wat bij actiefoto's een must is.
                      Ik ben nog niet echt ervaren maar denken jullie niet dat 120mm meteen redelijk groot is? Of valt dat nog mee...

Comment

steed meer prijzen bekend van de nieuwe lenzen.

bij kamera-express 150-500 845€
                        120-400 695€

bij fotovideoboom 150-500 845€
                        120-400 725€

bij cameranu.nl 150-500 849€
                        120-400 699€

nu is het wachten geblazen op de reviews of die lovend zijn
                        of niet
                        laten we hopen dat het een goede lens is ik heb er wel zin in
                        Nikon D50 met nikon 35-70 2.8D en nikon 75-300mm 4.5-5.6 en tamron 200-500mm 5-6.3 en nog een velbon sherpa 650r statief.

Comment

Ik wacht al maanden op de sigma 150-500 OS, hopelijk komen die reviews vlug. Deze zomer zou ik toch een 500mm lens in mijn bezit willen hebben.
                          Dus lezers van deze toffe site, deel jullie ervaring met een sigma 150-500 OS mee.
                          De prijs is in elk geval te doen.

Comment

als het een troost kan zijn, je bent niet de enige die al maanden aan het wachten is.
                            ik had graag een mooie tele mee te nemen naar Kreta binnen een kleine maand,
                            maar ik heb me er al bij neergelegd dat dit niet gaat lukken...
                            Last edited by Mbili; 19 mei 2008, 18:43. Reden: kleine typo
                            Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                            http://gallery.atsharp.com

Comment

Die 150-500 is ook de lens waarop ik wacht.. Iemand een flauw idee hoelang we nog moeten wachten?

Ze zou in ieder geval mooi op mijn toestelleke passen..
                              Last edited by Lennert; 19 mei 2008, 13:42.

Comment

Man wat moet een mens toch soms lang wachten. Ik heb mij ondertussen een goedkoper tokina 80-400 aangeschaft en misschien wordt deze ooit vervangen maar we zullen eerst eens een paar tests afwachten.
                                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
                                X