Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma OS lenzen - prijzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Sigma OS lenzen - prijzen?

Twijfel om nu de 50-500 voor €650 tweedehands te kopen of te wachten op de 150-500 (€1099 - 25% = €825).

€175 extra voor OS (en misschien betere optiek daar die niet op 50mm start maar pas vanaf 150mm). Is misschien een voordeel voor de cropcameragebruikers, omdat ze toch niets met de 50mm zijn, verliezen de groothoek.

Comment

Die 120-400 komt toch dicht in het vaarwater van die 80-400 vindt ik...

Als er nu een keuze gemaakt moet worden, beter de 80 terwijl ze hem nog nieuw verkopen of eventjes wachten voor de 120?
      Ik ben aan het twijfelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C3D Bekijk bericht
        Die 120-400 komt toch dicht in het vaarwater van die 80-400 vindt ik...

Als er nu een keuze gemaakt moet worden, beter de 80 terwijl ze hem nog nieuw verkopen of eventjes wachten voor de 120?
        Ik ben aan het twijfelen...
        De 120-400 zal de 80-400 waarschijnlijk wel vervangen, misschien kan je dan in de uitverkoop nog een goede deal doen.

Maar misschien is de 120-400 wel veel beter...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Gaat niet, ik moet nu kiezen vermits ik binnen 1 week naar de States vertrek en het daar 350€ goedkoper is dan hier nieuwprijs

Comment

Ik heb voorlopig een zeer goedkope 70-300 oplossing gekocht in afwachting van de nieuwe sigma lenzen. Want hsm en os en goeie beeldkwaliteit zou toch super zijn. Ik denk dat de 150-500 toch tussen de 900 en 1000 euro zal draaien hoor. De bigma was dit toch ook.

Zelf de mindere 170-500 kost bijna al 800 euro en die heeft nog geen os en hsm
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Prijzen bij topfoto.de :

120-400 : 729,00 €
              150-500 : 879,00 €

Gilby
              Nikon D90 + 18-200 VR

Comment

En de 18-125 OS staat op Amazon.de aan 390 euro

Comment

de 18-125 komt er slecht uit in de tests op FM Reviews (ook niet lichtsterk).
                  ging wachten op de 150-500 OS HSM, maar heb de 50-500 HSM gekocht.

Weet niet of die OS zoveel verschil had gemaakt, bestaat topic over de 50-500 waar iemand prachtige fotos uit de hand nam van dolfijnen, ... allemaal scherp zonder OS. Is gewoon een kwestie van de techniek beheersen en snelle sluitertijden en/of hoge iso's denk ik.

Als de reviews uit zijn van de 150-500 OS HSM zal ik nog eens kijken.
                  Maar zeker geen van die nieuwe Sigma's zonder HSM, snel scherpstellen is wel een must.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                    Weet niet of die OS zoveel verschil had gemaakt, bestaat topic over de 50-500 waar iemand prachtige fotos uit de hand nam van dolfijnen, ... allemaal scherp zonder OS. Is gewoon een kwestie van de techniek beheersen en snelle sluitertijden en/of hoge iso's denk ik.

Niet iedereen heeft de beschikking over een D3 waarmee je probleemloos tot 3000+ iso's kunt gaan. Jan modaal is blij als zijn fotos op iso 1600 redelijk ruisvrij zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                      Is gewoon een kwestie van de techniek beheersen en snelle sluitertijden en/of hoge iso's denk ik.
                      Is eerder een kwestie van de techniek in huis te hebben ipv. te beheersen.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik ben nogal geďnteresseerd in de sigma 150-500 OS HSM.
                        Heeft er iemand van jullie al ervaring met dit objectief?
                        Of ben ik nog te vroeg, en is hij nog niet uit in België?

Comment

Nog niet uit, maar ben hem al wel tegengekomen op de website van studio 73. Dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwart schaap Bekijk bericht
                            Ik ben nogal geďnteresseerd in de sigma 150-500 OS HSM.
                            Heeft er iemand van jullie al ervaring met dit objectief?
                            Of ben ik nog te vroeg, en is hij nog niet uit in België?
                            ze staat op de website van Studio73 voor 859 € maar noch fredmiranda.com of photozone.de hebben deze lens al bekeken dus ik vrees dat je er momenteel niet veel reviews over zal vinden.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Het zijn geen "EX" lenzen, de bouwkwaliteit zal dus wel minder goed zijn, de prijs zou ook heel wat lager moeten zijn dan die van de "EX" reeks.

De 150-500 is niet heel erg lichtsterk, als ze volledig open heel scherp is, dan valt het nog mee, maar als je ze een stop moet dichtzetten om er scherpe foto's mee te kunnen maken, dan is dat wel een heel groot nadeel.
                              Volledig mee eens!
                              Best enkele vergelijkende tests afwachten

Comment

Ik zal inderdaad nog een beetje moeten wachten, tot er vergelijkende tests zijn.
                                Dat de 150-500 niet lichtsterk is, kan geen kwaad. Aangezien ik een andere lens (canon 70-200mm) heb die wel lichtsterk is (2,8).
                                Ik zou deze sigmalens toch enkel gebruiken bij mooi weer buiten in open vlakte. Het is me meer om die 500 mm te doen, en wil me toch een goedkoper (dan de canonlens) exemplaar aanschaffen.

Comment

Working...
                                X