Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lichtsterke lens

Ben aan het uitkijken voor een lichtsterke lens om de kitlens te vervangen.
    Heb de volgende op het oog. Iemand ervaring met deze lenzen (op een Sony A100).

Sigma 24-60 F2.8 EX DG
    Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro
    Sigma 28-70 F2.8 EX DG
    Tamron SP AF 28-75 F2.8 Di LD

M'n eerste voorkeur ging naar de Sigma 24-70 maar het gewicht (715g) en de filtermaat (82mm)
    schrikken me een beetje af.

Groeten
    Steven
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Re: Lichtsterke lens

Normaal gezien gaan de meesten u hier de Tamron aanraden.
    Ziehier een paar fotokes genomen met deze lens

Klik op "more" in de blauwe balk en je kan er dik 42.000 foto's bekijken

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik heb zelf de Sigma 24-70 gehad en was daar tevreden over, deze verwisseld met een Nikkor 28-70. Maar wat ik van de Tamron heb gezien is toch scherper. Nadeel van de Tamron: kan niet op FF, je moet rekening houden met de toekomst.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Nadeel van de Tamron: kan niet op FF, je moet rekening houden met de toekomst.
        Ik dacht dat de Tamron 28-75 wel op FF kon
        (De 17-50 niet als ik mij niet vergis)
        canon 400D - EF 35-80

Comment

Tamron 28-75 (volledige benaming: SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) ) is een full frame lens.
          Bij Tamron wijst de toevoeging "Di" in de benaming op "designed for superior use with digital SLR cameras and conventional cameras", wat dat dan ook moge betekenen. Di-II daarentegen is specifiek voor cropcamera's.

Comment

Hou er wel rekening mee, dat alle 4 de lenzen die je hebt gekozen pas beginnen op 24/28 mm en dat je dan t.o.v. je kitlens wel een stuk breedhoek verliest.

Dus misschien ook eens kijken naar de 17-50 2.8 van Tamron en de 18-50 2.8 van sigma
            Nice pen, bet you write good stories with it.
            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Steven, als ik jou was, dan zou ik de kitlens houden voor het stukje breedhoek.

Daarnaast zou ik een tweedehands Minolta 28-75/2.8 D kopen. Deze zijn vrij gemakkelijk te vinden voor €250 à €300. Ik werk liever met deze lens dan met de Tamron-variant (iets snellere en ook stillere AF, en zachter werkende manuele focusring).
              Op het vlak van prijs/kwaliteit (zowel beeld- als bouwkwaliteit) is deze lens een topper.

Een Tamron 17-50/2.8 haalt niet dezelfde beeldkwaliteit, is niet bruikbaar op een FF-body, en (- wat mij vooral stoort -) is met haar 50mm niet lang genoeg als je graag portretjes schiet.

(En als ik je nog een tip mag geven: kijk eens uit naar een tweedehands Minolta 50/1.7 RS. Dit is een superlensje waarvan je voor ongeveer €100 een exemplaar in uitstekende staat kan vinden. Kan je gewoon in de jaszak stoppen en biedt de mogelijkheid om overal zonder flitser aan de slag te gaan.)

Meer info mbt lenzen (en al de rest) voor a-vatting: www.dyxum.com
              Last edited by K-2; 28 januari 2008, 17:49.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Steven, als ik jou was, dan zou ik de kitlens houden voor het stukje breedhoek.

Daarnaast zou ik een tweedehands Minolta 28-75/2.8 D kopen. Deze zijn vrij gemakkelijk te vinden voor €250 à €300. Ik werk liever met deze lens dan met de Tamron-variant (iets snellere en ook stillere AF, en zachter werkende manuele focusring).
                Merci voor de tip!
                Waar zoeken/vinden jullie 2e hands lenzen voor Sony? Hier op het forum zie je niet veel passeren.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

Comment

Kijk hier eens :
                  Ebay, www.marktplaats.nl, www.dyxum.com, www.kapaza.be, www.2dehands.be,...

(Misschien eens vragen aan guRuh of zijn Minolta 28-75 nog te koop is ?)
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                  X