Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar en wat online kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waar en wat online kopen ?

beste foto-fanaten/freaks

ik wil graag één (of mss meerdere) nieuwe lenzen aankopen...
    nu vroeg ik me af als sommigen onder jullie hier al ervaring mee hebben ?
    ik had gedacht aan 1 van deze bedrijven

http://www.hksupplies.com/index.php
    of

nu wat ik graag voor mijn 20D zou willen aanschaffen:

-omstandigheden en doeleind: watersportfotografie zowel vanaf de kant als op zee zelf, ook bij ruwe zee, alsook bij alle weersomstandigheden

-ik zoek een
    #groothoek lens
    #een zoomlens

men gerief is nu
    -20D
    -17-55 3.5-5.6
    -70-200 2.8 L USM IS

wie helpt mij ?
    joachim

sfeerbeeld
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Re: waar en wat online kopen ?

Ik zou opteren voor fotokonijnenberg...(search google)
    Goedkoper dan je voorbeeld 1 en zeker dat je geen invoertaksen moet betalen...(wat wel het gaval zal zijn voor vb 2)
    daarbij komt nog dat in geval van een defect je tenminste binnen belgie of nederland terecht kan voor de garantie...
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

mag ik vragen aan de moderatoren om dit topic te verplaatsen naar "objectieven"
      want het gaat tenslotte om; jawel objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
        mag ik vragen aan de moderatoren om dit topic te verplaatsen naar "objectieven"
        want het gaat tenslotte om; jawel objectieven

Ondertussen gebeurd
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

al veel tips gekregen ivm sites; bedankt daaroor

nu zou ik ook graag weten welke lens ik zou moeten aanschaffen
          dus ik herhaal:
          -groothoek lens
          -zoomlens
          allemaal voor watersportfotografie onder zware weersomstandigheden

dank bij voorbaat

J.

Comment

Ik zie het probleem niet zo: je zoekt een groothoek- en zoomlens->je hebt 2 zoomlenzen, waarvan één redelijk groothoek.

Het enige wat ik hier nog bij kan verzinnen is een Sigma 10-20 of een Canon 10-22. Dan heb je alles van 10 to 200mm gedekt, die 15 mm los je maar op met een paar natte voeten....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik zie het probleem niet zo: je zoekt een groothoek- en zoomlens->je hebt 2 zoomlenzen, waarvan één redelijk groothoek.

Het enige wat ik hier nog bij kan verzinnen is een Sigma 10-20 of een Canon 10-22. Dan heb je alles van 10 to 200mm gedekt, die 15 mm los je maar op met een paar natte voeten....
              tja,ik heb het mss wat onduidelijk en ongelukkig verwoord
              het is de bedoeling om de 17-55 weg te doen en dit te vervangen door 1 of 2 lenzen tot aan minimum 70mm (als grootste zoombereik)

hopelijk is dit wat duidelijker

J.

Comment

De 10-20(22) en de 17-55 2.8 IS en dan hou je nog steeds die natte voeten, maar van die 15mm mis je niks. En nu ik even naden zijn het niet eens natte voeten want je moet m et 70-200 een stapje achteruit doen als het niet op kan, is het iets te klein als je de 17-55 erop hebt dan met droppen het goed maken.

Ik heb zo'n zelfde setje voor Nikon Sigma 10-20, Nikkor 17-55 en 80-200, werkt perfect.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik zie dat je het over EF-S lenzen hebt;

ik weet uit een ervaring van een vriend dat die niet ideaal zijn voor op zee...

ik wil opties open houden voor andere lenzen mocht ik overstappen naar iets anders ( 5D,1D of iets gelijkaardig )

en over pootje baden; is ook niet altijd van toepassing , want als ik op een motorboot zit dan zit ik daar ook aan gebonden (die kan plotseling geen 20cm naar achter é
                  nog andere ideeën ?

en nogmaals bedankt
                  J.
                  Last edited by b@rney; 25 januari 2008, 17:43.

Comment

Working...
                  X