Als uitbreiding op mijn glaswerk ben ik op zoek naar een groothoek, na enkele reviews te hebben doorgenomen, bleven er een 6 tal over, o.a.: canon ef 17-40/sigma 10-20/sigma 12-24/tokina 10-17 fish eye/tokina 11-16 en de tokina 12-24.(criteria brandpuntafstand)
vervolgens vielen af:
de tokina 10-17 viel af omdat dit duidelijk puur fish eye is, de canon niettegenstaande een L glas iets te weinig groothoek zeker op een aps c censor,de tokina 12-24 enkel voor aps c censor.
blijven dus over de:
sigma 10-20mm f4-5.6
sigma 12-24mm f4.5-5.6
tokina 11-16mm f2.8.(komt binnenkort uit)
met enkele vragen, kwaliteit v/d lens , scherpte en kan de tokina ook gebruikt worden op een ff body of moet ik mijn visie herzien t.o.v. de canon 17-40mm.
In gedachten houden dat ik deze lens waarschijnlijk minder op de body zal hebben dan mijn andere lenzen, maar soms mis ik deze aanvulling toch.
Dus alle gebruikers info is welkom.
Met vriendelijke groeten
Luc.
vervolgens vielen af:
de tokina 10-17 viel af omdat dit duidelijk puur fish eye is, de canon niettegenstaande een L glas iets te weinig groothoek zeker op een aps c censor,de tokina 12-24 enkel voor aps c censor.
blijven dus over de:
sigma 10-20mm f4-5.6
sigma 12-24mm f4.5-5.6
tokina 11-16mm f2.8.(komt binnenkort uit)
met enkele vragen, kwaliteit v/d lens , scherpte en kan de tokina ook gebruikt worden op een ff body of moet ik mijn visie herzien t.o.v. de canon 17-40mm.
In gedachten houden dat ik deze lens waarschijnlijk minder op de body zal hebben dan mijn andere lenzen, maar soms mis ik deze aanvulling toch.
Dus alle gebruikers info is welkom.
Met vriendelijke groeten
Luc.
Comment