Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretlens/fotografie personen: Nikkor 70-200mm VR ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portretlens/fotografie personen: Nikkor 70-200mm VR ?

geschikt als portretlens (niet echt portret, wel voorkeur fotografie van personen (baby,..), NIET in studio)?

Hoe presteert ie ten opzichte van de 85mm 1.4, natuurlijk de grote diafragma mogelijkheid van de 85mm buiten beschouwing gelaten: Scherpte, snelheid,..

merci!
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Re: portretlens/fotografie personen: Nikkor 70-200mm VR ?

Dit is mijn favoriete lens !

Maar kijk eens naar deze site , hij gebruikt zowel de 85mm als de 70-200

Ga vooral bij de portrait foto's kijken !

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

De 70-200 is mijn meest gebruikte portretobjectief voor buitenshuis.
      Extreem scherp (al vanaf f2.8), mooie bokeh, VR en AFS.
      Nadeel: wat groot en zwaar.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Voor straatfotografie, candid, mensen werk ik praktisch (bijna) uitsluitend met deze lens!
        Kijk om mijn site en oordeel zelf....

mvg,

Roland

Comment

Ik vond mijn 70-200 als het zuiver voor portretfotografie was altijd een beetje vervelend, door de minimum scherpstelafstand van anderhalve meter. Daarom heb ik nu een 85mm erbij gekocht en die vind ik voor portretfotografie veel aangenamer werken, zeker als je wat creatieve standpunten wil proberen (kikvors- en vogelperspectief, of hoe noemt dat) dan is het toch aangenamer als je van iets dichter kunt scherpstellen.

Comment

Mijn grootste bekommernis is dat sinds ik de 17-55mm2,8 heb gekocht, ik de 85mm1,4 nog zeer zelden gebruik.. en om die dan werkloos in de kast te aten liggen.. Ik had nu een 80-200 schuifzoom die ik meer gebruikte dan de 85mm1,4..
            Daarom dacht ik de schuifzoom & de 85mm1,4 weg te doen tegen een 70-800mmVR (bereik zit hier in + de kwaliteit van de lens is overal besproken als )..

kan dan nog altijd later een 85mm1,8 bijkopen hé
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              (...)
              Daarom dacht ik de schuifzoom & de 85mm1,4 weg te doen tegen een 70-800mmVR (bereik zit hier in + de kwaliteit van de lens is overal besproken als )..
              ja daar zit het bereik zéker in

Ik vind het zelf ook moeilijk kiezen. Het is afwegen van de pros en contras van elke lens denk ik. Grootte, hanteerbaarheid en dof van 85 f1.4 vs bereik van de 70-200mm.
              Over de scherpte en beeldkwaliteit vanaf f2.8 valt weinig te discussieren denk ik. Alhoewel ik persoonlijk in dat geval toch de 85mm zou nemen wegens z'n f1.4 en daarmee gepaard gaande smeuďge bokeh. En het pluimgewicht in vgl met de 70-200mm VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                ja daar zit het bereik zéker in

Ik vind het zelf ook moeilijk kiezen. Het is afwegen van de pros en contras van elke lens denk ik. Grootte, hanteerbaarheid en dof van 85 f1.4 vs bereik van de 70-200mm.
                Over de scherpte en beeldkwaliteit vanaf f2.8 valt weinig te discussieren denk ik. Alhoewel ik persoonlijk in dat geval toch de 85mm zou nemen wegens z'n f1.4 en daarmee gepaard gaande smeuďge bokeh. En het pluimgewicht in vgl met de 70-200mm VR.
                Ja idd, die DOF is , je gaat me niet horen zeggen dat dit geen superlens is, maar je moet soms es keuzes maken hé.
                Vandaag gaan de 85mm1,4 & de 80-200mm de deur uit.;

merci vr jullie reactie
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

Comment

Ook ik heb de 85 mm. Een geweldige lens, maar nu ik de 18-200 vr heb doe ik daar in principe alles mee.
                  Ik merk dat ik de flexibeliteit boven een vast brand punt verkies, want ik loop veel om mijn modellen of onderwerpen heen.
                  Maar hoe dan ook , de 85mm is en blijft een scherpe lens en ik doe hem zeker niet weg,

Explore marijke scheers’s 2,814 photos on Flickr!

voor v.b gemaakt zowel met de 85 mm als de 18-200 vr

(nog even doorsparen voor de 70-200 vr.)

Comment

Working...
                  X