Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon equivalent

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon equivalent

Omdat ik de aanschaf van een Canon 40D body met volgende lenzen:
    EF-S 17-55 mm F2.8 IS USM
    EF 70-200 mm F4.0 L IS USM
    overweeg, had ik graag de equivalente Nikon lenzen gekend mocht ik evt. besluiten me een Nikon D300 body aan te schaffen.
    Met equivalente lenzen bedoel ik dus die Nikon lenzen die gelijkwaardig zijn qua lichtsterkte, scherpte, AF snelheid en stabilisatie en waarbij nagenoeg hetzelfde bereik wordt gerealiseerd.
    Mvg & dank bij voorbaat.
    mijn foto's: www.reneheylen.be

Re: Nikon equivalent

AFS-DX 17-55 f2.8 ( Beter van bouw en scherpte dan Canon eq. doch geen IS )

Nikon heeft in het algemeen geen "middenklasse" objectieven (f4) : je zal dus moeten kiezen ts :

AFS-VR 70-300 f4.5-5.6 (+/- 600 Euro)

of

AFS-VR 70-200 f2.8 (+/- 1900 euro)

Good luck

Silent M.

Comment

Re: Nikon equivalent

Nikon heeft momenteel geen enkel alternatief voor de lenzen die je opnoemt… Een 2.8 versie weegt pakken meer en die 70-200 F4 IS is een vlijmscherpe lens.
      De 17-55 2.8 is idd iets minder kwa bouw, qua scherpte moet ik zeggen dat ze heel scherp is, of de Nikon scherper is, tja misschien, vraag is of je dat verschil ook zal zien, ik weet wel dat je met de Canon versie zonder probleem uit de hand kon fotograferen op 1/10, met de Nikon zal dat niet lukken vrees ik…
      Daarboven op zijn beide lenzen ook nog een stuk goedkoper.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
      X