Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens aankopen voor canon eos 400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens aankopen voor canon eos 400

Hallo Iedereen

mijn naam is Ronny en sinds zondag ben ik terecht gekomen in de digitale wereld
    Ik heb een canon eos 400 gekregen met een lens erbij van canon sigma F4-5.6/55-200 mm dc

nu doordat ik me voornamelijk ga bezig houden met fotografie van aquariums en vissen denk ik dat ik deze lens best omruil.
    Bij de verkoper mocht ik deze omruilen tegen een kleine extra bij betaling voor een sigma 18-200 F/3.5 -6.3 Dc

doordat ik een leek ben in de digitale wereld vraag aan kenners onder jullie is dit een goede keuze ??

thx voor jullie raad en advies

Re: welke lens aankopen voor canon eos 400

hoi
    ik ben eigenlijk ook nog maar een vrij kort gestart met digitaal fotografie
    ik denk naar wat ik al gelezen heb, dat indien mogelijk je toch beter voor een lichtsterkere lens gaat.

Comment

Beste,

Eerlijk gezegd zie ik niet in welk voordeel je haalt uit de ruil. De twee lenzen zijn budget-lenzen, wat betekend dat ze niet schitteren door kwaliteit. Het enige verschil is dat je met de tweede lens meer groothoek hebt. ( 18 mm tov 55 mm).

De tweede lens is ook niet lichtsterker.

Om foto's te nemen van aquariumvissen denk ik dat je beter uitkijkt naar een macro-lens. Deze zijn lichtsterker ( vb f2.8), waardoor je minder lange sluitertijden moet gebruiken, zodat de vissen scherp blijven in plaats van gekleurde vegen te worden. Anderzijds stellen macro-lenzen van dicht bij scherp, wat handig is als je dicht tegen de aquariumwand zit met je lens.

Ik geef je de raad eens wat reviews te lenzen over lenzen, zoals op www.photozone.de

Misschien ken je andere aquariumliefhebbers die fotograferen. Kijk eens wat die mensen gebruiken. En ga vooral niet af op praatjes van verkopers, want die weten er dikwijls niet veel van.

Voor prijzen kan je kijken op www.foto-rubens.be en www.fotokonijnenberg.be

Kijk goed rond, want zo kan je veel geld besparen.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Zou een polarisatiefilter ook niet beter zijn om de weerspiegelingen in het glas tegen te gaan? Allez, ik denk dat toch. Iemand die dit bevestigt of ontkent?
        Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

een snelle lichtsterke standaardlens ala tamron 28-70 2.8 lijkt me eerder aangewezen. Ok, macro's zijn lichtsterk, maar een pak trager, en zo een vissen zitten niet stil hoor. Met een pola filter ga je nog meer licht nodig hebben, dus als het even kan toch proberen om spiegeling op een andere manier te beperken door evt een ander standpunt te zoeken.
          Aquariums zijn vaak nogal donker, en sluitertijden schieten daardoor de hoogte in, dus goede prestaties bij een hoge iso waarden samen met een lichtsterke en snelle lens qua AF zijn geen overbodige luxe. Gezien je budget zou ik de tamron aanraden, over het algemeen lovende kritieken en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Mocht je over een groter budget beschikken dan is de 24-70L van canon de lens die je zoekt. Eventueel een lichtsterke prime, 50mm 1.8 bv. kost quasi geen geld, maar is misschien op een cropcamera al iets teveel tele.

Comment

Ik ben ooit een website met een inleiding tot aquarium fotografie tegengekomen.
            Misschien kan je daar ook eens kijken.

As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

Working...
            X