Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S-serie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Powershot S-serie

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje i.v.m. de telelens van een Canon Powershot s1 is, meer bepaald : TC-DC52B.
    Vorige maand begaf mijn Powershot s1 is het. Het bleek een fabricagefout van de CCD-sensor en ik kreeg als omruiltoestel de Powershot s5 is. Mooie omruil maar de telelens die ik had blijkt helemaal niet te passen op de s5. Op de s5 is moet een TC-DC58B.

Hoe kan ik mijn telelens toch nog gebruiken op de s5 of is dit onmogelijk?

Re: Canon Powershot S-serie

met een adapter moet dit wel lukken:

deze adapter zorgt ervoor dat je filters (en voorzetlenzen) met filtermaat 52mm kan gebruiken op een lens/camera met filterdraad van 58mm

let wel op dat met deze adapter je foto's mogelijks een zwarte rand gaan hebben indien je volledig uitgezoomd een foto neemt (op de breedste stand dus) omdat de doormeter van de voorzetlens eigenlijk iets kleiner is dan die van de camera, maar ik veronderstel dat je zo'n adapter toch meestal zal gebruiken bij het inzoomen...
    5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat dat bestond.

Kan je die ring gewoon kopen in een fotozaak? Via e-bay vind ik dat wat omslachtig. Die ring moet helemaal van Hong Kong komen.

Comment

Kan je die ring gewoon kopen in een fotozaak? Via e-bay vind ik dat wat omslachtig. Die ring moet helemaal van Hong Kong komen.
        Dat kan maar je moet vaak wel even zoeken.
        Canon zelf heeft ook een adapter de LAH-DC20 58mm
        Raynox heeft de RB52S2 52mm
        Dan de beste (volgens de meeste gebruikers) die van lensmate. 52 of 58mm

Even googleën en je vindt er wel een paar.
        Ik heb de Raynox dewelke van metaal is, (de Canon is van plastic) hier vandaan. voor € 15
        Janus.
        Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
        Enkele van mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moonbeam Bekijk bericht
          Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat dat bestond.

ik heb zo al twee ringen op ebay gekocht. Kostte mij per ring 7.5 euro verzending inbegrepen. Na één week lagen ze in de bus, perfect verpakt. Als dat niet makkelijk is, dan weet ik het ook niet
          en voor dat geld koop je ze zeker niet in de winkel hoor
          5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt voor de tips.

Het is wel al opgelost ondertussen. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en een mail naar Canon gestuurd dat het eigenlijk toch wel ongehoord is dat een klant door een fabricagefout in het toestel ook nog eens geld verliest doordat de vroegere accessoires niet meer compatibel zijn met het omruiltoestel.

En rara wat kreeg ik als antwoord:
            Bij een omruiling is het inderdaad de bedoeling dat alle Canon-accessoires mee omgeruild worden. U mag u lens en adapter opsturen en deze zullen vervangen worden.

Dat is geluk hebben hé.

Dus op dit topic mag een slotje hoor.

Comment

Working...
            X