Is er nog een nieuwe AF 1,4 te vinden voor Pentax ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Converter voor Pentax
Collapse
X
-
-
Re: Converter voor Pentax
Je hebt wel de Kenko 1.5x converter in Pentax mount. Als ik me niet vergis is dat de opvolger van de 1.4x.
De Kenko is dacht ik dezelfde converter als de Tamron. 'k Zou helaas zo niet weten waar je deze converter in Nederland/ België kunt kopen...
Verder heb je nog de Sigma EX 1.4x converter. Zeker een goeie, maar alleen geschikt voor Sigma EX lenzen...
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk berichtJe hebt wel de Kenko 1.5x converter in Pentax mount. Als ik me niet vergis is dat de opvolger van de 1.4x.
De Kenko is dacht ik dezelfde converter als de Tamron. 'k Zou helaas zo niet weten waar je deze converter in Nederland/ België kunt kopen...
...Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
De Tamron AF 1.4x is allicht de beste keuze. Als je 'm vinden kan.
Alternatieven zijn de Sigma EX 1.4x, maar ik weet niet of die op alle objectieven gaat passen. De Sigma EX 2x past in elk geval niet op alle glas omwille van het lichtjes uitstekende front element dat op vele objectieven in contact komt met het achter element en daardoor onherroepelijke schade kan toebrengen... Te testen!!!
Je kan eventueel ook de Pentax F 1.7x AF converter proberen te lokalizeren, maar die gaat je mss te veel kosten. De prijzen voor deze gaan tegenwoordig nogal hoog op de tweedehandse markt. Ik kocht de mijne indertijd voor 75 EUR, en verkocht 'm vorig jaar voor 250 EUR, en da's nog niet extreem... Je hebt met deze nog AF, maar vermits hij werd gemaakt om manuele objectieven AF te maken is 't AF in de converter en wordt de AF in het objectief niet gebruikt, met als gevolg een korter scherpstelgebied, dat echter drastisch langer kan worden gemaakt door manueel de scherpstelring van het objectief te manipuleren. Handig, maar wel wennen!
WimLife's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment
-
Comment