Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro lens

ik ben dus op zoek naar een 2de hands macro lens voor mij nikon D40 waar moet ik vooral op letten bij ankoop van zo'n lens
    let op ik ben nog maar net in het bezit van mijn eerste reflex camera

ben ik iet met deze lens (heb ik gevonden op internet)
    Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG Macro voor NIKON AF

Re: macro lens

moeilijke keus wat dit is een probleem bij D40 gezien die geen aandrijving heeft voor lenzen. om die reden D40 en macro ben ik overgestapt naar D80 omdat je steeds AF-S of HSM lenzen moet kopen en die zijn veel duurder dan het prijsverschil tussen body40 en 80.
    sigma 70-300 kan je dus enkel gebruiken met manuele focus. trouwens zijn macro bereik ligt enkel tussen 200 en 300 mm en dat is vrij ver voor macro , ik gebruik die enkel bij zeer schuchtere dieren. de prijs ervan is ook in verhouding met zijn kwaliteit ong 100€ terwijl een sigma 105 macro reeds de 400 benadert.
    wil je echt macro met je D40, koop een macro filter voor je kitlens, zeer goedkoop en beter resultaat dan 70-300
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Re: macro lens

waar kan ik zo'n macro filter vinden of heeft er iemand een website met een beetje uitleg
      want zoals ik al zei ik ben een beginner maar ben zwaar onder de indruk van het resultaat in macro fotografie

Comment

Working...
      X