Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb een Hoya PRO1 Digital Circular Polarizer op de DA16-45 gebruikt. Nu zit die indien nodig op m'n DA*50-135 en kocht ik een maatje groter voor m'n DA*16-50. Ik geloof dat je dezelfde goedkoper bij Kenko kan vinden. Beiden hebben in elk geval een heel gamma polarizers in de meest verscheiden kwaliteiten en groottes, maar ik begreep dat deze de "beste" zou zijn... 'k Ben er in elk geval erg tevreden over. Wel niet goedkoop. Ik kocht 'm via eBay bij SobeFoto in Florida.
Wel één kanttekening bij de DA16-45 en een polarizer. Ik ondervond soms problemen met de AF als ik de polarizer opzitten had. Vooral aan 16mm... Een polarizer neemt immers behoorlijk wat licht weg. Tot 2 stops geloof ik, en dan schiet van de f/4 van de DA16-45 niet voldoende over opdat AF altijd perfect werkt (AF werkt volgens de officiële Pentax-lijn maar t.e.m. f/5.6).
hth, Wim
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment