Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 IS/USM - 17-55 f2.8 - 17-40L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 17-85 IS/USM - 17-55 f2.8 - 17-40L

Een zoveelste topic waarin om raad en advies wordt gesmeekt .
    Na veel neuzen op BD en de vele reviews op het net, ben ik eigenlijk nog verder van het antwoord verwijderd dan ooit ervoor.

Ik trek met een Canon 28-135 IS USM en ben er heel tevreden over behalve dat ik echt wel een groothoek mis. Ik heb mij een sigma 18+50mm f2.8 bijgekocht maar ojee die CA's. Daar kan je soms echt wel niet naast kijken. Nu zou ik die lens op mijn infrarood camera laten waar het minder een rol speelt maar nu zit ik weer zonder groothoek op mijn 20D.

Zou mijn oude getrouwe 28-135 willen inruilen maar nu komt het hé met wat

Ik ben vastgelopen op drie lenzen:

- Canon 17-85 IS USM: heel flexibele lens in bereik maar heb daar toch zoveel verdeelde meningen over gehoord en gelezen.
    - Canon 17-55 f2.8 IS USM: héél lichtsterk weinig last van CA's (heb er nu echt een manie op gekregen) maar je zit natuurlijk met 30mm minder bereik
    - Canon 17-40mm L: algemeen als een hele goede lens beschouwd maar daar zit nog eens 10mm minder bereik op.

Lichtsterk is een plus maar niet "levensnoodzakelijk" omdat ik toch voor 90% buiten trek. Verander wel niet al te graag van lens want doe zo al veel te veel mijn wederhelft wachten als we ergens weer eens naartoe zijn. Langs de andere kant heb ik op reis eigenlijk weinig momenten gehad waar die sigma 18-50 tekort kwam in aantal mm. Dus zou ik misschien toch genoeg hebben aan een korter bereik. Pfff 't is er om je haren van uit te trekken!

Wat raden jullie mij aan? En vooral wat is eigenlijk de beste lens van de drie?
    Groetjes, 4ginie

Photography is a way of life...

Re: Canon 17-85 IS/USM - 17-55 f2.8 - 17-40L

Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk bericht

Wat raden jullie mij aan? En vooral wat is eigenlijk de beste lens van de drie?
    (indachte houdend dat je niet van plan bent om naar FF of 1.3 crop over te stappen)

dan is de 17-55 2.8 IS met kilometers voorsprong de beste lens

de 17-85 gaat je ook veel CA geven

en de 17-40 is een superlens, maar voor een beetje meer euro's heb je de 17-55 2.8 die ook zoveel zoveel meer biedt

ikzelf heb de 17-40 maar dat is louter omdat ik met een 1DmkII werk, en de 17-55 past hierop niet

conclusie: twijfel geen seconde meer en ga jezelf een 17-55 2.8 IS halen, ik denk dat er weinigen op dit forum mij ongelijk zullen geven
    5DmkIII en wat glas

Comment

Alvast bedankt Matthias voor je reactie!

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      (indachte houdend dat je niet van plan bent om naar FF of 1.3 crop over te stappen)
      Inderdaad, het is de bedoeling van zo lang mogelijk mijn 20D te houden en dan te vervangen met een vergelijkbaar toestel. Ben eigenlijk niet zo een verloper van materiaal vandaar dat ik een juiste keuze wil maken.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      conclusie: twijfel geen seconde meer en ga jezelf een 17-55 2.8 IS halen, ik denk dat er weinigen op dit forum mij ongelijk zullen geven
      Was aanvankelijk vooral tussen de 17-55 en de 17-40 aan het twijfelen maar ja de 17-85 was aanlokkelijk door zijn bereik. Die is nu wel definitief geschrapt door de CA.
      Zou aanvankelijk gedacht hebben dat de 17-40 de betere lens was omdat het toch gaat om een L exemplaar. Maar blijkbaar is dit een verkeerde veronderstelling.
      Groetjes, 4ginie

Comment

Zou aanvankelijk gedacht hebben dat de 17-40 de betere lens was omdat het toch gaat om een L exemplaar. Maar blijkbaar is dit een verkeerde veronderstelling.
        Ik heb zelf een 17-40 f4 L gehad, en die heb ik vervangen door een EF-S 17-55 f2,8 IS.
        De 17-55 is lichtsterker, heeft een groter zoombereik, beeldstabilisatie, en is op f4 scherper dan de 17-40 f4.
        De autofocus van de 17-55 is ook heel snel (ik denk dat er daar weinig verschil is tussen de twee).

Zolang je bij de 1,6x crop-camera's blijft, kan je geen betere lens in dat zoombereik vinden (buiten de 16-35 f2,8 L II, maar die heeft geen IS, is korter, en kost bijna dubbel zoveel).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Zolang je bij de 1,6x crop-camera's blijft, kan je geen betere lens in dat zoombereik vinden (buiten de 16-35 f2,8 L II, maar die heeft geen IS, is korter, en kost bijna dubbel zoveel).
          Alvast ook bedankt voor je reactie. De knoop is door, de kogel is door de kerk,... enz. Ik ga voor de 17-55 f2,8 gaan. Moet wel nog effe wachten want het is voor mijn verjaardag. Kijk er alvast enorm naar uit!!
          Groetjes, 4ginie

Comment

Alvast ook bedankt voor je reactie. De knoop is door, de kogel is door de kerk,... enz. Ik ga voor de 17-55 f2,8 gaan. Moet wel nog effe wachten want het is voor mijn verjaardag. Kijk er alvast enorm naar uit!!
            Dat ga je je geen 5 minuten beklagen, heb deze al een maand of 3 en ben daar zeeeeeer tevreden over. Ik raad je aan om ook de zonnekap aan te schaffen, de EW-83J. Ik gebruik de lens steeds met zonnekap zowel binnen als buiten en zonder filter. Ik heb wel een filter, een B+W F-PRO, maar die zit er bijna nooit op.
            Canon: EOS 40D + BG-E2 |Tokina 11-16 f2.8 (IF) DX | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 50mm f1.4 | EF 70-200 f2.8 IS | EF 1.4x II | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canovi Bekijk bericht
              Dat ga je je geen 5 minuten beklagen, heb deze al een maand of 3 en ben daar zeeeeeer tevreden over. Ik raad je aan om ook de zonnekap aan te schaffen, de EW-83J. Ik gebruik de lens steeds met zonnekap zowel binnen als buiten en zonder filter. Ik heb wel een filter, een B+W F-PRO, maar die zit er bijna nooit op.
              Bedankt voor de tip. Een zonnekap zou ik inderdaad ook niet willen missen. Een UV filter zit standaard altijd op al mijn lenzen ter bescherming. Die gaan er eigenlijk nooit af.
              Groetjes, 4ginie

Comment

Zou er zo'n immens verschil zijn in scherpte tussen de 17-55 f2 en de 18-55 f3.5.
                Kijk eens naar deze foto...dat is toch echt wel retescherp?

Zou de meerprijs voor de 17-55 te verantwoorden zijn ?
                Alvast bedankt voor de reacties !
                BB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door basielbreton Bekijk bericht
                  Zou er zo'n immens verschil zijn in scherpte tussen de 17-55 f2 en de 18-55 f3.5.

BB.
                  Als je foto's tot 800x600 resolutie verkleint is elke lens retescherp
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door basielbreton Bekijk bericht

BB.
                    die is niet retescherp hoor... kijk eens naar de handen, daar heb je al geen detail meer waarschijnlijk door de hoge softwarematige verscherping...
                    ga dan eens croppen en het wordt alleen maar erger...

en zoals GeertB al zei, echt elke lens is scherp als je de foto's verkleint naar 800x600 en wat softwarematig verscherpt...
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb de 17-40L en ik ben daar suuuuuuuupertevreden van. Enorm scherp en voor mij lichtsterk genoeg.

Comment

Working...
                      X