Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke uit het rijtje?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe allround lens

Als allround lens zou ik gaan voor een zoomlens die toch wat lichtsterk is.
    Bij mijzelf is dat de lens die ik het vaakst en in verschillende omstandigheden gebruik:
    Sigma EX APO 28-70mm f2.8 voor Canon, zeer tevreden over.

Je kan altijd trachten uit te zien naar een goede tweedehands 17-55 f2.8 of iets in dat genre?
    http://blackletterday.wordpress.com

Comment

De Tamron 17-50 vervormt bijna niet van 24 tot 50 mm. Dat ondervond ik zelf maar op PhotoZone kan je dit mooi geïllustreerd zien (de tamron versus je kitlens).
      Die lens is betaalbaar, lichtsterk en heel scherp, maar "slechts" tot 50mm. Nu moet je misschien niet te geobsereerd zijn door dat "gat" van 50 tot 60mm... ik trek graag met primes en dan heb je niks dan gaten .
      Kris

Comment

Als je echt meestal tuusen de 50 en 135 mm zit is misschien de sigma 50-150 een alternatief. Deze is wel wat boven je budget, maar optisch prima (getest op ephotozine.com) en F/2.8 over het hele bereik. Dan kun je de kitlens bewaren voor het "onderste" gedeelte in je bereik.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

dat is net het probleem Bask,

mijn kitlens heeft vervorming tot en met 60mm
          dus ik heb een lens nodig die dit bereik overlapt zodat ik geen vervorming meer heb

@Blackletterday:
          de 17-55 f2.8 komt 2dehands ook nog steeds op een 1000€
          en dit heb ik op dit moment nog niet over voor een lens

maar alvast bedankt voor alle antwoorden!
          als er nog iemand ideejen/voorstellen heeft

laat het mij maar weten
          flickr
          facebook

Comment

Re: welke uit het rijtje?

heb de titel en de beginpost dan maar WÉER maar eens aangepast

welke lens uit mijn lijstje valt aan te raden?
            flickr
            facebook

Comment

ga maar snel die Tamron 28-75 halen...

Comment

Nu nog niet beslist?

Ik ben twee weken geleden een 24-60/2.8 gaan halen. Heb in de winkel heel lang staan twijfelen tussen de Sigma 24-60 en Tamron 28-75. Heb ze beide uitgeprobeerd en uiteindelijk de 24-60 genomen:
                - De Sigma focust sneller (en luider!) dan de Tamron, maar het verschil is nu ook weer niet wereldschokkend. Gekoppeld aan m'n D50 zou ik daar toch niet direct actiesporten mee gaan fotograferen.
                - De Sigma is net zo scherp als de Tamron (toch voor de exemplaren die ik geprobeerd heb - en voor zover je dat in een korte test in een winkel kan nagaan).
                - De Sigma geeft warmere kleuren, ik vond de Tamron wat 'kouder'.
                - De bouwkwaliteit van de Sigma is beter (maar de zoomring draait 'verkeerd' - hoewel dat snel went), de Tamron vond ik wat plastiekerig aanvoelen.
                - Ik vond het 24-28 bereik uiteindelijk toch zwaarder doorwegen dan het verschil tussen 60 en 75.

Als Heist op den Berg niet te ver voor je is, mag je ze gerust komen uitproberen.

Comment

Working...
                X