Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interieurfotografie ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• interieurfotografie ...

ben interieurarchitect, heb een nikon D70s
    zou er mij iemand tips kunnen geven voor goede interieurfotografie
    moet soms vlug gaan omdat de klanten niet veel tijd hebben om hun 'privé' ter beschikking te stellen

instellingen ?
    best statief ?!
    welke goede breedhoeklens die ene mooi beeld heeft
    (geen fish eye, te vervormd !)
    Last edited by stivievie; 27 januari 2008, 08:57.

Re: interieurfotografie ...

Oorspronkelijk geplaatst door stivievie Bekijk bericht
    ben interieurarchitect, heb een nikon D50s
    zou er mij iemand tips kunnen geven voor goede interieurfotografie
    moet soms vlug gaan omdat de klanten niet veel tijd hebben om hun 'privé' ter beschikking te stellen

instellingen ?
    best statief ?!
    welke goede breedhoeklens die ene mooi beeld heeft
    (geen fish eye, te vervormd !)
    Tokina 12-24 or kit lens are an ideal start.

I used to be in the interior design business and have made many photos for my ex-boss, These were all done with either the 12-24mm or a 17-55mm.
    Tripod, Manfrotto 190proB or similar, small, quick to put up, strong enough for a D50.
    Fisheye is fine for some shots too. the 10.5 can be 'de-fished' pretty well.

Ideally you will need some extra light too. All the shots above have fill flash of some sort. Wireless with SB800 and softbox on a tripod.
    I'm normally in and of such a shoot in an hour, I know how some clients can be when you want to go back to the house for photos, and it's important to know what you're doing in that short time.
    Last edited by RobMitchell; 26 januari 2008, 16:49. Reden: king typo strikes

Comment

Re: interieurfotografie ...

de perfecte breedhoeklens is voor jou de sigma 10-20

Ik heb die ook en die is super. Ik heb met deze lens een tentoonstelling moeten vastleggen en ook al was het krap het kon er allemaal op. die 10mm is echt super handig.

En best wel op statief werken. want lichtsterk zijn die lenzen niet. Of je zou moeten wachten op de tokina 11-16 f2.8 en dan nog zou het best zijn om met een statief te werken.

Groeten Davy
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
      X