Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor pentax K100D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor pentax K100D

ik ben op zoek naar een zoomlens voor mijn pentax K100D.
    Zelf denk ik aan een tweedehands want mijn budget is vrij laag (student)
    Maar ik weet niet echt welke tweedehands lens ik kan gebruiken voor op mijn pentax. Misschien kunnen jullie mij helpen bij het zoeken of raad geven wat ik me mag en kan aanschaffen.

alvast bedankt

groeten Dries

Re: lens voor pentax K100D

Wat bedoel je precies met een zoomlens? Naar welk bereik ben je op zoek? Groothoek? Tele? Een 12-24mm is een zoomlens en een 70-300mm ook (om maar 2 uitersten als voorbeeld te geven )

Probeer aan te geven wat je precies zoekt, wat je wilt fotograferen en hoe hoog het budget is
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Ok ik ben dus nog niet echt thuis in deze wereld. Maar ik zal zo precies mogelijk zijn.
      Ik ga veel naar sportevenementen of dergelijk. Neem nu een ralley: daar sta je al op een redelijke afstand van het parcours voor de veiligheid. Maar als je dan mooie close-up wilt maken kom ik niet toe met de kit-lens van 18-55 . Verstaat ge beetje
      en jah mijn budget is dus zo laag mogelijk gaan he . Ik denk een 100 euro max als ik al eens snuffelde in ander forums hier.

groeten Dries

Comment

Kijk rustig eens op marktplaats naar een telezoom. b.v. een 70-200 van pentax of vivtar ofzo.
        Je kunt er voor een zacht prijsje heel erg mooie kopen.
        Met pentax heb je het geluk dat alle oudere lenzen er ook op passen.
        In je handleiding staat achterin een staatje waarin precies staat met welke lenssoort je wat wel en niet kunt.
        B.v. handmatig instellen enz...
        Succes
        Marlies
        Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

SMC PENTAX 1:4.7-5.6
          met k-bajonetbevestiging

deze lens heb ik gevonden zou dat werken op mijn pentax K100D?
          en hoeveel mag ik daar nog voor geven? en is het AF of manueel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dries87 Bekijk bericht
            SMC PENTAX 1:4.7-5.6
            met k-bajonetbevestiging

deze lens heb ik gevonden zou dat werken op mijn pentax K100D?
            en hoeveel mag ik daar nog voor geven? en is het AF of manueel?
            kan rechtstreeks op je dslr geplaatst worden, maar is het een A of een M (kwestie van de lichtmeting), is het een manuele focus of een automatische?

En wat jou vooral zou moeten interesseren gelet op je bovenstaande vragen: wat is het zoombereik (min / max brandpunt, uitgedrukt in mms.)
            Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

veel uit leg staat er verder niet bij enkel dat het
              pentax 80-200 mm telelens
              is.
              Last edited by dries87; 18 januari 2008, 08:03.

Comment

Eergisteren een K100D gekocht al mijn K lenzen passen feilloos , alleen manueel , maar voor mij geeft dat niet .

Comment

Ik denk er misschien om . Om een nieuwe sigma lens 70-300 F4-5,6 te kopen of een 55-200 F4-5,6 .
                  Mijn vraag is nu wat zou er het beste zijn en zit er daar een automatische focus op? ( weet daar nog niet zo veel over , ben pas ene beginner)

groeten

Comment

De Sigma 55-200 is minder dan de 70-300. Ik heb ze allebei gehad. Als je er mee kan leven dat je lens niet de lichtsterkste, niet de snelste en niet de allerscherpste op 300mm is, doe je met de 70-300 gezien je beperkt budget geen kwaad.
                    Voor actiefoto's bij rallysport is ze zeker niet ideaal, maar moeilijk gaat ook, niet?

Comment

Ik denk er misschien om . Om een nieuwe sigma lens 70-300 F4-5,6 te kopen of een 55-200 F4-5,6 .
                      Mijn vraag is nu wat zou er het beste zijn en zit er daar een automatische focus op? ( weet daar nog niet zo veel over , ben pas ene beginner)

groeten
                      Ik heb onlangs een Sigma 70-300 geruild (in de winkel) voor een 55-200. die Sigma is behoorlijk groot en zwaar en die extra 100mm woog niet op tegen het gebruiksgemak van een Pentax 55-200. De autofocus was voor beide lenzen bijna identiek.
                      Ondertussen heb ik een Tamron 18-250 als all rounder.
                      Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                        Ik heb onlangs een Sigma 70-300 geruild (in de winkel) voor een 55-200. die Sigma is behoorlijk groot en zwaar en die extra 100mm woog niet op tegen het gebruiksgemak van een Pentax 55-200. De autofocus was voor beide lenzen bijna identiek.
                        Ondertussen heb ik een Tamron 18-250 als all rounder.
                        Ik neem aan dat je hier de Pentax DA 50-200 4-5.6 bedoelt. Volgens mij heeft de TS het over de Sigma 55-200.

Ik heb zelf geen ervaring met deze lenzen, maar heb nog nooit echt positieve verhalen over de Sigma 55-200 gehoord. De Sigma 70-300 APO doet het wel erg goed voor budgetlens (voor zover ik dit kan beoordelen aan de foto's die ik op dit forum heb gezien die met die lens zijn gemaakt)

De Pentax DA 50-200 f4-5.6 heeft ook een erg goede reputatie voor een budgetlens. Deze kost rond 150,- / 160,-

Voorbeeldfoto's genomen met deze lens vind je hier.
                        Last edited by MarkEL; 18 januari 2008, 19:33. Reden: een edit verwijderd omdat mn link nu wel werkt
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Ik neem aan dat je hier de Pentax DA 50-200 4-5.6 bedoelt. Volgens mij heeft de TS het over de Sigma 55-200.

Ik heb zelf geen ervaring met deze lenzen, maar heb nog nooit echt positieve verhalen over de Sigma 55-200 gehoord. De Sigma 70-300 APO doet het wel erg goed voor budgetlens (voor zover ik dit kan beoordelen aan de foto's die ik op dit forum heb gezien die met die lens zijn gemaakt)

De Pentax DA 50-200 f4-5.6 heeft ook een erg goede reputatie voor een budgetlens. Deze kost rond 150,- / 160,-
                          Klopt, was de Pentax 50-200 4-5.6
                          Comfortably numb with my Pentax

Comment

Na lang beslissen heb ik besloten om een nieuwe lens te kopen maar nu vraag ik aan jullie wat raad. Ik heb dus al een kit lens van pentax 18-55
                            nu heb ik enkele lenzen op het oog.
                            Neem ik beter een lens van pentax zelf:

Pentax DA 55-300mm/ 4-5.8 ED
                            Pentax DA 50-200mm F 4-5.6 ED

Of eerder deze?

Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Pentax/Samsun
                            Sigma 28-300mm/3.5-6.3 DG MACRO Pentax/S
                            Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Pentax/Sams
                            Tamron 18-200mm f3.5-6.3 XR Di-II Pentax
                            Tamron 28-200mm f 3,8-5,6 XR DI Pentax

dan heb ik nog 1 maar deze gaat mss wel boven mijn zeer lage prijs

Tamron 70-200/2.8 Di-LD Pentax

Rekening houdend met het feit dat ik ze zou gebruiken voor sport foto's zoals ralley. Wat raden jullie me aan?

Comment

Rekening houdend met het feit dat ik ze zou gebruiken voor sport foto's zoals ralley. Wat raden jullie me aan?
                              Persoonlijk zou ik Sigma in dit segment mijden, en bij het aanbod van Pentax zelf blijven. Voor een budget-fotograaf heeft Pentax nu wel voldoende keuze denk ik.

Voor rally zou ik denken dat 200mm voldoende bereik is, maar ik heb eerlijk gezegd zelf nog geen rally-fotografie gedaan. Mss moet je beide alternatieven eens in een winkel proberen. Vraag of je de camera even uit de deur de straat op mag richten om enkele passerende auto's te fotograferen. Ik veronderstal dat je zo min of meer een representatieve test kan doen om te zien of 200mm voldoende is, of of je echt 300mm nodig hebt.

Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
                              X