Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help wanted!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help wanted!!!!

Hy,

ik ben in het bezit van een nikon d40 met de kit-lens 18-55mm
    Ik zou graag een lens kopen die geschikt is voor sportfotografie ( skiers, skaters enz..... ) maar dat ik ook kan gebruiken als alledaagse lens (als dat betsaat natuurlijk). Ik heb echter geen benul wat voor lens je daar voor nodig hebt. Ik heb al verschillende reviews gelezen op fred miranda.com maar weet totaal niet wat ik moe kopen. Ik dacht van mij de nikon 18-135mm aan te schaffen ( goeie all round lens ) maar weet niet of die adequaat is voor sport.
    Heb ik bv een prime lens nodig en zo ja..... welke dan?

Gelieve mij te helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

alvast bedankt.
    mvg dimitri
    You only have one life........ LIVE IT !!!

Re: Help wanted!!!!

De kitlens die je hebt is een 'alledaagse' all-round lens. Ze is niet supersnel, maar voor outdoor sportfotografie zal dit nog wel gaan. Zaalsporten daarentegen zijn niet meer evident met deze lens.

De lens die je aanhaalt (18-135) zal kwalitatief en op het vlak van snelheid niet veel beter zijn. Ze biedt alleen meer telebereik.

Wil je gerichter advies, dan zal je ons iets meer info moeten geven. Wil je een snellere, lichtsterke lens of wil je meer telebereik of wil je een combinatie van beide? Wat zijn de omstandigheden waarbij je fotografeert? Wat is je budget?

Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

hou je kitlens voor het gewone werk maar voor sport kan je een sigma 70-200 f2.8 hsm kopen. Dit is vlug, lichtsterk en scherp.

nikon heeft een 70-200 Vr maar kost wel meer dan 1500 euro.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Alvast bedankt.

Het is vooral voor buiten. Laten we zeggen 90 % outdoor.
        En ik had inderdaad een lens gehad die ik ook kon gebruiken in een situatie waar zoombereik handig is. Ik maak me natuurlijk geen illusies maar het voornaamste is sport en iet wat een zoom capactiteit. Voor landschappen kan ik met mijn 18-55 redelijk uit de voeten.

Mijn vraag is eigenlijk, is een bv 18-200(sigma) of 18-250 (tamron) of 24-135(nikon ) geod genoeg om mooie degelijke outdoor sportfoto's mee te nemen of moet ik meer specifieker gaan zoeken in de lenzen met de vaste brandpunten . Als dat zo is, welke?

Budget, laten we zeggen 500 euro.
        Ik weet het , het is niet veel maar ik ben dan ook nog maar beginner. Dus het moet niet aan de hoogste standaarden voldoen ( zie reviews op fred miranda )

mvg
        Last edited by dimi003; 14 januari 2008, 15:56.

Comment

de sigma 18-200 en de tamron 18-250 hebben beide geen snelle AF dus zal dit al iets moeilijker zijn.

Bedoel je de nikon 24-120 VR? Die zal een stuk sneller focussen en kan je voor alle doeleinden gebruiken. Het kan wel zijn dat je soms tele te kort zal komen.

De nikon 70-300 VR Kan je eventueel ook gebruiken
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimi003 Bekijk bericht

Mijn vraag is eigenlijk, is een bv 18-200(sigma) of 18-250 (tamron) of 24-135(nikon ) geod genoeg om mooie degelijke outdoor sportfoto's mee te nemen
            neen, die zullen niet snel genoeg zijn

koop je een sigma 70-200 2.8 en daar zal je wel wat mee uit de voeten komen (qua snelheid én qua tele-bereik)

ps, als je snel bent, kan je deze hier nog kopen: (past perfect in jouw budget)
            Ik verkoop mijn lichtsterke sigma tele-zoom voor Nikon. De lens is in zeer goede staat (uiteraard geen krasjes op het glas, lichte gebruikssporen op de body, maar zeker niets abnormaal). Er heeft dan ook altijd een UV-filter opgezeten. Ik had er graag nog 500€ voor gekregen. Reden van verkoop? Ik had de lens gekocht
            5DmkIII en wat glas

Comment

Nog 1 vraagje,

is de 55-200 lens ook geschikt ?
              ( is nog wat goedkoper).

Mvg aan allen die hebben geantwoord.

Comment

als je naar die lens kijkt neem dan de VR versie, die is beter dan de gewone 55-200 . Maar de 70-300 VR is toch een stuk beter hoor.

ps: de 55-200 moet je niet nemen omdat je de overgang wilt van je kitlens want de 55mm en 70mm die je niet zal hebben (met de 70-300 VR) zal je toch niet missen.

Comment

Ik gebruik een 70-300 VR op mijn D50, en voor sportfoto's buiten heb ik geen enkel probleem.

Binnen is iets anders - zaalsporten in de gemiddelde sporthal lijken me redelijk moeilijk met een f5,6 lens, zeker als je beweging wil bevriezen...

R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    Ik gebruik een 70-300 VR op mijn D50, en voor sportfoto's buiten heb ik geen enkel probleem.

Binnen is iets anders - zaalsporten in de gemiddelde sporthal lijken me redelijk moeilijk met een f5,6 lens, zeker als je beweging wil bevriezen...

R
                    Niet vergeten om voor sport(actie) foto's de VR af te zetten.
                    1) Het helpt toch niet omwille van de korte sluitertijden(is dan trouwen ook niet nodig)
                    2) De AF gaat er trager door.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hier nog een stem voor de Sigma 70-200mm f/2.8 HSM, eventueel tweedehands. f/2.8 laat 4x sneller sluitertijden toe dan f/5.6 wat beweging beter kan bevriezen

MVG,

Comment

Had tamron nu maar eens de 70-200 F2.8 al prijsgegeven. Maar nog altijd niets van te vinden. Jammer.

Comment

Working...
                        X