Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

    Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
    proficiat en als je kan laat de resultaten maar zien.

    mvg duindistel
    Awel, één van de eerste foto's die ik met deze prachtlens genomen heb. En meteen de allereerst foto die ik op het forum publiceer. Laat me a.u.b. weten of de foto OK is qua afmetingen.
    Ik stond op zo'n 10-15m



    Sluitertijd: 1/500
    Diafragma: f/5,6
    Brandpuntsafstand: 250mm
    ISO: 400
    100% crop

    Heb geen idee waarom de foto niet zichtbaar is. Kan iemand me wat goede raad geven? Ik heb bij Photobucket een account aangemaakt.



    Intussen zelf ontdekt waarom de foto niet zichtbaar werd. Het was ±500KB en daarmee zwaarder dan toegestaan. Nu beetje verkleind.
    Last edited by LesC; 2 maart 2008, 17:10.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Awel, één van de eerste foto's die ik met deze prachtlens genomen heb. En meteen de allereerst foto die ik op het forum publiceer. Laat me a.u.b. weten of de foto OK is qua afmetingen.
      Ik stond op zo'n 10-15m



      Sluitertijd: 1/500
      Diafragma: f/5,6
      Brandpuntsafstand: 250mm
      ISO: 400
      100% crop

      Heb geen idee waarom de foto niet zichtbaar is. Kan iemand me wat goede raad geven? Ik heb bij Photobucket een account aangemaakt.



      Intussen zelf ontdekt waarom de foto niet zichtbaar werd. Het was ±500KB en daarmee zwaarder dan toegestaan. Nu beetje verkleind.
      Proficiat,met je eerste foto als dat op 15 meter getrokken is dan is da nie slecht denk ik. Gebruik je bd sizer om te resizen??

      mvg duindistel

      Comment


      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

        Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
        Proficiat,met je eerste foto als dat op 15 meter getrokken is dan is da nie slecht denk ik. Gebruik je bd sizer om te resizen??

        mvg duindistel

        Dankje DD! Nee, gewoon met Photoshop 7 ge'cropt'. Eerste maal iets te groot. Ik geloof dat BD sizer enkel voor PC/Windows is, niet? Ik ben een fervente Mac-ker!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Dankje DD! Nee, gewoon met Photoshop 7 ge'cropt'. Eerste maal iets te groot. Ik geloof dat BD sizer enkel voor PC/Windows is, niet? Ik ben een fervente Mac-ker!
          zou ik niet kunnen zeggen anders goed progr.

          mvg duindistel

          Comment


          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

            Deze laatste foto is toch niet echt scherp, dat moet toch wel beter kunnen met die lens! Je zal er wel even mee moeten leren omgaan denk ik...

            Grz, Dick.

            Comment


            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

              ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom die niet zo scherp is terwijl er duidelijk op de vogel is scherpgesteld met een sluiter van 1/500e

              toch niet zo'n goede lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Durk Bekijk bericht
              Deze laatste foto is toch niet echt scherp, dat moet toch wel beter kunnen met die lens! Je zal er wel even mee moeten leren omgaan denk ik...

              Grz, Dick.
              Fuji XPRO1

              Comment


              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                Ben ook nog maar een beginner, hé. Probeer m'n best te doen om scherpere fotos te maken. Bovendien, zoals vroeger (of elders op het forum) reeds gezegd: bij voldoende verkleining (op afdruk) zijn alle foto's scherp.
                Wat ik hier ook op het forum lees, is een vlot gebruik van Photoshop om foto's z.g. "op te scherpen". Wel, ik zou niet weten hoe ik dat moest doen! Zou zo'n ingreep deze foto kunnen verbeteren?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                  Ach nee joh, niet gaan knoeien met die foto, gewoon flink oefenen met cam+lens combinatie dan heb je het zo in de vingers. Waarschijnlijk heb je niet goed scherpgesteld op je onderwerp. veel succes verder met je mooie hobby!!
                  Grz, Dick.



                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ben ook nog maar een beginner, hé. Probeer m'n best te doen om scherpere fotos te maken. Bovendien, zoals vroeger (of elders op het forum) reeds gezegd: bij voldoende verkleining (op afdruk) zijn alle foto's scherp.
                  Wat ik hier ook op het forum lees, is een vlot gebruik van Photoshop om foto's z.g. "op te scherpen". Wel, ik zou niet weten hoe ik dat moest doen! Zou zo'n ingreep deze foto kunnen verbeteren?

                  Comment


                  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                    Dank je, Dick (of Durk). 't Valt niet mee om scherp te stellen op zo'n klein schuw beestje, vanop meer dan tien meters, vooral als je weet dat ik een bril draag, en dat dit de allereerste foto's zijn met die tele. Ik zal beginnen oefenen op stilstaande objecten, zoals verkeersborden of reclamepanelen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                      Vergeet niet dat dit een 100% crop is he.
                      Misschien kan je best ook het origineel (wel verkleind) ernaast zetten.

                      Op 10-15m krijg je natuurlijk nooit dat vogeltje voldoende groot op je foto. Dus ik vermoed dat het origineel een "zoek de vogel" plaatje is . Maar als voorbeeld is dat niet erg. Ik kan deze "kwaliteit" op 100% crop niet halen met mijn 75-300mm lens hoor!
                      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

                      Comment


                      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                        Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
                        Vergeet niet dat dit een 100% crop is he.
                        Misschien kan je best ook het origineel (wel verkleind) ernaast zetten.

                        Op 10-15m krijg je natuurlijk nooit dat vogeltje voldoende groot op je foto. Dus ik vermoed dat het origineel een "zoek de vogel" plaatje is . Maar als voorbeeld is dat niet erg. Ik kan deze "kwaliteit" op 100% crop niet halen met mijn 75-300mm lens hoor!
                        Dat is het 10 a15 meter denk da het resultaat nog meevalt natuurlijk zijn er lenzen die beter presteren maar dan zal de prijs wel 3 of 4 of 5 maal zoveel zijn ik ben toch heeeeel tevreden over da goedkoop lenske.

                        mvg duindistel

                        Comment


                        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                          Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                          Dat is het 10 a15 meter denk da het resultaat nog meevalt natuurlijk zijn er lenzen die beter presteren maar dan zal de prijs wel 3 of 4 of 5 maal zoveel zijn ik ben toch heeeeel tevreden over da goedkoop lenske.

                          mvg duindistel
                          Allez mannen, die foto van 't vogeltje is gewoon een wazige onscherpe foto, ofwel moet ik voor een nieuwe monitor gaan zien ?

                          Comment


                          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Allez mannen, die foto van 't vogeltje is gewoon een wazige onscherpe foto, ofwel moet ik voor een nieuwe monitor gaan zien ?
                            Al eens nagedacht welke lens je zal moeten hebben om op 15 meter zo een meesje scherp te hebben zoals het op die foto staat.

                            mvg duindistel

                            Comment


                            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Allez mannen, die foto van 't vogeltje is gewoon een wazige onscherpe foto, ofwel moet ik voor een nieuwe monitor gaan zien ?
                              Ik denk dat ik naar de oogarts moet ! Was dat een vogeltje?

                              Groet,
                              Karel

                              Comment


                              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                                Ondertussen, op een US forum waar we meestal over heel andere dingen discussiëren, ook over de wazigheid van mijn "vogeltje" gehad.
                                Verschillende mogelijke oorzaken liggen hieraan ten gronde:
                                1. onkundigheid van de fotograaf, ik dus, die bovendien letterlijk aan zijn proefstuk toe was met deze lens, daags na een beetje uit de hand gelopen verjaardagsfeestje.
                                2. UV filter voor de lens: we hebben in andere threads de voor-, maar meestal ook nadelen van UV-filters besproken.
                                3. de gebruikte instellingen. Klopt het dat mijn f-stop (veel?) hoger had mogen zijn? En een lagere sluitersnelheid?
                                4. iemand zei ook dit soort foto's niet uit de losse hand te schieten. Hé: het was een eerste poging om de IS te testen!
                                5. in tegenstelling tot vele andere foto's op dit forum is er enkel gecropt, dwz geen enkele opscherping is gebeurd. Op het US forum waarvan boven sprake, was er een lid die een verdienstelijke poging heeft ondernomen. Het resultaat is heel wat beter dan wat ik hier gepost heb.

                                Hé, wij zijn hier op BelgiumDigital om van mekaar te leren, niet, of enkel om andermans pogingen in de kiem te smoren?
                                Denk daar maar eens even over na.

                                (maar ik zal waarschijnlijk nog een tijdje wachten alvorens een nieuwe foto te plaatsen. Tenslotte wil ik niemand hoofdpijn bezorgen)
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X