Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dilemma

Momenteel heb ik een Sigma 170-500 met minolta vatting. Ik overweeg deze lens echter te vervangen door de 500 mm Sony of Minolta spiegeltele.
    Deze is immers compacter, lijkt niet te zullen onderdoen qua scherpte en snelheid van autofocus maar heeft wel een vast diafragma van 8. Zijn compactheid is voor mij een groot voordeel waardoor hij veel meer mee in de fototas zal gaan.

De Sigma blijft tijdens uitstappen immers meer en meer thuis door zijn omvang en gewicht en waarom hem dan nog houden??? Qua tele heb ik een 200 2.8 met 1.4 TC dus tot bijna 300 ga ik zowieso.
    Graag jullie advies.
    https://www.behance.net/Lynx1966

Re: Dilemma

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
    Momenteel heb ik een Sigma 170-500 met minolta vatting. Ik overweeg deze lens echter te vervangen door de 500 mm Sony of Minolta spiegeltele.
    Deze is immers compacter, lijkt niet te zullen onderdoen qua scherpte en snelheid van autofocus maar heeft wel een vast diafragma van 8. Zijn compactheid is voor mij een groot voordeel waardoor hij veel meer mee in de fototas zal gaan.

De Sigma blijft tijdens uitstappen immers meer en meer thuis door zijn omvang en gewicht en waarom hem dan nog houden??? Qua tele heb ik een 200 2.8 met 1.4 TC dus tot bijna 300 ga ik zowieso.
    Graag jullie advies.
    de vraag is dan of je kan leven met de verschrikkelijke bokeh die een spiegeltele veroorzaakt... en ga je het zoomen zelf niet missen?

zie hier wat voorbeeldjes : http://www.sonyuserforum.de/forum/sh...ad.php?t=38640

in die foto's zie je toch wel de extreem storende en drukke ringvormige bokeh die mij ervan zou weerhouden om een spiegeltele te kopen
    Last edited by Matthias; 13 januari 2008, 17:36.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt voor de feedback

Comment

Ik denk zowiezo niet dat een spiegeltele opkan tegen een gewone lens.

Ik zou het misschien gewoon proberen met je 200+TC
        Eventueel nog wat croppen.

Comment

Wat schiet je 't meest met de sigma? In de uiterste stand? Zo ja, zul je de 500 mm missen.
          Een spiegeltele is idd mooi compact, maar daardoor ook moeilijker stil te houden, dus je zult nog meer met statief werken. Als je nu nog veel uit de hand doet met de sigma, zul je een zware lens tegen een statief inruilen, en daar win je ook niet zoveel mee.
          Misschien dat je ipv. de spiegel ook eens naar een prime 400 of zo kan kijken. Zowel Tokina als Sigma hebben hier een model in. zelf heb ik de 400 mm van Tokina, en daar kan ik nog redelijk mee uit de hand werken. Met een gewicht van iets onder de 1 kg. nog prima mee te nemen.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Als je de zoom niet nodig hebt, dan zou ik eerder een 2x TC bij de 200G kopen. Je beeldkwaliteit zal dan heel waarschijnlijk nog altijd beter zijn dan die van de Sigma 170-500 en zelfs van de Sony 500, en met iets croppen heb je dan ook 500.

Of een 400G op de kop proberen te tikken. Een 1.4x die daarop past, heb je al .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Of een 400G op de kop proberen te tikken. Een 1.4x die daarop past, heb je al .
              Ze liggen niet dik gezaaid...
              Bedankt mensen voor de feedback. Zal mijn idee maar opbergen om naar een spiegeltele te gaan...

Comment

Working...
              X