Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon L Lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon L Lenzen

Hallo,

Enkele vraagjes ivm Canon L-Lenzen :

1> Wat zijn jullie favoriete L Lenzen?
    2> Bestaan L Lenzen 2e hands rond de €500 ?
    3> Is er een tegenhanger van de L bij concurrenten Sigma,Tamron,Tokina als 'hogere kwaliteitslens' ook met beter glas ?
    4> Naast Ebay,Kapazaa,Yezzz,Advalvas,Marktplaats als algemene 2e handssites, kennen jullie nog andere sites waar veel 2e handslenzen verkocht worden ? (hier ook zag ik).

Thanks 4 the info
    Innovator
    Last edited by Innovator; 12 januari 2008, 21:28.

Re: Canon L Lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    Hallo,

3> Is er een tegenhanger van de L bij concurrenten Sigma,Tamron,Tokina als 'hogere kwaliteitslens' ook met beter glas ?

Thanks 4 the info
    Innovator
    3> Sigma EX
    Tamron SP
    Tolkina ATX Pro

Comment

Re: Canon L Lenzen Info

laat je niet misleiden door het L gamma. Dit zijn meestal wel steengoede lenzen, maar soms zitten er ook mindere tussen hoor, en er zijn voor verschillende L lenzen gelijkwaardige equivalenten van andere merken, die meestal maar half zo duur zijn,of zelf goedkoper...
      dit hangt wel volledig af van lens tot lens, dus je zal je vraag specifieker moeten stellen.
      bvb: een lens als de 85mm 1.2L kent geen gelijke onder de third party lenzen, maar de 180mm 3.5L heeft dan weer de sigma 180mm 3.5 ertegenoverstaan, en deze is een heeeel pak goedkoper en moet niet voor de canon onderdoen... de tamron 14mm 2.8 en de sigma 14mm 2.8 worden soms zelfs als beter dan de canon 14mm 2.8L I gezien, terwijl ze maar de helft kosten

De L lenzen zijn vooral gekenmerkt door hun oerdegelijke bouwkwaliteit, maar lenzen zoals de EX serie van sigma zijn ook zeer goed gebouwd hoor.
      5DmkIII en wat glas

Comment

4> Naast Ebay,Kapazaa,Yezzz,Advalvas,Marktplaats als algemene 2e handssites, kennen jullie nog andere sites waar veel 2e handslenzen verkocht worden ? (hier ook zag ik).
        5DmkIII en wat glas

Comment

1 : 70 -200 F/4 IS USM
          2 : ja de 70-200 F/4 niet IS kost net iets meer dan 500 euro, dus tweede hands wat minder.

Comment

De L lenzen van Canon zijn over het algemeen heel goed.
            In de prijsklasse rond de 500 euro vind je de 17-40L (die is denk ik wel wat gevoeliger voor kwaliteitswisselingen, dus goed opletten bij aankoop, zowel nieuw als tweedehands). De 70-200 f4 is al genoemd en zal wat minder kwaliteits-fluctuatie in samples geven.

Een aantal canon NIET-L lenzen voldoen volgens mij ook best wel aan hoge normen:
            1.4 50mm
            2.8 100mm macro
            1.8 85mm
            2.0 100mm
            Ik ken uit eigen ervaring alleen de 1e 2, maar van de andere hoor ik ook heel positieve geluiden.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik kan me voorstellen dat er L-lenzen worden verkocht aan beginners die bang zijn dat ze anders geen goede fotos zullen nemen
              Dit is zeker overkill
              De beginnerlenzen van nu zijn veel beter dan die van 10 jaar geleden
              (bv EF-S 18-55 IS, 55-250 IS)
              Vooral in de middenste brandpuntafstanden zijn de meeste lenzen goed en moet je in het begin niet teveel geld uitgeven
              In het telegebied heb je niets voor niets
              Het is zo dat Canon hierin een gamma L-lenzen heeft vanaf 500 EUR
              (EF 70-200L f:4 bv) en dat het soms beter is enkele 100-en EUR meer uit te geven voor iets goeds
              Ook de EF300L f:4 IS, de EF400L f:5.6 en de EF 100-400L f:4.5-5.6 IS hebben een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding en zijn nog binnen het budget van de serieuze amateur
              De 3-th party constructeurs hebben een aantal lenzen die ofwel niet bestaan in het Canon-gamma, ofwel dezelfde kwaliteit bieden voor een gunstiger prijs
              (bv Sigma 120-300 f:2.8, 180 macro)

Comment

1> Wat zijn jullie favoriete L Lenzen?
                1. 85 1.2
                2. 35 1.4
                3. 135 2.0
                4. 24-105 4.0
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

4> Naast Ebay,Kapazaa,Yezzz,Advalvas,Marktplaats als algemene 2e handssites, kennen jullie nog andere sites waar veel 2e handslenzen verkocht worden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Ik kan me voorstellen dat er L-lenzen worden verkocht aan beginners die bang zijn dat ze anders geen goede fotos zullen nemen
                    Dit is zeker overkill
                    Een goede of nog betere lens kan op zich nooit overkill zijn. Aan beginners een L-lens aanraden kan ook positief zijn. Sommigen raden u zelfs een goedkope minder kwalitatieve lens aan in de hoop dat je nadien een tweede duurdere komt kopen. Het zal ook al wat uitmaken welke body je hebt, voor een 5D of 1D zal de betere verkoper u automatisch iets beter aanraden dan standaardlenzen.
                    Als je foto's neemt om met een printer van 50€ af te drukken op gewoon papier, dan is alles overkill en dus ook een lens van 250€.
                    Direct beginnen met L-lenzen kan ook juist een goede investering zijn zodat je na een paar maand of zelfs weken al niet wil upgraden naar beter.
                    Voor je iets koopt moet je voor jezelf uitmaken wat je wil, gebaseerd op wat je ermee wil doen, wat je verlangt en wat je graag zou hebben.
                    Zelfs al maak je maar 3 foto's op een jaar, zelfs al print je alles op recyclagepapier ... als ge u alleen gelukkig voelt met een deftige L-lens en er het geld voor hebt, waarom niet.
                    Het is héél moeilijk om voor een ander te beslissen wat die juist moet kopen ... budget en goesting spelen een eerste grote rol.
                    Welke L-lens ik goed vind voor mijn gebruik is vooral de 24-105L IS.
                    Last edited by VerSeg; 14 januari 2008, 00:43.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Is het voordeel van een L-lens ook niet dat deze beter contrast/kleuren/bokeh heeft dan andere niet L-lenzen? of vergis ik me?

Comment

Ik heb zelf de 70-200 f4L

Een klassieker

Voordelen:

- Beeldkwaliteit
                        - Bouwkwaliteit !
                        - USM scherpstelmotor

Deze is echt een heel goede, scherpe, degelijk aanvoelende lens.

In vergelijking met mijn andere lenzen:

- Canon 50 f1.8 van nog geen 100euro is SCHERPER maar bouwkwaliteit is zo goed als 0

- Tamron 17-50 f2.8 is zeker zo scherp en optisch zo goed als de Canon, maar bouwkwaliteit is iets minder en geen USM.

L kwaliteit noodzakelijk?
                        Ik vind dat je wel voelt dat je een L lens in handen hebt, maar 'consumer' grade lenzen kunnen op sommige vlakken echt wel mee met een L lens. Zolang je met de minpunten van sommige consumers kan leven zie ik geen noodzaak om een L lens te kopen

Comment

De 17-40 is ook ook 2dehands rond de 500 euro!
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Een goede of nog betere lens kan op zich nooit overkill zijn. Aan beginners een L-lens aanraden kan ook positief zijn. Sommigen raden u zelfs een goedkope minder kwalitatieve lens aan in de hoop dat je nadien een tweede duurdere komt kopen. Het zal ook al wat uitmaken welke body je hebt, voor een 5D of 1D zal de betere verkoper u automatisch iets beter aanraden dan standaardlenzen.
                            Als je foto's neemt om met een printer van 50€ af te drukken op gewoon papier, dan is alles overkill en dus ook een lens van 250€.
                            Direct beginnen met L-lenzen kan ook juist een goede investering zijn zodat je na een paar maand of zelfs weken al niet wil upgraden naar beter.
                            Voor je iets koopt moet je voor jezelf uitmaken wat je wil, gebaseerd op wat je ermee wil doen, wat je verlangt en wat je graag zou hebben.
                            Zelfs al maak je maar 3 foto's op een jaar, zelfs al print je alles op recyclagepapier ... als ge u alleen gelukkig voelt met een deftige L-lens en er het geld voor hebt, waarom niet.
                            Het is héél moeilijk om voor een ander te beslissen wat die juist moet kopen ... budget en goesting spelen een eerste grote rol.
                            Welke L-lens ik goed vind voor mijn gebruik is vooral de 24-105L IS.
                            Dit is ook mijn mening. Ik heb mij direkt zoom L lenzen aangeschaft (na mijn kitlenzen). Zelf ben ik niet de persoon die om de haverklap een andere wil kopen. Als ik iets koop, koop ik dat liefst nieuw en ga ik ervanuit dit te houden en niet te verkopen na een tijdje.
                            Groetjes Steco

Comment

Working...
                            X