Hallo ,
Ik ben een Busfreak(klinkt mss raar
) , en maak er ook vele foto's van.Heb sinds enige tijd de Pentax K10D en daarmee leer ik nu elke week nog een heel deel bij.Ik heb er de 2 kitlenzen van (18-55 en 50-200) Waar ik van beide zeer tevreden ben.Dan heb ik ook nog de 16-45mm erbij , maar heb ze nog niet echt gebruikt (dringend eens doen)Ik ben al door vele standen van de pentax gelopen , nu zelfs bezig in de manuele stand en tot nu toe loopt alles goed.Eens je de brandpuntafstand , diafragma en sluitertijd begrippen kent niet zo moeilijk 
Maar nu heb ik eens een vraag.Onlangs was er een beurs in krotrijk (volledig gewijd aan bussen en touringcars , maar deze staan binnen in de Xpo hallen.Ok er is kunstlicht , maar in vele bussen heb je gewone simpele verlichting en daar had m'n 18-55mm lens soms toch wat moeite en werd de sluitertijd iets langer.(Het ging goed , maar soms kwam ik net iets te kort)Dus uit de hand had ik wat last van geshakete foto's
, dus de vele zetels deden dan maar dienst als statief.Maar,nu had ik eens de vraag gesteld , welke lens zou voor m'n hobby het beste passen?Waarin ik in iets of wat schemersituaties (niet volledig donker uiteraard) toch uit de hand , de beste foto kan halen?En misschien dezelfde lens ook kan gebruiken voor moeilijk belichtte situaties?Budget speelt geen rol , maar ik houd het liefst vast aan lenzen van pentax zelf!Ideeën?
Alvast bedankt,
Jos
Ik ben een Busfreak(klinkt mss raar

Maar nu heb ik eens een vraag.Onlangs was er een beurs in krotrijk (volledig gewijd aan bussen en touringcars , maar deze staan binnen in de Xpo hallen.Ok er is kunstlicht , maar in vele bussen heb je gewone simpele verlichting en daar had m'n 18-55mm lens soms toch wat moeite en werd de sluitertijd iets langer.(Het ging goed , maar soms kwam ik net iets te kort)Dus uit de hand had ik wat last van geshakete foto's

Alvast bedankt,
Jos
Comment