Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

    hallokes heeft er hier iemand ervaring met deze lens .zou ze willen gebruiken voor autosport groetjes benn

  • #2
    Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

    Ik heb deze en ben zeer tevreden. Het aantal keepers is zeer hoog. Hier een vb:

    Groetjes Steco

    Comment


    • #3
      Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

      Heb deze ook en zeer goede lens.

      Comment


      • #4
        Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

        dat is nog eens een lens
        wel wat wit en redelijk zwaar maar dat neem ik er graag bij
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

          Prachtige lens
          Ik gebruik hem vooral voor dierenfotografie.
          Als je er een hele dag mee rond loopt wordt hij wel zwaar.
          Canon-fan
          www.photographypace.be
          blog

          Comment


          • #6
            Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

            Ik ken verschillende tevreden gebruikers. Maar ze waarschuwen voor één klein detail. Het zoomen gebeurt niet met een draairing, maar via push/pull techniek. Blijkbaar vechten sommige mensen daar wel even mee.

            De gebruikers die ik ken zijn spotters, misschien dat het zoomen eenvoudiger is als je de lens vlak kunt houden in plaats van onder een hoek. Sommige spotters opteren uiteindelijk zelfs voor 400 mm primes.

            Best eens uittesten op voorhand denk ik. Maar kwalitatief moet dat toch een schitterende lens zijn, getuige alle spectaculaire beelden die we overal zien.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

              thx voor de uit leg heb nu deze Sigma 70-300mm f/4,0-5,6 DG APO Macro gebruik hem voor rally foto s .hebben me gezegt van een 1.4 x er op tezetten maar heb dan teveel velies heb ik gehoort groetjes benn

              Comment


              • #8
                Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                Oorspronkelijk geplaatst door benn01 Bekijk bericht
                thx voor de uit leg heb nu deze Sigma 70-300mm f/4,0-5,6 DG APO Macro gebruik hem voor rally foto s .hebben me gezegt van een 1.4 x er op tezetten maar heb dan teveel velies heb ik gehoort groetjes benn
                dat is helemaal juist

                Comment


                • #9
                  Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                  Fantastische lens, heb mijne verkocht voor een 300mm2.8 IS en als ik m'n oude foto's bekijk moet ik goed kijken om het verschil te zien!
                  Ik gebruik nu wel meer mijn 70-200 2.8 voor rallyfoto's, daar kom je in de meeste gevallen wel mee toe. Maar de 100-400 is zeker meer all-round(kun je ook mee uit de voeten op circuit,natuur,enz...)
                  grts, Spikke!
                  www.rallyandraces.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                    Ben er zeer tevreden van maar blijft toch meer in de tas dan de 70-200.
                    Draaisysteem inderdaad ook vlotter werkbaar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotobuik Bekijk bericht
                      Ben er zeer tevreden van maar blijft toch meer in de tas dan de 70-200.
                      Draaisysteem inderdaad ook vlotter werkbaar.
                      Ik ben benieuwd. Mijn volgende lens wordt de 70-200. Ik weet in elk geval dat je met dat schuifsysteem razendsnel kan zoomen.
                      Groetjes Steco

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotobuik Bekijk bericht
                        Draaisysteem inderdaad ook vlotter werkbaar.
                        Moet je me toch eens uitleggen hoe draaien over zo'n bereik vlotter kan zijn dan schuiven

                        Het heeft vooral te maken met persoonlijke voorkeur. Ik geef duidelijk de voorkeur aan schuiven. Zelfs tijdens het tracken van je onderwerp kun je aanpassingen doen. Met draaien lukt me dat simpelweg niet. Het vereist wel veel oefening om dat goed te beheersen trouwens. Draaien is makkelijker en zal minder snel tot ongewenste aanpassingen leiden.
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                          Een voordeel van het schuifsysteem is dat de lens in ingeschoven toestand niet langer is dan een 70-200 2.8

                          Ik heb altijd draaizooms gehad en geen enkel moment een probleem gehad met het schuiven
                          Het locksysteem heeft nog een klein nadeel: als je het te stroef zet verslijt de rubber ring snel zodat hij niet meer lockt (geen dure herstelling)

                          Gezien de ingewikkelde interne constructie (5 of 6 onafhankelijk bewegende groepen) heeft de lens de reputatie om kwaliteit te verliezen door het gebruik (schokken, sleet)
                          Hier heb ik nog niets van gemerkt, kan ook het zoveelste indianenverhaal zijn

                          Ik heb wel een vermoeden dat Canon deze groepen kan bijregelen, en dat ze de laatste 2 jaar, onder massale kritiek over onscherpte op 400mm vol open, nu gewoon de maximale scherpte op dit punt leggen
                          Dit is in ieder geval zo met mijn lens (ik heb die van spikke gekocht )
                          Ik heb eigenlijk een inschuifbare verrekijker ipv een zoom (= mijn eigen indianenverhaal)

                          Het voordeel tov de EF400 f:5.6 blijft de veel kortere instelafstand en de beeldstabilisatie

                          Over de scherpte van beide rivalen worden hele duels gevoerd, maar je leest meer en meer dat een goede 100-400 (wat ze de laatste tijd allemaal zijn) nauwelijks onderdoet voor de vaste 400

                          De lens heeft een hoog contrast en een goede kleurweergave, wat ook bij betrokken weer onverwacht aangename beelden geeft
                          Last edited by palombian; 4 januari 2008, 15:57. Reden: spikke

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM heeft er iemand ervaring me

                            Ik ben er heel tevreden over...schuifsysteem is even wennen, maar ook niet meer dan dat. Werkt best vlotjes.
                            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                            Comment

                            Working...
                            X