Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

natuurfotgrafie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: natuurfotgrafie

    Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
    Sam Manaerts had hier eens een mooie samenvatting van tele's voor natuurfotografie geschreven, maar de link op zijn website (www.natuurbeeld.be) loopt een beetje dood?
    Sam aka Hellcat heeft die samenvatting ook hier op het forum staan hoor...

    objectief voor natuurfotografie
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: natuurfotgrafie

      Zit ook met een moeilijke keuze : de sigma 500/4 aanschaffen of de sigma 120-300/2.8 ?
      Heb momenteel een D50 maar zal in de toekomst zeker nog overschakelen naar een D200 of D300.
      Denk dat de sigma 120-300/2.8 ook iets breder kan ingezet worden bij toepassingen waar minder supertele nodig is.
      Werkt de AF nog met de sigma 120-300mm/2.8 met een kenko pro 300 2 X convertor ? (zodat een 600mm/5.6 kan bekomen worden)
      Ik heb een sigma 150mm/2.8, en met de kenko 2X is deze enkel manueel te bedienen.Dit is geen bezwaar voor macro, maar voor telewerk is dit een ander verhaal.
      Ofwel stappen we direct over naar de sigma 500mm/4 ,maar daar zitten we dan met het prijskaartje ... Wat is de beste keuze ?

      Comment


      • #18
        Re: natuurfotgrafie

        Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
        Zit ook met een moeilijke keuze : de sigma 500/4 aanschaffen of de sigma 120-300/2.8 ?
        Heb momenteel een D50 maar zal in de toekomst zeker nog overschakelen naar een D200 of D300.
        Denk dat de sigma 120-300/2.8 ook iets breder kan ingezet worden bij toepassingen waar minder supertele nodig is.
        Werkt de AF nog met de sigma 120-300mm/2.8 met een kenko pro 300 2 X convertor ? (zodat een 600mm/5.6 kan bekomen worden)
        Ik heb een sigma 150mm/2.8, en met de kenko 2X is deze enkel manueel te bedienen.Dit is geen bezwaar voor macro, maar voor telewerk is dit een ander verhaal.
        Ofwel stappen we direct over naar de sigma 500mm/4 ,maar daar zitten we dan met het prijskaartje ... Wat is de beste keuze ?
        Jan,
        Zie ook PM die ik je gestuurd heb op jouw PM-vraag.

        Hierbij, gewoon ter info, een vb. van de Bigma op 500mm met Sigma EX 1.4xTC (dus 700mm). Afstand tot aalscholver ca. 100m.
        Foto recht uit de D70, zonder enige bewerking in de camera, noch nadien.
        Opname zonder statief, gewoon gesteund op houten constructie.

        Last edited by LucD; 4 januari 2008, 16:25.

        Comment


        • #19
          Re: natuurfotgrafie

          dubbele post sorry...

          Comment


          • #20
            Re: natuurfotgrafie

            Oorspronkelijk geplaatst door alfret Bekijk bericht
            welke zijn prijs/kwaliteit de beste objectieven .
            Leica.

            Comment


            • #21
              Re: natuurfotgrafie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
              Zit ook met een moeilijke keuze : de sigma 500/4 aanschaffen of de sigma 120-300/2.8 ?
              Heb momenteel een D50 maar zal in de toekomst zeker nog overschakelen naar een D200 of D300.
              Denk dat de sigma 120-300/2.8 ook iets breder kan ingezet worden bij toepassingen waar minder supertele nodig is.
              Werkt de AF nog met de sigma 120-300mm/2.8 met een kenko pro 300 2 X convertor ? (zodat een 600mm/5.6 kan bekomen worden)
              Ik heb een sigma 150mm/2.8, en met de kenko 2X is deze enkel manueel te bedienen.Dit is geen bezwaar voor macro, maar voor telewerk is dit een ander verhaal.
              Ofwel stappen we direct over naar de sigma 500mm/4 ,maar daar zitten we dan met het prijskaartje ... Wat is de beste keuze ?
              Ik persoonlijk zou voor de 120-300 gaan... De foto's met 2X convertor zijn nog steeds van heel goede kwaliteit en je hebt veel meer flexibiliteit. Ik denk trouwens dat je de AF behoudt. Met een sigmaconvertor zeker, met de kenko weet ik niet...
              Ik merk nu met mijn Sigma 400mm f/5.6 dat ik de mogelijkheid om te zoomen echt wel mis. Ik fotografeer vaak vanuit een schuiltentje en dan kan je niet zomaar snel even zeggen..hup, even een paar stappen achteruit. Een zoom zou dan de uitkomst zijn.

              Maar dat is natuurlijk persoonlijk e... Die 500mm is natuurlijk ook fenomenaal maar ik denk dat als ik ooit het budget heb, ik zal kiezen voor flexibiliteit...
              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

              Comment


              • #22
                Re: natuurfotgrafie

                Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                Ik persoonlijk zou voor de 120-300 gaan... De foto's met 2X convertor zijn nog steeds van heel goede kwaliteit en je hebt veel meer flexibiliteit. Ik denk trouwens dat je de AF behoudt. Met een sigmaconvertor zeker, met de kenko weet ik niet...
                Ik merk nu met mijn Sigma 400mm f/5.6 dat ik de mogelijkheid om te zoomen echt wel mis. Ik fotografeer vaak vanuit een schuiltentje en dan kan je niet zomaar snel even zeggen..hup, even een paar stappen achteruit. Een zoom zou dan de uitkomst zijn.

                Maar dat is natuurlijk persoonlijk e... Die 500mm is natuurlijk ook fenomenaal maar ik denk dat als ik ooit het budget heb, ik zal kiezen voor flexibiliteit...
                D.i. zowat hetzelfde als wat ik Jan vanmiddag reeds per PM adviseerde...
                Met de beide Sigma EX TC's behoudt men idd. volledig de AF met de 120-300.
                Andere TC's (recente, ook PRO, modellen!) werken niet met dit objectief in combinatie met Nikon D70, D80 en D200 bodies. Zelf getest.

                Mogelijk gaat het wél met Canon bodies?... (niet zelf geprobeerd)

                Comment


                • #23
                  Re: natuurfotgrafie

                  Vandaag de sigma 120-300/2.8 met een sigma 2x extender uitgetest.
                  De AF werkt hier wel in tegenstelling tot de Kenko pro 300 extenders.

                  Bij dit donder weer en met een f = 5.6 is een lage sluitersnelheid vereist (zelfs met iso 800) en zodus ook een heel stabiel statief. Dit wordt dus mijn volgende aankoop. Misschien wel een Feisol...

                  Comment


                  • #24
                    Re: natuurfotgrafie

                    Oorspronkelijk geplaatst door alfret Bekijk bericht
                    welke zijn prijs/kwaliteit de beste objectieven .
                    de goedkoopste prullen, die je wel eens voor een paar €€ op e-bay. Kwaliteit laag, prijs heel laag -> prijskwaliteitsdverhouding heel hoog.

                    Bv een Nikkor 17-55 kwaliteit hoog prijs heel hoog -> prijskwalietiverhouding laag.

                    Wat is nu de beste keus?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X