Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

    Hoi,

    Weet iemand of je voordelig objecten kan kopen in Luxenburg of Duitsland.;
    Ik ga namelijk een weekendje naar Burgreuland, het 3 landenpuntaan Ouren,
    3km en we zitten in één van de twee landen.

    Alle info is welkom.

  • #2
    Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

    Voor Duitsland weet ik dat de goeie tijd voorbij is. Luxemburg is ongeveer even duur als hier.

    JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

      Ik weet nog zo zeker niet dat in Duitsland de goeie ouwe tijd voorbij is. Ik ga wel 2 à 3x/ jaar naar Aken of Keulen, gewoonlijk om zomaar wat rond te lopen en uiteraard kijk ik dan ook in fotowinkels binnen. Ik zou je daarom toch aanraden het ook eens te proberen, de prijzen liggen er volgens mij tot 10% lager.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

        Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Voor Duitsland weet ik dat de goeie tijd voorbij is. Luxemburg is ongeveer even duur als hier.

        JanMetDePet
        Als ik tegenwoordig de prijzen van Ingo vergelijk met die in België koop je toch meestal goedkoper hier, zoals je zegt, de gouden tijd in Duitsland is verleden tijd (toch voor een 40D/70-200 2.8 IS/10-22/100mmMacro), was trouwe klant bij top-foto.de vroeger, maar korterbij en goedkoper zijn twee sterke argumenten voor mij.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

          Ja, Duitsland is zeker niet altijd meer goedkoper.
          Het is misschien wel nog mogelijk om koopjes te doen, maar vroeger was je altijd goedkoper af in Duitsland, tegenwoordig niet meer.

          Even een illustratie:

          Objectief:

          Sony 18-70/3,5-5,6 AF DT, bij top-foto: 189,90 EUR
          Sony 18-70mm F 3.5-5.6 DT, bij konijn: 151,50 EUR

          Sony 75-300/4,5-5,6 AF, bij top-foto: 229,90 EUR
          Sony 75-300mm F 4.5 5.6, bij konijn: 191,16 EUR

          Camera:

          Canon EOS-400D Gehäuse schwarz, bij top-foto: 539,00 EUR
          Canon EOS 400D Body, bij konijn: 482,98 EUR


          Maar dan toch ook:

          Canon EOS-400D schwarz + Canon 17-85/4-5,6 EF-S IS USM + Canon 70-300/4-5,6 EF IS USM, bij top-foto: 1459,00 EUR
          Canon EOS 400D + 17-85mm + 70-300mm Kit, bij konijn: 1540,46 EUR
          Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

          Comment


          • #6
            Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

            Duitsland is nog steeds iets goedkoper (lijkt me), maar in België zijn de prijzen wat sneller aan het zakken.

            Volgens mij is konijnenberg ook wel een uitzondering qua prijzen. Zo'n 400D-body vind je nergens anders aan zo'n scherpe prijs.

            Comment


            • #7
              Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

              Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
              Volgens mij is konijnenberg ook wel een uitzondering qua prijzen. Zo'n 400D-body vind je nergens anders aan zo'n scherpe prijs.
              Tja, konijnenberg komt meer overeen met de scherpste prijzen van Nederland. Daar vind je de 400D-body veel vaker aan die prijs (bv. via pricewatch op tweakers.net).
              Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

              Comment


              • #8
                Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

                als je wat rondzoekt , vind je hier en daar wel aanbiedingen waar zelfs konijn niet aan kan met zijn prijzen hoor
                groeten, Sebastiaan

                Comment


                • #9
                  Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

                  Ik heb overlegd in belgie te kopen,de prijzen bij konijnenberg zijn heel interessant,maar de versending en 2,5 % mastercard opslag rekend niet.
                  Voor jullie is beter te kopen in het eigen land,ik kop meestal 2de hand via dforum.de of dslr-forum.de.
                  als er iemnad wat wel weten van kopen in duitsland,schrijv en privéebericht.
                  Greets Carsten
                  It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
                  (Duke Ellington)

                  Comment


                  • #10
                    Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

                    Zelf heb ik afgelopen herfst een lens gekocht bij Topfoto in Düren (Duitsland dus). Deze lens was tot voor mijn vertrek in Nederland (daar woon ik) zo'n 300 euro duurder dan bij Topfoto. En aangezien ik destijds toch in Duitsland was, heb ik dus die lens gekocht. Bij terugkomst van mijn vakantie bleek dat de lens inmiddels flink in prijs gedaald was. Zelfs zoveel dat de lens in Duitsland nu iets duurder was dan de Nederlandse prijzen. Geval van pech, in dit geval. Maar je moet wel weten wat je zoekt en wat de prijzen zijn in België en Duitsland. En je moet er ook rekening mee houden dat mocht er iets mis met het product zijn, dat je die alleen via de winkel waar je hem gekocht hebt met garantie (als het binnen 2 jaar stuk gaat) kunt laten repareren. En dan is Duitsland misschien wel minder handig om je spullen te kopen.
                    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                    --------

                    Comment


                    • #11
                      Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

                      Mijn vorig toestel had ik ook in Duren gekocht...was indertijd heel wat goedkoper dan in Belgie. Mijn nieuw toestel echter heb ik hier in't dorp gekocht ... was gewoonweg goedkoper dan in Duitsland.
                      Wil je echt goedkoop gaan...spring dan met 4 in de wagen en rij naar Zwitserland.

                      JanMetDePet
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

                        Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
                        Ja, Duitsland is zeker niet altijd meer goedkoper.
                        Het is misschien wel nog mogelijk om koopjes te doen, maar vroeger was je altijd goedkoper af in Duitsland, tegenwoordig niet meer.

                        Even een illustratie:

                        Objectief:

                        Sony 18-70/3,5-5,6 AF DT, bij top-foto: 189,90 EUR
                        Sony 18-70mm F 3.5-5.6 DT, bij konijn: 151,50 EUR

                        Sony 75-300/4,5-5,6 AF, bij top-foto: 229,90 EUR
                        Sony 75-300mm F 4.5 5.6, bij konijn: 191,16 EUR

                        Camera:

                        Canon EOS-400D Gehäuse schwarz, bij top-foto: 539,00 EUR
                        Canon EOS 400D Body, bij konijn: 482,98 EUR


                        Maar dan toch ook:

                        Canon EOS-400D schwarz + Canon 17-85/4-5,6 EF-S IS USM + Canon 70-300/4-5,6 EF IS USM, bij top-foto: 1459,00 EUR
                        Canon EOS 400D + 17-85mm + 70-300mm Kit, bij konijn: 1540,46 EUR
                        Maar je moet niet die prijzen van een EOS 400D nemen maar ga eens kijken naar de speciale Canon einde reeks prijzen van de Canon 30D.

                        Bijvoorbeeld een Canon EOS 30 D met EF-s 17-85mm lens daar liggen de prijzen nu in Belgie en Nederland zo rond de 1050,- Euro inclusief btw
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: objecten kopen in Luxenburg of Duitsland

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                          Zelf heb ik afgelopen herfst een lens gekocht bij Topfoto in Düren (Duitsland dus). Deze lens was tot voor mijn vertrek in Nederland (daar woon ik) zo'n 300 euro duurder dan bij Topfoto. En aangezien ik destijds toch in Duitsland was, heb ik dus die lens gekocht. Bij terugkomst van mijn vakantie bleek dat de lens inmiddels flink in prijs gedaald was. Zelfs zoveel dat de lens in Duitsland nu iets duurder was dan de Nederlandse prijzen. Geval van pech, in dit geval. Maar je moet wel weten wat je zoekt en wat de prijzen zijn in België en Duitsland. En je moet er ook rekening mee houden dat mocht er iets mis met het product zijn, dat je die alleen via de winkel waar je hem gekocht hebt met garantie (als het binnen 2 jaar stuk gaat) kunt laten repareren. En dan is Duitsland misschien wel minder handig om je spullen te kopen.
                          De Garantie van de meeste merken is wereldwijd.
                          Ik kocht mijn Nikon D70 bij Priem in (jan.2004) in Aken tijdens een promotiecampagne. Volgens mijn toenmalige informatie was het daar toen het goedkoopst. Net voor het toestel 2 jaar oud was, dec.2005, werd het onbruikbaar door de fameuse Bgld ziekte. Het is bij Procirep in brussel binnengedaan voor herstelling. Mijn bewijs van aankoop laten zien en het is zonder problemen gratis hersteld. Omdat de herstelling te lang kon aanslepen had ik intussen een D80 gekocht bij Konijnenberg in Turnhout. De prijs van Konijn leek mij toen het intressants.
                          Ik kom ongeveer elke maand in Duitsland. Als gepensioneerde heb ik rustig de tijd om verschillende verkoopspunten in binnen en buitenland te vergelijken. Op goede Nikon Lenzen b.v. zijn er prijsverschillen van enkele honderden EUROS. De goedkoopste verkoper bestaat niet. Alles veranderd zo snel, ook de prijzen en de plaats van de beste koop. Zelfs binnen dezelfde keten kunnen prijzen van stad tot stad verschillen. Op sommige plaatsen doen ze nog een stuk van de prijs af als je werkelijk wil kopen.
                          Wetende dat merken als Mediamarkt, Saturn, Makro, enz... geen eigen hersteldienst meer hebben, en alles naar het merk terugsturen, maakt het eigenlijk niet veel uit waar je goed (=duur ?) fotomateriaal koopt.
                          Maar uit ervaring weet ik dat die moderne spullen het nogal eens laten afweten. Daarmee moet men rekening houden bij de aankoop.

                          Comment

                          Working...
                          X