Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droom-objectieven? En waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Droom-objectieven? En waarom?

Ik ben alvast tevreden met wat ik nu gebruik, kwalitatief is de Nikon 70-200 AFS-VR nu eigenlijk de mindere van de objectieven in mijn handtekening, mischien brengt Nikon ook nog een versie met Nano Coating glaselementen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      De AFS VR 200mm f/2G is één brok magie Alles wat ze er over schrijven is meer dan waar Door dit objectief ben ik bij Nikon gebleven, anders was ik waarschijnlijk naar Canon overgestapt.

MVG,
      en de canon 200mm f2 IS dan?
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Die zal er pas binnenkort zijn:

Maar die past toch niet binnen mijn budget...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
          explain??? + heb je url waar we massa's foto's mogen aanschouwen met die 200mm F2 VR ?
          Kan je mensen hier op dit forum niet gewoon op hun woorden geloven misschien? Maar OK, hier gaan we dan:

*Fantastisch scherp op f/2.0, Op eenzame hoogte vanaf f/2.8
          *Niet het minste spoor van CA/abberaties.
          *Waanzinnig snelle AF = snelste van alle Nikons.
          *Een superdunne DOF die een fenomenale isolatie van je onderwerp garandeert.
          *Een fluweelzachte weergave van onscherpe delen in de foto.

Wat is minder: de prijs en het gewicht. Ook de MTF suggereren een afname van scherpte in de verste hoeken, dus weet ik niet hoe dat op de FF D3 zijn uitwerking zal hebben. Dit zou echter in het ontwerp meegenomen zijn om de rest van de optische kwaliteiten te vrijwaren

Ik heb er inderdaad al zeer veel foto's mee genomen, en er staan er toch heel wat online van de voetbal van mijn zoon en zijn ploeg, maar dit zijn echter verkleiningen. Die van November zijn zelfs genomen met de D40. LINK

Als je graag eens een full size foto aan f2 ziet PM me dan maar even.

MVG,

Comment

Zoals Bart hier net boven al zei: die is alleen nog maar aangekondigd, en ik heb de mijne reeds van 10/2006 Maar met al het nieuwe geweld van Nikon is een overstap sowieso niet meer aan de orde.

Edit: Canon zal ongetwijfeld zijn huiswerk met die EF 200mm f/2L IS ook goed doen, en dan kan je bij beide merken terecht voor zo'n optisch zwaargewicht

MVG,
            Last edited by frank207be; 31 december 2007, 17:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik ben alvast tevreden met wat ik nu gebruik, kwalitatief is de Nikon 70-200 AFS-VR nu eigenlijk de mindere van de objectieven in mijn handtekening, mischien brengt Nikon ook nog een versie met Nano Coating glaselementen
              Ik heb verleden jaar ook voor de keuze gestaan. Ik heb toen zowat alle reviews gelezen die er over de AFS VR 70-200mm f2.8 beschikbaar waren, en heb dan toch besloten ineens voor de 200mm prime te gaan. Ik zoek trouwens nog iemand in mijn buurt om eens een mini-reviewke te schrijven over beide Nikons van zodra ik mijn D300 heb.

MVG,

Comment

Op www.nikoncafe.com kan je in het lens lust forum een heel topic terugvinden met gebruikservaringen en voorbeeldfoto's van de Nikkor 200mm 2.0.
                Zeer indrukwekkend, maar dat is het prijskaartje ook.
                Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joseph_noelmans Bekijk bericht
                  Op www.nikoncafe.com kan je in het lens lust forum een heel topic terugvinden met gebruikservaringen en voorbeeldfoto's van de Nikkor 200mm 2.0.
                  Zeer indrukwekkend, maar dat is het prijskaartje ook.
                  Als je ziet welke bedragen soms aan andere hobby's gespendeerd worden vind ik het nogal meevallen. Soms mag je al eens overdrijven vind ik, en dan zeker als je er niets anders voor hoeft te laten.

Zelf droom ik nog van de nieuwe AFS VR 600mm f4, maar ik kan de kostprijs niet verantwoorden tov de tijd die ik er mee kan spenderen in de natuur.

Nog wat foto's met de 200/2VR die ik juist ook nog in die thread gepost heb:

MVG,

Comment

1. Nikon 18-200mm f2.8 AF-S VRII welke zowat 95% van mijn behoeften zou dekken

2. Nikon 600mm f/4 AF-S VRII om één keer per jaar (en dan nog) te kunnen gebruiken in Afrika, ...

De droomlens die er heel misschien toch eens zou kunnen komen is de 200-400 maar eigenlijk zou ik slaag moeten krijgen indien ik ze kocht (te weinig gebruiken)
                    Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce Bekijk bericht
                      1. Nikon 18-200mm f2.8 AF-S VRII welke zowat 95% van mijn behoeften zou dekken

2. Nikon 600mm f/4 AF-S VRII om één keer per jaar (en dan nog) te kunnen gebruiken in Afrika, ...

De droomlens die er heel misschien toch eens zou kunnen komen is de 200-400 maar eigenlijk zou ik slaag moeten krijgen indien ik ze kocht (te weinig gebruiken)
                      die eerste bestaat niet, en zal ook nooit bestaan vrees ik...
                      5DmkIII en wat glas

Comment

die eerste bestaat niet, en zal ook nooit bestaan vrees ik...
                        binnen een 3tal jaar gaan we deze quote hopelijk reeds belachelijk en ouderwets vinden ;-))

.. Wie weet met bepaalde evoluties van glas, plastic, ... dat men het misschien wel kan realiseren om een betaalbare/Draagbare dergelijke lens te maken.

Mocht canon engineering dreamteam meelezen:
                        "ik wil graag een 14-400mm f2.0 IS" ;-))))))
                        Als er niet al te veel vervorming in zit, en foto's zijn niet té zwaar soft wil ik er 4000 € voor geven ;-) (wel nen cashback van 2000 liefst.... )
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

Comment

Droomlens.....
                          Tja, dat zou dan een 15-400-1.2 met supersnelle AF moeten zijn. Stof en waterdicht, niet te groot en zeker niet te zwaar.
                          Dan hoef ik niet meer te wisselen van lens en heeft mijn arm het ook iets makkelijker.
                          Maar ja, wie gaat die bouwen en wie zal dat betalen?????
                          Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Working...
                          X