Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droom-objectieven? En waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Droom-objectieven? En waarom?

Mijn 2 droomlenzen:

Nikon 70-300 f2.8 VR
    en
    600mm f4 VR (voor onze gepluimde vrienden te "schieten")

Comment

nikon of sigma of tamron of tokina (zolang die meer van uitstekende kwaliteit is)

60-600 f4 VR
      14-60 f2.8 VR

oja alles betaalbaar
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Mijn droomlenzen:

Nikon 28-70/2,8 AF-S D IF-ED
        Nikon 14-24/2,8 AF-S G ED

Eén van deze twee hoop ik toch ooit in mijn bezit te hebben.
        Met een voorkeur voor de eerste.
        Waarom? Omdat ik nu mijn kitlens (18-70) veel gebruik maar waar het bereik (diafragma) te weinig is.
        mvg, waulus
        Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

Comment

* Een 12-70 f/2.8 VR II met dezelfde kwaliteit als de 17-55 f/2.8 van nikon nu. Of als ik er een D3 bij krijg mag het ook een 18-105 zijn, met de kwaliteit van de 24-70. Ik reken er echter niet op ;-)

* Een compactje van zowat het formaat van de 35mm film compacts van een jaar of 5 geleden, met een 24-70 f/2.8 gestabiliseerde lens (of sensor) en een sensor die minimum even goed is als de D70s + gelijkaardige snelheid (ook bij RAW) en mogelijkheden (behalve verwisselbare lenzen dan natuurlijk). Ik denk eigenlijk dat Nikon, Canon en Fuji dit al zouden kunnen moesten ze de moeite doen, maar het ziet er naar uit dat Ricoh momenteel de enige is die een poging waagt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            De EF 200 1.8 : schijnt (is van te lezen en horen zeggen want heb die nooit zelf gehad) één van de beste Canon lenzen ooit te zijn. Wordt al enige tijd niet meer nieuw verkocht

Misschien wachten en sparen voor de opvolger EF 200 2.0 IS

Mvg

Steven
            ik ben inderdaad benieuwd naar de prijs van dit beestje
            volgende lenzen zullen prime's worden
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

ben sedert gisteren in het bezit van m'n droomobjectief (AF-S 70-200 2.8 )door een aanbod hier op BD , ik ga er deze namiddag op uit om eens grondig te proberen ; mijn echtgenote neemt haar Panasonic FZ18 mee ....''waarom heb je al die zware en verschillende lenzen nodig als alles in ééntje kan ? ''
              Ik heb er een 6 maand over gedaan over deze beslissing , vooral omdat ik het veel geld vond , maar er zijn te veel situaties geweest waar ik een mooie foto verknald heb door geen 2.8 of VR op m'n objectief te hebben ...
              Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                De EF 200 1.8 : schijnt (is van te lezen en horen zeggen want heb die nooit zelf gehad) één van de beste Canon lenzen ooit te zijn. Wordt al enige tijd niet meer nieuw verkocht

Misschien wachten en sparen voor de opvolger EF 200 2.0 IS

Mvg

Steven
                Bij nikon is een soortgelijke al gereleased zie ik:

Moet wel leuk zijn... 2.0 en dan nog eens VR of IS... spiceyyy !
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

De onbetaalbare ! En waarom ? Awel juist daarom

Maar in praktijk : tja een supersterke lichtsterke tele. Maar relativeren : gaan we dat heel veel gebruiken ?

Tot nog toe is er weinig wat ik niet heb kunnen verwezelijken met mijn huidig arsenaal, dus....

Comment

oei nu mag ik luidop dromen

Canon EF 50mm f/1.2 L
                    Canon EF 85mm f/1.2 L II (beide vanwege het groot diafragma)
                    Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS (perfecte zoom voor mijn noden)

Dat zou voor mij de ideale kit zijn, op een 1D mkIII.
                    En als ik heel hard zou dromen dan zou ik deze meenemen voor het allemaal te vervolledigen.

Canon EF 16-35mm f/2.8 L II (voor als ik echt een breedhoek nodig heb)
                    Canon EF 300mm f/2.8 L IS(enkel voor sport, als de 200 tekort schiet vb op 1.3x crop en full frame)

Een nu de lotto winnen...
                    http://frederikherregods.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                      De onbetaalbare ! En waarom ? Awel juist daarom

Maar in praktijk : tja een supersterke lichtsterke tele. Maar relativeren : gaan we dat heel veel gebruiken ?

Tot nog toe is er weinig wat ik niet heb kunnen verwezelijken met mijn huidig arsenaal, dus....
                      jouw uitleg zal wel kloppen, maar zo bescheiden is uw arsenaal nu ook weer niet hé ;-)
                      S5 pro, Nikor 18-70 D ED, 80-200 2.8 D, 50 1.4 D, 12-24mm 4 ED en Nikkor 180 2,8

... als je vergelijkt met vb 3.5-5.6 lenzen... dag & nacht verschil.
                      Valt me wel op dat er nog niks VR in uw collectie zit?! Bewust? Vind je dat niet nuttig? of trek je wel uw plan door gewoon kortere sluitertijd te zoeken met hogere ISO te gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
                        oei nu mag ik luidop dromen

Canon EF 50mm f/1.2 L
                        Canon EF 85mm f/1.2 L II (beide vanwege het groot diafragma)
                        Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS (perfecte zoom voor mijn noden)

Dat zou voor mij de ideale kit zijn, op een 1D mkIII.
                        En als ik heel hard zou dromen dan zou ik deze meenemen voor het allemaal te vervolledigen.

Canon EF 16-35mm f/2.8 L II (voor als ik echt een breedhoek nodig heb)
                        Canon EF 300mm f/2.8 L IS(enkel voor sport, als de 200 tekort schiet vb op 1.3x crop en full frame)

Een nu de lotto winnen...
                        Lenzen met groot diafragma is altijd een wilde droom, ... alleen.. ik heb nu ééntje (30mm 1.4) en ik vraag me toch het effect af van die 1.2 lenzen qua scherptediepte.
                        't Moet nog frequent bruikbaar zijn ook vind ik.

Zo een 200mm 2.0IS of 300mm F2.8IS zie ik beter zitten.
                        De eerste versie 16-35 heb ik, .. maar de upgradekost naar versie II is me wat te hoog spijtig genoeg. Want ik kan wel aannemen dat die nog een stuk scherper is... maja. You can't have it all I suppose :-p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Bij nikon is een soortgelijke al gereleased zie ik:

Moet wel leuk zijn... 2.0 en dan nog eens VR of IS... spiceyyy !
                          De AFS VR 200mm f/2G is één brok magie Alles wat ze er over schrijven is meer dan waar Door dit objectief ben ik bij Nikon gebleven, anders was ik waarschijnlijk naar Canon overgestapt.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            De AFS VR 200mm f/2G is één brok magie Alles wat ze er over schrijven is meer dan waar Door dit objectief ben ik bij Nikon gebleven, anders was ik waarschijnlijk naar Canon overgestapt.

MVG,
                            explain??? + heb je url waar we massa's foto's mogen aanschouwen met die 200mm F2 VR ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                              explain??? + heb je url waar we massa's foto's mogen aanschouwen met die 200mm F2 VR ?
                              Op Pbase kan je zelf zoeken en dan is er nog de "neverending" thread alhier : http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=61674 (loopt intussen al bijna 2 jr)

Disclaimer : ik sta niet in voor de evt. financiele gevolgen die het lezen van deze zou kunnen veroorzaken

Bye

Silent M.

Comment

Ik ben nog steeds op zoek naar een EF-S L lens van canon. Ik zal er nog maar eventjes van blijven dromen

Mocht ik dromen van objectieven, dan zal het een 600mm /2.8 zijn, al was het maar om in mijn bezit te hebben, wat gebruiken doe ik die dingen toch nooit. Ik ben trouwens tevreden over mijn lensverzameling (6 in totaal) van 10mm tot 200 mm.

Comment

Working...
                                X