Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

Even een vraag daaropvolgend, Geert:

Ik lees in je handtekening dat je de D2x én de D300 hebt.
    Hoe verhouden die 2 zich tot elkaar.
    Welke werk je het liefst mee en maakt de beste foto's?

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht

Gr Kees

Kees, dat moet hij nog even uitvlooien vermoed ik.
      Op één-twee-drie is dat niet klaar....in alle omstandigheden.
      Velen zijn hier 'bezeten' door de hoge ISO's .....

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht

Gr Kees
        Wel Kees,
        Eigenlijk werk ik het liefst met de D2X, mischien omdat ik op deze lijn over de F4- de F5 , de D2H kom, allemaal een beetje dezelfde handelingen qua bediening
        De D2X is volgens mij nog steeds de winnaar op lage ISO waardes, daar de D300 nogal gevoelig is in de hoge lichten, maar het is allemaal nog vrij nieuw, en er zitten zoveel instellingen op de D300 dat ik deze nog moet leren kennen, wat ik niet graag doe is beginnen werken met over of onderbelichting, dat omdat dit bij Nikon altijd heel goed de perfectie benaderde. hetzelfde verwacht ik dan dus ook van de D300.
        Wat ik nu nog niet heb geprobeert, is de D2X in combinatie met mijn nieuwe 14-24 AFS, en 24-70 AFS

Comment

In onderstaand TOPIC een voorbeeld van een foto, gemaakt met de 24-70, op 24mm, deze lens geeft bij helder weer een prachtige detail en kleurweergave, de NANO coating geeft hier werkelijk zijn doel weer

Comment

Re: Zuid-Afrika, de weg van Germanus naar Kaapstad.

Inderdaad, erg mooie kleuren en contrast.
            Een klasse-objectief zonder fout.
            Maar zou de 'verouderde' 28-70/2.8 echt zoveel 'slechter' scoren met dit genre van pics.......zeer de vraag...
            Zou eens moeten uitgevlooid worden...

mvg,

Roland

Comment

Op verschillende fora wordt er melding gemaakt dat deze 24-70, metaalachtige stofjes op het achterste element kan hebben.

Hoe is het gesteld met de lens in Europa ?
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

@ Demeyereg: Zoals Roland Cuypers al aangeeft in het genoemde topic: "Maar zou de 'verouderde' 28-70/2.8 echt zoveel 'slechter' scoren met dit genre van pics.......zeer de vraag..."

Het plaatje is mooi maar is niet direct het bewijs voor jouw stelling: "de NANO coating geeft hier werkelijk zijn doel weer".

Ik zou ze weleens naast elkaar willen zien dan kun je pas conclusies trekken, niet op basis van een foto.

Ed
                ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                  @ Demeyereg: Zoals Roland Cuypers al aangeeft in het genoemde topic: "Maar zou de 'verouderde' 28-70/2.8 echt zoveel 'slechter' scoren met dit genre van pics.......zeer de vraag..."

Het plaatje is mooi maar is niet direct het bewijs voor jouw stelling: "de NANO coating geeft hier werkelijk zijn doel weer".

Ik zou ze weleens naast elkaar willen zien dan kun je pas conclusies trekken, niet op basis van een foto.

Ed
                  Het is inderdaad niet makkelijk, maar ik heb ginder een test gemaakt, tussen de 24-70 AFS en de 70-200 AFS-VR beiden op 70mm, met dezelfde instellingen, en op statief, en het verschil is duidelijk in het voordeel van de 24-70 AFS-Nano.
                  In ieder geval, ik vind deze 24-70 een fantastisch objectief, dat bij de beste hoort wat ik reeds van Nikon objectieven heb gehad, en dat waren er veel.
                  Ik zoek de foto's even op, en dan post ik deze eens, maar eerst moet ik alles nog veilig opslaan, ik heb hier meer dan 20Gb. aan Raw bestanden op mijn laptop staan, eerst alles dubbel op mijn readsysteem zetten, zodat ik zeker geen beelden kan verliezen

Comment

Ha ja, nu vergelijk je de 24-70m met de 70-200 maar het ging over de 24-70 en de 28-70.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      Ha ja, nu vergelijk je de 24-70m met de 70-200 maar het ging over de 24-70 en de 28-70.......
                      Ja dat weet ik wel, maar ik kan deze moeilijk vergelijken met de 28-70, daar ik deze niet meer heb, sinds mijn F5, wie met mij de vergelijkende test wil maken is welkom

Comment

Is me een beetje te ver vrees ik
                        Ik was er trouwens wel een beetje vanuit gegaan dat de 24-70 de 70-200 zou overtreffen maar dat was gebaseerd op niks natuurlijk dus in dat opzicht was jouw test weer iets nieuws.
                        Ik heb nu net de 28-70 en weet niet of ik nu nog wel wil vergelijken (wie weet krijg ik spijt)

Comment

Working...
                        X