Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe sigma 70-200 2.8 II EX DG MACRO HSM

Ik heb de lens sinds kort in m'n bezit, en heb ze nog maar éénmaal kunnen gebruiken voor een autosport evenement. De resultaten kan je bekijken op www.alfaromeopictures.net onder "Events" " Rally Gilbert Staepelaere.
    Het was een dag met rotweer (regen, hagel, sneeuw, ...) en ik merkte dat de lens het soms moeilijk had om snel scherp te stellen. Maar ga gerust eens kijken naar de foto's.
    Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
    (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Ik heb gisteren deze lens aangekocht. Een tweedehandse, maar ik heb er nog 6 maanden
      garantie op in de winkel.
      Ik verschoot wel wat van de grootte en hij is niet heel licht.
      Ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen, maar ik denk wel dat het een heel goede lens is.
      Binnenkort dus mss meer hierover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk bericht
        Ik heb de lens sinds kort in m'n bezit, en heb ze nog maar éénmaal kunnen gebruiken voor een autosport evenement. De resultaten kan je bekijken op www.alfaromeopictures.net onder "Events" " Rally Gilbert Staepelaere.
        Het was een dag met rotweer (regen, hagel, sneeuw, ...) en ik merkte dat de lens het soms moeilijk had om snel scherp te stellen. Maar ga gerust eens kijken naar de foto's.
        Wouw, die foto's zien er gezien de weersomstandigheden toch super uit! Goede kleurenweergave en erg scherp!!
        Ziet er echt naar uit dat dit gewoon een top lens is en ik heb besloten m volgende week als ik tijd heb te bestellen

Comment

gebruik deze lens nu iets meer dan een half jaar en ben zeer tevreden. Ok, wijd open (2.8) is ze wat softer, maar mijn concertwerk lukt er toch heel aardig mee en als je ze wat toenijpt wordt ze razendscherp.

Het enige minpuntje is de wat sterke CA wijd open bij felle contrasten. Dit is vooral te merken als je de zogenaamde "macro" gebruikt, dus als je op 1 m afstand scherpstelt. Een madeliefje tegen een grasveld ziet er dan heel dromerig uit. Niet echt het effect dat je wilt bereiken... Maar dat heb ik enkel nog maar gemerkt bij zo'n foto's. Als je de lens echt als tele gebruikt, verdwijnt dat effect.

Voor die prijs is ze volgens mijn niet te kloppen.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
            gebruik deze lens nu iets meer dan een half jaar en ben zeer tevreden. Ok, wijd open (2.8) is ze wat softer, maar mijn concertwerk lukt er toch heel aardig mee en als je ze wat toenijpt wordt ze razendscherp.

Het enige minpuntje is de wat sterke CA wijd open bij felle contrasten. Dit is vooral te merken als je de zogenaamde "macro" gebruikt, dus als je op 1 m afstand scherpstelt. Een madeliefje tegen een grasveld ziet er dan heel dromerig uit. Niet echt het effect dat je wilt bereiken... Maar dat heb ik enkel nog maar gemerkt bij zo'n foto's. Als je de lens echt als tele gebruikt, verdwijnt dat effect.

Voor die prijs is ze volgens mijn niet te kloppen.
            Je bedoeld een soort 'bloom' of HDRI effect?? Kan je misschien een voorbeeld foto posten?
            En wat is CA?

Thnx

Comment

staat op de laatste versie van die lens een beeldstabilisator

Comment

Nee, geen stabilisatie
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Die staat er niet op

Oorspronkelijk geplaatst door snelleleon Bekijk bericht
                  staat op de laatste versie van die lens een beeldstabilisator
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

ja, ik heb er sinds 2,5 week eentje (de II versie)..en ik ben er reuze tevreden mee! dat macro wat erop staat, dat is niet bijster te noemen,(sigma zet het zowat overal op haar lenzen) al kun je er af en toe wel leuke close-ups mee maken. ik heb dan wel beeldstabilisatie op mijn sony-dslr, maar met dit ding staat die gewoon meer en meer uit.. simpelweg omdat ik het voor de dingen waarvoor ik hem gekocht heb, bijna nooit nodig heb.. (honden in actie en diverse andere dingen waarvoor wat snelheid vereist is)

kleuren zijn prachtig, hij is superscherp! bokeh is zeker net zo mooi als met mijn ouwe beercan.. enige nadeel vind ik dat de statief-bevestiging wat kort op de zoom-ring zit, maar dat ben ik nu helemaal gewend, en anders kan ie er in een handomdraai af..

hij is gebouwd als een tank, het weegt wel wat, maar in vergelijking met andere 70-200-'s is ie echt niet zwaarder of veel lichter.

voor dit bedrag heb je gewoon hele goede 'value-for'money' ..

Comment

Hoe zit het met de sherpte bij jullie?

Mijn exemplaar is retescherp op 2.8 135mm, maar naarmate je naar de uiteinden gaat (200mm, 70mm) wordt ie wel heel soft. Vanaf 3.2 perfect bruikbaar over het hel bereik.

Buiten de softness een heerlijk stuk glas... en mooi betaalbaar alternatief voor wie niet in slechte lichtomstandigheden moet werken.

Gr,
                      Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisdemaer Bekijk bericht
                        Buiten de softness een heerlijk stuk glas...
                        Om die reden heb ik deze slechts een paar weken gehad .

Mijn ervaring kort samengevat: aan het tele-eind gewoon te soft tot f/4...
                        Ik heb me binnen de kortste keren weer een 70-200SSM gekocht, en als ik eerder een tweedehands Sigma 70-200 EX DG (- versie 2 dus -) gevonden had, dan was het die geworden want die presteert op het vlak van scherpte een heel pak beter !
                        Je hoort en voelt dan misschien wel iets van de AF motor, maar niet echt zodanig dat het storend is, vind ik, en uiteindelijk zijn de foto's gewoon veel beter.

edit: net even gecheckt: DPR komt eigenlijk tot dezelfde conclusie, met nog een extra nadeel: focus shift...
                        DRP-link
                        Last edited by K-2; 17 juni 2009, 20:18.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

dan zal ik wel een heel goed exemplaar hebben, want de mijne is gewoon overal scherp..

´elke goede moderne lens is gecorrigeerd voor maximale definitie bij de grootste stops, het gebruik van een kleine stop vergroot enkel de diepte´ en dit zei ansel adams al zo´n jaartje of 72 geleden..
                          Last edited by Sjinouck; 17 juni 2009, 20:31.

Comment

De vraag is natuurlijk wat is scherp
                            Dit is toch ook wel iets meer persoonlijk. De ene persoon zegt dat ze scherp is op 2.8 de andere op 4. De ene persoon ervaart de scherpte anders dan de andere he.
                            Personen die enkel kitlenzen hebben, en een sigma kopen gaan zeker dit een zeer scherp exemplaar vinden.
                            Andere personen zijn bv primes gewend, en gaan deze lens minder scherp vinden.
                            Het is eenmaal als je beter materiaal in je handen hebt gehad, dat je de beperkingen van iets goedkoper materiaal begint te zien.

Heb zelf deze sigma ook gehad, en was er super tevreden mee. Tot wanneer ik de nikon versie getest had, en was op slag verkocht.

Persoonlijk vindt ik deze vanaf F4 perfect, f2.8 wel bruikbaar

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                            dan zal ik wel een heel goed exemplaar hebben, want de mijne is gewoon overal scherp..

´elke goede moderne lens is gecorrigeerd voor maximale definitie bij de grootste stops, het gebruik van een kleine stop vergroot enkel de diepte´ en dit zei ansel adams al zo´n jaartje of 72 geleden..
                            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht

Persoonlijk vindt ik deze vanaf F4 perfect, f2.8 wel bruikbaar
                              De eerste die kan zeggen met welk diafragma een bepaalde foto is getrokken op een A4 of A3 afdruk, is een straffe kerel . . .
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                De eerste die kan zeggen met welk diafragma een bepaalde foto is getrokken op een A4 of A3 afdruk, is een straffe kerel . . .

Wat heeft dit er met te maken?
                                Het gaat hem niet dat je op papier het onderscheid moet maken tussen een 2.8 en 4. Dit kan ik ook niet.
                                Wil er enkel maar met bedoelen dat de scherpte van de sigma 70-200 lens vanaf F4 optimaal is, maar foto's genomen op F2.8 wel bruikbaar zijn. Dit gecontroleerd op scherm.

Comment

Working...
                                X