Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 f4 voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-200 f4 voor Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
    Dit kan ik als zeer tevreden gebruiker van die 70-210 f4 alleen maar bevestigen. Die VR dingen interesseren me sowieso niet. En dit ouder glas levert me haarscherpe platen op, ook op F4, mooi contrast en een schitterende bokeh.
    En dat op de D200 die toch snel mindere foto's geeft met glas van mindere kwaliteit.
    Kan ik ook op mijn beurt bevestigen. Bjorn Rorslett is god niet uiteindelijk. De 70-210 f4 is een van mijn scherpere lenzen. Scherper dan mijn 18-70mm en 35mm f2. Maar ik gebruik hem te weinig en verkoop hem dan ook (cf. 'aangeboden' topic )

Beetje offtopic, maar ik snap niet wat je bedoelt met de D200 die gevoeliger is voor minder glas. In de D200 zit dezelfde sensor als de D80 en D40x, alleen wordt er bij de D200 sneller gelezen uit de sensor (om meer fps te halen).

Comment

De 70-210 f4 draaizoom is voor het geld (meestal 170-220 euro) een heel leuk lensje. Wel ERG gevoelig voor flare, maar verder niks mis mee.
      De Canon 70-200 f4 zonder IS is optisch nog wel een flinke stap omhoog (en natuurlijk veel sneller met USM) en die met IS schijnt nog wat beter optisch (ik moet het nog zien maar ga het volgende week nog een keer uittesten voor de lens zonder de IS verkocht moet worden).
      Het is echt een gemis dat Nikon zoiets niet maakt. De 70-300 AFS VR vind ik qua scherpte en bouw in vergelijking toch wel tegenvallen.
      Wel jammer dat die krengen van Canon wit zijn
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Wel jammer dat die krengen van Canon wit zijn
        Dat vind ik inderdaad ook bedroevend.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
        X