Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top 10 Canon lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

-

-----
    Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 12:03.

Comment

Re: Top 10 Canon lenzen

Denk wel aan de cropfactor van de 400d
      De 50mm lens is een uitstekende lens, maar niet echt een "vervanging" omdat je vast zit op 50mm ( = 80mm op de 400d als ik me niet vergis?)

Ik gebruik de 70-200mm f4 L IS USM als portretlens - prachtig maar wel iets meer dan de €500 euro budget.

De primes zijn sowieso scherp - allicht scherper dan de zoomlenzen. Als je enkel portret wil gaan, zal je met deze lenzen wel een goede basis hebben. Als je nog zoekt achter je stijl (of je niet wil koppelen aan één aspect van de fotografie) zou ik zeker de kitlens niet laten vallen.

Momenteel gebruik ik:
      - Canon EF-S 18-55mm f3.5 - 5.6 II (kitlens)
      - Canon EF 50mm f1.4 USM
      - Canon EF 70-200mm f4 L IS USM

De kitlens ben ik van plan om te vervangen in 2008 door de Canon EF 24-70mm f2.8 L USM
      Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

Comment

Re: Top 10 Canon lenzen - alternatief kitlens 400D

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar met onderstaande lenzen, zou ik de range 17-50mm niet kunnen bereiken zonder de 17-85mm kitlens, voor welke type fotos is 17 tot 50mm?

EF 50mm f/1.8 II
        EF 85mm f/1.8 USM
        EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
        EF 100mm f/2.8 Macro USM

Ik wil echt de kitlens vermijden, zal ik dan iets missen, als ik een vaste 50mm & 85mm + telephoto en Macro lens neem? De kitlens is normaal bedoeld om een beetje vanalles (ook zoomen mogelijk in tegenstelling tot de 50mm f/1.8 die ik zou nemen. Dan zou ik meer van lenzen moeten veranderen ofzo?

Zijn er geen andere betaalbare alternatieven voor de 17-85mm Eos 400D kitlens van matige prijs tot +-€300? Of evt van Sigma of Tamron of ... ?
        En hoe belangrijk is Image Stabilisation? Meer voor telephoto dacht ik ?

Thanks,
        Innovator

Comment

EF 50mm f/1.8 II
          EF 85mm f/1.8 USM
          EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
          EF 100mm f/2.8 Macro USM
          je hebt daar een mooie reeks samengesteld
          al deze lenzen zijn een koopje

ik veronderstel dat je de macro speciaal voor dit doel neemt
          en dat je veel in slechte lichtomstandigheden werkt en bovenop de 50mm ook de 85 wil

de kitlens is 18-55mm en niet 18-85 !
          maar de nieuwe IS versie heeft zeer goede reviews, dus ze gaat je reeks uitstekend uitbreiden naar groothoek toe

doen dus

onder de 18mm gaat het je iets meer geld kosten (vanaf 400 EUR voor een 10 of 12mm)

Comment

-

-----
            Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 12:02.

Comment

Re: Top 10 Canon lenzen - nieuwe betere 18-55mm lens met IS?

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
              U zegt dat er een IS vervanger is met goede reviews, vind die precies niet terug op de Canon-site, welk type is dit dan en is deze wat budgetvriendelijk?
              Zou deze dan misschien eerst nemen ipv de EF50 of EF85.
              Hier kan je de test bekijken: http://www.photozone.de/8Reviews/len...56is/index.htm

Die EF-S 18-55 f3,6-6,5 IS heeft wel veel vervorming op 18mm, maar je zal al een dure breedhoek moeten kopen om op 18mm geen vervorming te krijgen (de EF-S 17-85 heeft ook heel veel vervorming in de breedste stand).
              De kostprijs is ongeveer 200 euro.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

-

-----
                Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 12:02.

Comment

Als de regel is: koop wat je kan betalen zonder je pijn te doen en waar je plezier aan hebt (niet voor echte freaks dus ) is een "gemengde" aankoopstrategie niet zo slecht

De EF200L f:2.8 is een scherpe en snelle tele, en zeker als je hem tweedehands kan kopen (ong 500 EUR, iedereen wil een zoom ) veel waar voor zijn geld
                  (al een mooie tele op een crop, kan nog een 1.4 extender op)

Om aan je nood aan groothoek+normaal, IS en zoom te voldoen, waarom niet aanvullen met de 2 nieuwe kitlenzen 17-55 IS en 55-250 IS ?
                  (of vergelijkbaar tweedehands, alhoewel aan die prijzen ...)

Op die manier heb je "the best of both worlds" voor een veel lagere kostprijs (en hetzelfde gewicht)

Je hoeft ook niet alles ineens te kopen, waarover zou je anders op dit forum nog kunnen discussieren

Comment

Sigma 70-200mm f/2.8

Heb beslist, wordt de Sigma 70-200mm f/2.8
                    De HSM Macro is ook duur, maar misschien neem ik nog de oude versie
                    Last edited by Innovator; 3 januari 2008, 22:39.

Comment

Working...
                    X