Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar canon? welke lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap naar canon? welke lenzen?

hey,

zonet mijn d80 met nikkor 18-200 VR verkocht aan een mede BD'er

ik ben dus op zoek naar een goede camera die vooral ook goed is bij hoge iso's, ik kwam tot de keuze fuji s5 pro en canon 40D

met canon heb ik geen ervaring, maar iedereen blijkt toch te spreken van zeer weinig ruis bij hoge iso's

nu ... in geval van canon, welke lens kan ik best in het pack met de body kopen? zitten 2 interessanten tussen, maar hoe goed zijn ze?

canon 40D + Canon EF-S 17-55mm F 2.8 IS USM voor 1871 euro
    of
    canon 40D + 17-85 IS + 70-300 IS voor 1773 euro

ok, 2 lenzen bij de body (goed voor een volledig bereik) tegenover de lichtsterke 17-55mm, is deze laatste echt kwalitatief zo goed door de prijs (en wat is USM?) ?

naast moeilijke keuze van body, nog eens moeilijke keuze in objectieven ...

need help
    Last edited by frankyds; 12 december 2007, 21:35.
    Fuji XPRO1

Re: overstap naar canon? welke lenzen?

USM = AF-S. Voor een testje van beide lenzen zou je eens kunnen kijken op www.photozone.de.

Comment

Hoe belangrijk is die hoge ruis onderdrukking eigenlijk? Op welke ISO waarde schiet je dan bij een modelshoot?

Comment

ja nee, model is 100 iso,
        maar is voor het artistieke werk (volg opleiding kunstfotografie), en al regelmatig tot de constatatie gekomen dat ik hoge iso's en lichtsterke lens nodig heb

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Hoe belangrijk is die hoge ruis onderdrukking eigenlijk? Op welke ISO waarde schiet je dan bij een modelshoot?
        Fuji XPRO1

Comment

Als ik de camera moest kopen zou ik zonder enige twijfel voor de lichtsterke lens gaan, de kwaliteit gaat echt stukken beter zijn en een tele-zoom kan je altijd nog bij kopen. Als je iets moet gaan verkopen om dan de lichtsterke lenzen in de plaats te kopen maak je verlies.

Je kan het doen zoals de meeste, eerst goedkoop kopen, dan verkopen (verlies maken) en dan duur kopen. Ofwel gewoon direct tegoei.

Comment

Als je het budget ervoor hebt absoluut de 17-55 2.8. Deze lens is veel beter dan de 17-85 en je haalt met de 17-55 echt de kracht van je body eruit. Als je geld over hebt absoluut de (Relatief goedkope) 70-200!!!!
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Een 40D + EF-S 17-55 f2,8 IS is een heel erg goede combinatie. (USM = UltraSonic Motor, dat is een stille en snelle scherpstelmotor)

Als je een lichtsterke lens nodig hebt, dan moet je zeker niet kiezen voor de 17-85.

Een Fuji S5 Pro is ook een heel goede camera, maar dan had je toch beter de 18-200 niet mee verkocht. Die lens is niet echt optimaal voor portretfotografie, maar het grote zoombereik kan in andere gevallen wel bijzonder handig zijn.
              Last edited by Black B@ndit; 12 december 2007, 22:27.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Als je eens rondvraagt op je academie, zal men je daar wellicht vertellen dat een 50mm EF 1.8 ruim voldoet en zoveel beter is dan een zoom van hier tot ginder.
                Natuurlijk zijn pro lenzen beter, maar ze kunnen daar niet verlangen dat iedereen een arsenaal L objectieven aanschaft hé.
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

had op mijn nikon oa een sigma EX 20mm 1,8
                  daar ben je in sommige situaties nog niets mee als je niet boven 400 iso kan

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                  Als je eens rondvraagt op je academie, zal men je daar wellicht vertellen dat een 50mm EF 1.8 ruim voldoet en zoveel beter is dan een zoom van hier tot ginder.
                  Natuurlijk zijn pro lenzen beter, maar ze kunnen daar niet verlangen dat iedereen een arsenaal L objectieven aanschaft hé.
                  Fuji XPRO1

Comment

héééél lang getwijfeld ... (ik vind de nikkor 18-200 VR wel een zeer goede lens)

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Een Fuji S5 Pro is ook een heel goede camera, maar dan had je toch beter de 18-200 niet mee verkocht. Die lens is niet echt optimaal voor portretfotografie, maar het grote zoombereik kan in andere gevallen wel bijzonder handig zijn.
                    Fuji XPRO1

Comment

Verplaatst naar geschikter forum
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als je naar Canon overstapt, kun je denken aan de
                        Voor de meeste situaties: 17-55 F2.8 IS USM
                        De 50 F1.8 II of 50 mm F1.4 voor portretten (De F1.4 heeft een iets mooier Bokeh, maar of dat het prijsverschil waard is....)
                        Voor meer groothoek bijvoorbeeld de 10-22
                        En als tele de Canon 70-300 DO Is Usm

Maar dan heb je wel een paar centen uitgegeven....
                        Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          hey,

zonet mijn d80 met nikkor 18-200 VR verkocht aan een mede BD'er

ik ben dus op zoek naar een goede camera die vooral ook goed is bij hoge iso's, ik kwam tot de keuze fuji s5 pro en canon 40D

met canon heb ik geen ervaring, maar iedereen blijkt toch te spreken van zeer weinig ruis bij hoge iso's

nu ... in geval van canon, welke lens kan ik best in het pack met de body kopen? zitten 2 interessanten tussen, maar hoe goed zijn ze?

canon 40D + Canon EF-S 17-55mm F 2.8 IS USM voor 1871 euro
                          of
                          canon 40D + 17-85 IS + 70-300 IS voor 1773 euro

ok, 2 lenzen bij de body (goed voor een volledig bereik) tegenover de lichtsterke 17-55mm, is deze laatste echt kwalitatief zo goed door de prijs (en wat is USM?) ?

naast moeilijke keuze van body, nog eens moeilijke keuze in objectieven ...

need help
                          Ik weet niet of je budgettair ruimte hebt, maar een 5d is de ideale studiocam, en geeft veel mogelijkheden op gebied van creativiteit.
                          En is een stop beter in high-iso dan de 40d. En is momenteel spotgoedkoop vergeleken met de introprijs.
                          Als je daar een 24-105 L IS bijkoopt....en misschien een 85 1.8 voor de protretten.

Comment

allen bedankt

vandaag achter de 40D met 17-55 geweest,
                            nu effe testen

bouwkwaliteit is allesinds goed, zowel body als objectief

wat 5D betreft: heb ook zitten twijfelen, maar eens richting +- 2000 euro voor body zou ik dan toch liever wachten tot full frame,
                            5d met die lens zou dan een 2700 bedragen, net iets te veel
                            Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                              wat 5D betreft: heb ook zitten twijfelen, maar eens richting +- 2000 euro voor body zou ik dan toch liever wachten tot full frame,
                              5d met die lens zou dan een 2700 bedragen, net iets te veel
                              5D is toch Fullframe? !

Comment

Working...
                              X