Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm 4L zonder IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

    Voor IS gebruikte iedereen een statief
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

      Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
      Kwaliteit prijs echt een topper, 2e hands vlot te vinden! (ongveer 450)!
      Waarom is deze lens tweedehands vlot te vinden én tegen een weggeefprijsje of moet ik schrijven "wegwerpprijsje". Even nadenken aub.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

        Voor IS gebruikte iedereen een statief
        Staat : EF 70-200mm f/4L IS USM dan voor Ingebouwd Statief ?
        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

        Comment


        • #19
          Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

          De versie zonder IS is een zeer goede lens. Die met IS is optisch nog een fractie beter en heeft natuurlijk IS. Bij goed lichtomstandigheden is de oude versie zonder meer goed, zowel qua scherpte als contrast. Testen zie je op photozone.de.
          Voor nog geen 500 euro is dit echt de beste telezoom die je onder de 500 kunt kopen, ongeacht merk. Rekt je budget 400 hoger dan is de IS versie niet te versmaden.
          Logisch dat als je met cashback voor een nieuwe al weinig betaalt dat op dat moment de tweedehandse ook te goedkoop gaan. Er zijn nou eenmaal mensen die toch iets willen opleggen voor beter of ander materiaal, maar met de oude 70-200 f4 haal je een handig en zeer goed stukje optiek in huis.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

            Ik ben deze lens een 3 weken geleden nog gaan halen... en hij is gewoon fenomenaal!

            Ge moogt zeker zijn dat ge er uit de losse pols foto's mee kunt maken!

            Het vervelende alleen is dat ik nu bijna nooit meer mijn gewone 17-70 erop heb staan ...
            Canon 6d - Canon 24-70mm f/4L IS - Canon 50mm f/1.4 - Canon 70-300 f/4-5,6L IS - Canon 100mm f/2.8L - Canon Speedlite 430EX II
            http://www.sebastiaandewolf.com

            Comment


            • #21
              Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

              heb er twee jaar mee gewerkt en tot 1/90 haarscherpe foto's mee gemaakt.
              Lees eens de reviews op fredmiranda...

              Ja, IS is handig voor minder goede lichtomstandigheden maar volstrekt overbodig op een normale zonnige dag ! En op zo'n dagen heb je ook geen statief nodig hoor....mensen mensen !

              deze lens is topkwaliteit , ook van scherpte, en het is één van de allergoedkoopste L-lenzen . Heel veel value for money.

              groeten,
              Geert

              Comment


              • #22
                Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                Heb deze lens en werk altijd zonder statief. Ik let er dan wel op dat de sluiter minstens 1/200 is. Op deze snelheid kan ik met de hand scherpe foto's nemen.
                Ik gebruik deze dan vaak om op 200mm portretten te nemen van mensen. Ze weten dan niet dat je een foto neemt want je blijft op een grote afstand. De beelden worden altijd gesmaakt door die personen.

                Maar ik zou wel graag de IS versie hebben omdat je dan ook naar 1/60s kunt gaan. Maar die is natuurlijk een pak duurder.

                Heb je het budget dan kies je de IS versie. Heb dat je nog niet start dan met die zonder IS. Deze lens blijft zijn geld waard trouwens.

                De meeste die deze lens aanbieden stappen over op de IS of op een F2.8 versie. Echt niet omdat ze de lens niet goed genoeg vinden.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                  Best lens voor zijn geld... Echt vlijmscherpe beelden, uit de hand en zonder statief.. Maar da's toch afhankelijk van de vaste hand van de fotograaf ?

                  Heb eerlijk gezegt IS nog niet gemist op deze...
                  Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                    Heb deze lens ook gehad, en perfect scherpe foto's kunnen nemen, en ik heb zeker geen vaste hand, gewoon de regel van brandpuntafstand in acht nemen dus zeker 1/200e op 200mm en je zal een hoog percentage van scherpe foto's hebben.

                    Heb deze lens alleen verkocht om de 70-200 IS 2.8 aan te schaffen, niet omdat ze slecht zou zijn.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                      De F4 is toch een stuk smaller dan de F2.8, heb ik gemerkt. Hoe verhoudt zich dat dat een body zoals de 30D? Valt de lens niet te smal uit in vergelijking met de grootte van de body?
                      Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
                        De F4 is toch een stuk smaller dan de F2.8, heb ik gemerkt. Hoe verhoudt zich dat dat een body zoals de 30D? Valt de lens niet te smal uit in vergelijking met de grootte van de body?
                        is dat dan zo belangrijk?

                        op mijn 20D had ik geen probleem met het te smal zijn van mijn 70-200 f4
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                          Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde: hoe zit het met de totale feel van body en lens, liggen ze goed in balans?
                          Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
                            Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde: hoe zit het met de totale feel van body en lens, liggen ze goed in balans?
                            jazeker, nagenoeg perfect zou ik zeggen (met én zonder batterijgrip)
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
                              Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde: hoe zit het met de totale feel van body en lens, liggen ze goed in balans?
                              Volgens mij kan het alleen een probleem zijn dat je lens te groot is. Je laat het toch ook niet na om te fotograferen met een 50mm omdat die te klein is en aldus je configuratie niet in balans is?

                              Ik zou me daar dan ook geen zorgen over maken.
                              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                                Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
                                Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde: hoe zit het met de totale feel van body en lens, liggen ze goed in balans?
                                Eigenlijk neem ik die lens vast en de body hangt er gewoon aan.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X