Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De versie zonder IS is een zeer goede lens. Die met IS is optisch nog een fractie beter en heeft natuurlijk IS. Bij goed lichtomstandigheden is de oude versie zonder meer goed, zowel qua scherpte als contrast. Testen zie je op photozone.de.
Voor nog geen 500 euro is dit echt de beste telezoom die je onder de 500 kunt kopen, ongeacht merk. Rekt je budget 400 hoger dan is de IS versie niet te versmaden.
Logisch dat als je met cashback voor een nieuwe al weinig betaalt dat op dat moment de tweedehandse ook te goedkoop gaan. Er zijn nou eenmaal mensen die toch iets willen opleggen voor beter of ander materiaal, maar met de oude 70-200 f4 haal je een handig en zeer goed stukje optiek in huis.
heb er twee jaar mee gewerkt en tot 1/90 haarscherpe foto's mee gemaakt.
Lees eens de reviews op fredmiranda...
Ja, IS is handig voor minder goede lichtomstandigheden maar volstrekt overbodig op een normale zonnige dag ! En op zo'n dagen heb je ook geen statief nodig hoor....mensen mensen !
deze lens is topkwaliteit , ook van scherpte, en het is één van de allergoedkoopste L-lenzen . Heel veel value for money.
Heb deze lens en werk altijd zonder statief. Ik let er dan wel op dat de sluiter minstens 1/200 is. Op deze snelheid kan ik met de hand scherpe foto's nemen.
Ik gebruik deze dan vaak om op 200mm portretten te nemen van mensen. Ze weten dan niet dat je een foto neemt want je blijft op een grote afstand. De beelden worden altijd gesmaakt door die personen.
Maar ik zou wel graag de IS versie hebben omdat je dan ook naar 1/60s kunt gaan. Maar die is natuurlijk een pak duurder.
Heb je het budget dan kies je de IS versie. Heb dat je nog niet start dan met die zonder IS. Deze lens blijft zijn geld waard trouwens.
De meeste die deze lens aanbieden stappen over op de IS of op een F2.8 versie. Echt niet omdat ze de lens niet goed genoeg vinden.
Heb deze lens ook gehad, en perfect scherpe foto's kunnen nemen, en ik heb zeker geen vaste hand, gewoon de regel van brandpuntafstand in acht nemen dus zeker 1/200e op 200mm en je zal een hoog percentage van scherpe foto's hebben.
Heb deze lens alleen verkocht om de 70-200 IS 2.8 aan te schaffen, niet omdat ze slecht zou zijn.
De F4 is toch een stuk smaller dan de F2.8, heb ik gemerkt. Hoe verhoudt zich dat dat een body zoals de 30D? Valt de lens niet te smal uit in vergelijking met de grootte van de body?
Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSideBekijk bericht
De F4 is toch een stuk smaller dan de F2.8, heb ik gemerkt. Hoe verhoudt zich dat dat een body zoals de 30D? Valt de lens niet te smal uit in vergelijking met de grootte van de body?
is dat dan zo belangrijk?
op mijn 20D had ik geen probleem met het te smal zijn van mijn 70-200 f4
Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSideBekijk bericht
Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde: hoe zit het met de totale feel van body en lens, liggen ze goed in balans?
Volgens mij kan het alleen een probleem zijn dat je lens te groot is. Je laat het toch ook niet na om te fotograferen met een 50mm omdat die te klein is en aldus je configuratie niet in balans is?
Ik zou me daar dan ook geen zorgen over maken.
Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Comment