Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm 4L zonder IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

    Gebruik deze nu ook een tijde en best tevreden over, heel scherp lens of ik de 'IS' mis k'zou het niet weten, komt zeker niet als een gemis over.
    Wat ik wel soms (heel soms) mis is dat ietsje meer licht dat een 2.8 mij wel had gegeven.
    Maar één ding is zeker al koop ik morgen de 2.8 IS dan zou ik nog twijfelen om de f4 weg te doen, een heerlijk ding om met rond te slenteren vanwege zijn gewicht en je loopt toch met een gerustiger gevoel rond dan met een lens die 3 x en meer zo veel kost ,oei stootje enz
    groeten Luc.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

    Comment


    • #32
      Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Eigenlijk neem ik die lens vast en de body hangt er gewoon aan.
      Dat doe ik meestal ook, zeker met zo'n lichte body als een 400D is dat wel vaker het geval.
      http://frederikherregods.be

      Comment


      • #33
        Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

        Ik zou graag nog een vraag aan dit topic willen toevoegen.

        Werkt deze lens (zowel IS als zonder IS) goed bij gebruik van een 1.4 teleconverter? Hoe zijn de resultaten?

        Comment


        • #34
          Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

          De kogel is door de kerk. Mede door jullie commentaren heb ik me deze lens aangeschaft. Waarvoor dank, dus.
          Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

          Comment


          • #35
            Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

            Ok, we wachten vol ongeduld op je foto's
            equipment: camera's, lenses & some imagination

            Comment


            • #36
              Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

              Denk dat veel mensen de waarde van IS overschatten!!
              IS werkt alleen prima bij niet bewegende beelden. Dus bij landschapfotografie zou het prima werken. Maar de pro's werken hierbij toch vaak met statief....
              Met een portret zou het ook een voordeel kunnen zijn.
              Probleem is juist dat IS werkt bij een niet bewegend beeld. Het heft jouw eigen lichte beweging op. De trilling die je met je hand maakt.
              Beweegt het onderwerp zoals bij sport of concerten etc. Dan heeft IS geen nut en werkt het eerder tegen dan mee. IS zorgt er namelijk niet voor dat je onderwerp bevroren wordt. Dit moet je toch echt doen door je sluitertijd sneller te zetten! En dit kan alleen door je diagragma te verlagen naar bv 2.8 en uiteraard je ISO op te schroeven indien nodig.

              Hoop dat het nut van IS nu duidelijk is, en naar mijn inziens dus ook overschat wordt......

              Als iemand daar anders over denkt, dan hoor ik dat natuurlijk graat.
              Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

              Comment


              • #37
                Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                Vin1:

                IS heeft wel degelijk 2 modi - één voor statisch en één voor beweging. De overdreven beweging wordt in mode 2 bekeken als de "panning" beweging en wordt dus door de IS niet gecorrigeerd. Als je dan vertikale beweging hebt, wordt deze wel gecorrigeerd door de IS.

                Ik heb de IS versie, en zoals iemand al aangaf, merk ik geregeld (bij het afzetten van IS) dat het beeld niet 100% scherp is door beweging. Al win je er maar een stop mee, het is toch één extra stop. Ben er tevreden over en blij dat ik de IS versie heb gekocht.
                Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                  Eigenlijk wou ik helemaal geen discussie starten over IS vs non-IS. Budgettair is de IS momenteel gewoon niet haalbaar voor mij.
                  Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                    voor diegene die het overwegen : de IS is echt praktisch, als ik vb mijn beelden van het sportpaleis bekijk tegenover wanneer dat ik het zonder IS deed, is de kwaliteit een stuk hoger en het aantal goed scherpe shots aanzienlijk toegenomen .En op 100 percent zie je het verschil met 'normale' lenzen echt wel plus nu kan ik gerust vanuit de overkant inzoomen en clicken aan 200 mm ).

                    bij modellen shoots in avondval heeft de Is ook meer dan zijn dienst bewezen.

                    dit voor de 70-200 2.8 Is maar wss ook van toepassing voor de f/4, zijn wel geen lenzen die je moet halen bij je eerste kit maar enkel als je tekortkomingen hebt in wat je doet naar mijn mening.
                    Last edited by Guest57; 6 december 2007, 15:29.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
                      Eigenlijk wou ik helemaal geen discussie starten over IS vs non-IS. Budgettair is de IS momenteel gewoon niet haalbaar voor mij.
                      Mijn conclussie is dat dit perfect mogelijk is, als je maar een vaste hand hebt.
                      Ik heb bij mijn versie een non IS shoot gedaan, en ik ben daar best tevreden over.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                        Jaa, nu word ik helemaal gek!
                        Ik moet hem ook hebben! En zo snél mogelijk!
                        Iemand die em kwijt wil?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                          Denk dat veel mensen de waarde van IS overschatten!!
                          IS werkt alleen prima bij niet bewegende beelden.
                          Dat geldt enkel voor groothoeklenzen.
                          Met IS kun je lagere sluitertijden bekomen.
                          Als je met deze lens op maximale telestand een scherpe foto wilt maken met bv. de 400D moet je een sluitertijd van 1/320s (200 x 1,6) of sneller gebruiken.
                          Dankzij IS krijg je nog scherpe foto's met tragere sluitertijden van bv. 1/100s of zelfs 1/40s. Met zo'n sluitertijden hoeft het onderwerp niet stil te staan.
                          Hoop dat het nut van IS nu duidelijk is, en naar mijn inziens dus ook overschat wordt......
                          Hoop dat het nut van IS nu duidelijk is, en naar mijn inziens dus ook onderschat wordt......

                          Ik heb lang zitten twijfelen tussen deze lens en de 70-300mm IS. Ik heb uiteindelijk de laatste gekozen door de IS, groter bereik (ook leuk voor onscherpe achtergronden) en de kleinere afmetingen.
                          Qua lichtsterkte is het verschil met de 70-200mm/F4 eerder beperkt (tussen 0 en 3/4 stops).
                          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                            De lens is vandaag toegekomen. Nou ja, eigenlijk gisteren, de TNT had ze in mijn garage gezet en dat had ik niet gezien .
                            Ik heb alvast een beetje in mijn tuin rondgelopen om wat te proberen, maar met de huidige weersomstandigheden, moest ik al snel de ISO optrekken tot +1000 om een deftige sluitertijd te krijgen. Tot zover ben ik wel tevreden met het resultaat. Als ik eens deftige foto's heb kunnen nemen, post ik ze natuurlijk.
                            Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
                              De F4 is toch een stuk smaller dan de F2.8, heb ik gemerkt. Hoe verhoudt zich dat dat een body zoals de 30D? Valt de lens niet te smal uit in vergelijking met de grootte van de body?
                              Nee....

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 70-200mm 4L zonder IS

                                Oorspronkelijk geplaatst door DewolfS Bekijk bericht
                                Ik ben deze lens een 3 weken geleden nog gaan halen... en hij is gewoon fenomenaal!

                                Ge moogt zeker zijn dat ge er uit de losse pols foto's mee kunt maken!

                                Het vervelende alleen is dat ik nu bijna nooit meer mijn gewone 17-70 erop heb staan ...
                                Dan verkoop je uwen 17 - 70 maar aan mij hé, als je hem nie meer gebruikt
                                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                                Comment

                                Working...
                                X