Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
    Aan de vervorming van de lens heb ik niks gedaan (je ziet het wel aan hun hoofden)
    Dat was dus de reden waarom ik dacht dat ze voor dit toepassingsgebied niet bruikbaar zou zijn, ik had namelijk een veel grotere vervorming verwacht. Maar ik moet zeggen dat dat heel goed meevalt ... voor een amateur als ik hé

    Comment


    • #17
      Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

      Kan iemand mij het nut uitleggen van f/2.8 op een groothoeklens? Van isolatie van het onderwerp is nl. geen sprake.
      D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

      Comment


      • #18
        Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

        VB....bij een huwelijk bij de receptie als je gasten ontvangt en je wilt zonder flits werken. Waar je vroeger uw toestel op F4 op iso 1600 moet zetten. kan je op F2.8 op iso 800 werken voor dezelfde sluitertijd te halen.
        Dus uw beeldkwaltiteit is merkelijk beter. En de foto's zullen veel minder beeldruis bevatten.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #19
          Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
          VB....bij een huwelijk bij de receptie als je gasten ontvangt en je wilt zonder flits werken. Waar je vroeger uw toestel op F4 op iso 1600 moet zetten. kan je op F2.8 op iso 800 werken voor dezelfde sluitertijd te halen.
          Dus uw beeldkwaltiteit is merkelijk beter. En de foto's zullen veel minder beeldruis bevatten.
          www.janvanginkel.be
          En het leukste van allemaal: voor een groepsfoto is wat meer scherptediepte meestal aangenaam omdat je toch liefst alle gezichten scherp hebt. Hoe langer de brandpuntsafstand, hoe moeilijker dat wordt op f/2.8. Dus bij een supergroothoek kun je veel sneller naar f/2.8 gaan zonder bang te zijn dat er maar 1 gezicht scherp zal zijn. Soms wel wat jammer dat heel de achtergrond ook scherp is natuurlijk. Maar dat zal met f/4 zeker niet beter zijn...

          Comment


          • #20
            Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

            Hij stond ook al op dpreview, wat makkelijker dan japans

            Comment


            • #21
              Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

              Voor mij mag deze gerust in Pentax DA* versie verschijnen. Naast de DA*16-50/2.8 en de DA*50-135/2.8 (die ook in vglbare Tokina versie verschenen) zal dit bereik niet misstaan...

              Maar om meer van Pentax te vernemen is 't wachten tot eind Januari...

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #22
                Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                Ondertussen een maand verder en nog steeds niets gehoord.
                Ik kan niet wachten op resultaten
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #23
                  Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Ondertussen een maand verder en nog steeds niets gehoord.
                  Ik kan niet wachten op resultaten
                  Ik ook niet want ik heb plannen om mij dit weekend de 12-24 van Tokina te gaan halen. Kan echt niet lang meer wachten
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                    jullie zijn niet de enigste. bij mij is het ook sigma 10-20 vs tokina 12-24 en tokina 11-16 f2.8

                    maar misschien eind vandejaar nieuws in japan en wanneer komt die dan hier???? Als ik mij niet vergis was de tokina 16-50 f2.8 ook zo'n ramp.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                      De bouwkwaliteit wordt bij Tokina altijd aangeprezen. De Tokina 12-24 f4 zou sterker gebouwd zijn dan de Nikon versie, maar de Tokina zou wel last hebben can CA (Chromatic Abberation - paarse randjes tussen sterke kontrasten) en ook van 'lens flare' (lichtbolletjes in de foto bij tegenlicht). Het grote voordeel van Tokina is echter ook de schappelijke prijs tegenover o.a. Nikon...

                      Op www.photozone.de vind je rijkelijk info over bijna alle lenzen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                      vind dit ook interessant voor mij, tokina heb ik echter geen ervaring mee, hebben deze een goede reputatie?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                        Het blijft intussen wel erg stil rond deze lens
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Het blijft intussen wel erg stil rond deze lens
                          Stilte voor de storm mischien?

                          (dacht dat deze link incl clickable fotos hier al stond

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                            Stilte voor de storm mischien?

                            (dacht dat deze link incl clickable fotos hier al stond

                            http://shashinki.com/blog/2008/03/01...-x-116-pro-dx/
                            Bedankt voor de link
                            Nice pen, bet you write good stories with it.
                            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                              Op DPZ is iemand die lenzen test die beweerd dat ie met een week of 3 in de winkels ligt.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tokina 11-16 f2.8 aangekondigd

                                Hoe belangrijk is die f2.8 eigenlijk voor een dergelijke lens?

                                Ik ging ervan uit dat het voor een maximale scherptediepte in binnenruimtes handig kon zijn maar na het op een website nagerekend te hebben maakt het niet zoveel uit of je nu f2.8 of f4 gebruikt. Schuilt het enige voordeel in de snellere sluitertijd als er niet voldoende licht voorhanden is en je niet mag flitsen of een statief gebruiken?

                                De Sigma 10-24 is denkelijk de grote, minder lichtsterke concurrent van deze lens. Ik ben nieuwsgierig naar het praktisch voordeel van die extra stop die de Tokina biedt.
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                                Comment

                                Working...
                                X