Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 F/2.8 en 70-200 F/2.8 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 F/2.8 en 70-200 F/2.8 IS

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    2.8 is écht goed meegenomen, zeker toen ik mijn 30d nog had. Nu, op de 5d, kan ik af en toe iets meer gebruiken, soms tot f4, omdat dit diafragma getal bij (snel) bewegende artiesten iets meer kans op slagen geeft.
    Je hebt gelijk, Johan, maar voor er een of andere pipo een opmerking over geeft denk ik dat het best is dat er bij wordt gezegd dat dit is omdat de kleinere scherptediepte van F/2.8 ervoor zorgt dat als je onderwerp iets naar voor/achter bewogen heeft na scherpstellen dat ie d'r dan niet meer haarscherp op staat.

"Bewegingsonscherpte" los je natuurlijk op met een hogere sluitersnelheid, mits groter diafragma.

Dave
    pixelpusher

Comment

Re: Canon 70-200 F/2.8 en 70-200 F/2.8 IS

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Ik heb de non-IS gehad, en heb nu de IS versie.

Inderdaad, op 200mm is ze iets softer, maar ze blijft nog behoorlijk scherp zeker in vergelijking met andere tele-zooms in dat bereik (bv de SIGMA). De 70-200 F/4 IS daarentegen is scherper dan z'n niet-IS broertje.

Dave
      ik ben ook van de non-IS naar de IS versie gegaan

scherpte is er ietsie pietsie op achteruit gegaan, doch is daar maar op beperkte manieren iets van te merken.
      het percentage van gelukte foto's is wel vooruit gegaan , vooral de statische dingen (poserende modellen en auto's).

voor sport ben ik ook blij want ik heb nu ook horizontale stabilisatie die me wel iets helpt om te pannen
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Working...
      X