Ik heb een probleempje met mijn Sigma 50-500mm DG lens.
Deze wilt niet meer automatisch scherpstellen op mijn D70. Foei.
Nochtans sluit de lens goed aan op de body, de contactjes zien er proper uit, mijn batterijen lijken in orde.
De lens is 1 jaar oud en het probleem begon sporadisch zo'n 6 maanden geleden. Intussen heb ik de ganse zomer toch probleemloos foto's kunnen maken ermee, maar - nu sinds enkele weken - wil de lens absoluut niet meer (automatisch) scherpstellen.
Omdat de hersteldienst van Sigma wereldbekend is omwille van zijn traaaaaagheid, zou ik de lens eens op een andere Nikon willen uittesten om uit te maken of het een probleem is van mijn camera of van de lens. Liefst op een recente Nikon (D70 of D200 of zo) met goede nieuwe batterijen en liefst iemand uit omgeving Oostende.
Ik voel me doodongelukkig, gehandicapt, uitgeblust, afgepeigerd, geen mens meer (maar niet zo erg als een politieker zulle ...) en bijna rijp voor de palliatieve ...![Clown](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/clown.gif)
Welke goede ziel in de omtrek van Oostende wil/kan mijn helpen ?
Deze wilt niet meer automatisch scherpstellen op mijn D70. Foei.
Nochtans sluit de lens goed aan op de body, de contactjes zien er proper uit, mijn batterijen lijken in orde.
De lens is 1 jaar oud en het probleem begon sporadisch zo'n 6 maanden geleden. Intussen heb ik de ganse zomer toch probleemloos foto's kunnen maken ermee, maar - nu sinds enkele weken - wil de lens absoluut niet meer (automatisch) scherpstellen.
Omdat de hersteldienst van Sigma wereldbekend is omwille van zijn traaaaaagheid, zou ik de lens eens op een andere Nikon willen uittesten om uit te maken of het een probleem is van mijn camera of van de lens. Liefst op een recente Nikon (D70 of D200 of zo) met goede nieuwe batterijen en liefst iemand uit omgeving Oostende.
Ik voel me doodongelukkig, gehandicapt, uitgeblust, afgepeigerd, geen mens meer (maar niet zo erg als een politieker zulle ...) en bijna rijp voor de palliatieve ...
![Clown](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/clown.gif)
Welke goede ziel in de omtrek van Oostende wil/kan mijn helpen ?
Comment