Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

    Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
    Check hier even voor 50-500 probleempjes:
    http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=1732
    Dit is een zéér goeie link. Erg bedankt.

    Volgens die link ziet het ernaar uit dat het probleem enkel na (langdurige ) servicebeurt bij Sigma kan verholpen worden. Da's dus geen best nieuws.

    Toch probeer ik hem eerstdaags nog eens op een andere Nikon. Want mijn probleem bestond niet pertinent van bij het begin, maar langzaam aan.

    Zijn er nog mensen die weet hebben van vergelijkbare autofocusproblemen met Sigmalenzen ? Want blijkbaar zou dit probleem bij een aantal Sigmalenzen bestaan.
    JM
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

    Comment


    • #17
      Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

      Hout vasthouden.

      Ik heb tot nu toe geen enkel probleem ondervonden met m'n sigma 80-400 OS noch met de sigma 105 macro.
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #18
        Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

        Een kennis heeft ook een Bigma op een D70 en een D200, en sporadisch wil die lens niet meer focussen. Hij moet dan even de camera uitzetten en terug aanzetten, en dat is dat probleem opgelost.
        Hij heeft dit op beide bodies....

        Best terugsturen naar Sigma, en een kleine hint, koop je onmiddellijk een nieuwe lens van dat type, of met het bereik dat je zoekt, en verkoop die terug als je lens hersteld is (of je herstelde lens).

        Persoonlijk heb ik ook een lens die ondertussen 5 maanden weg is, en ik beklaag me ondertussen enorm dat ik geen vervanging gekocht heb, maar ja het einde van de tunnel komt in zicht, dus nu is het te laat...

        Comment


        • #19
          Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

          Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
          Een kennis heeft ook een Bigma op een D70 en een D200, en sporadisch wil die lens niet meer focussen. Hij heeft dit op beide bodies....
          Dat lijkt verdacht veel op de wijze waarop het probleem bij mij ontstond. Even aan en uit of herfocussen op een ander lichtpunt. Het is natuurlijk éééénorm frustrerend als je zo zonder reden je shot mist. Maar wat je kennis betreft, zou ik verwachten dat zijn lens vroeg of laat ook definitief zal weigeren te focussen... Je kunt hem beter waarschuwen !
          Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
          ... koop je onmiddellijk een nieuwe lens van dat type, of met het bereik dat je zoekt, en verkoop die terug als je lens hersteld is.
          Ik begreep je suggestie eerst omgekeerd, nl dat je de herstelde lens onmiddellijk verkoopt en een nieuwe koopt. Maar dan zadel je de koper op met een mogelijk probleem ... Nu, wat jij bedoelt is wel een goed idee ... voor wie over onbeperkte 'schaarse middelen' beschikt . Hoewel je in dat geval opnieuw financieel verlies lijdt bij verkoop van die nieuw gekochte lens nadat je oude hersteld is ... Bovendien, binnenkort komt de D300 beschikbaar : een natte droom als je al enkele jaren met een ouder model werkt... Bon, goed glas is waarschijnlijk belangrijker, maar toch ... Dat wordt piekeren.
          Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
          ... Persoonlijk heb ik ook een lens die ondertussen 5 maanden weg is.
          Vijf maanden ??? Dat moet een serieuze panne zijn. Hopelijk toch geen Sigma ?
          JM
          Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

          Comment


          • #20
            Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

            Oorspronkelijk geplaatst door JM Bekijk bericht
            Dat lijkt verdacht veel op de wijze waarop het probleem bij mij ontstond. Even aan en uit of herfocussen op een ander lichtpunt. Het is natuurlijk éééénorm frustrerend als je zo zonder reden je shot mist. Maar wat je kennis betreft, zou ik verwachten dat zijn lens vroeg of laat ook definitief zal weigeren te focussen... Je kunt hem beter waarschuwen !
            ?
            Zijn lens heeft dat probleem ondertussen al zeker meer dan een jaar...

            Oorspronkelijk geplaatst door JM Bekijk bericht
            Ik begreep je suggestie eerst omgekeerd, nl dat je de herstelde lens onmiddellijk verkoopt en een nieuwe koopt. Maar dan zadel je de koper op met een mogelijk probleem ... Nu, wat jij bedoelt is wel een goed idee ... voor wie over onbeperkte 'schaarse middelen' beschikt . Hoewel je in dat geval opnieuw financieel verlies lijdt bij verkoop van die nieuw gekochte lens nadat je oude hersteld is ... Bovendien, binnenkort komt de D300 beschikbaar : een natte droom als je al enkele jaren met een ouder model werkt... Bon, goed glas is waarschijnlijk belangrijker, maar toch ... Dat wordt piekeren.
            ?
            Je gaat inderdaad geld inschieten bij het aanschaffen van een nieuwe lens, en ze dan terug te verkopen. Maar het is dat moet je voor jezelf uitmaken. Ik zelf heb tengevolge van mijn herstelling even een 70-200 gehuurd, dat kostte mij ook al 45 euro (en normaal ging het 75 zijn) voor een weekend, gecombineerd met een tripje naar Turnhout. Gooi daarbovenop de verschillende gelegendheden waarop ik stond te vloeken dat ik mijn goeie lens niet had...
            Zelfs schoot ik er 200 euro in op die maanden, het was het nog waard geweest, maar goed, dat is nu persoonlijk voor mij.

            En die D300 is inderdaad een harde noot... na ermee gewerkt te hebben vind ik het toch een fantastisch toestel, maar ja, er is ook mooi glas-servies te verkrijgen... had ik ook maar onbeperkt "schaarse middelen"


            Oorspronkelijk geplaatst door JM Bekijk bericht
            Vijf maanden ??? Dat moet een serieuze panne zijn. Hopelijk toch geen Sigma ?
            Neen, een Nikon, maar het heeft verder geen belang, vandaag heb ik uiteindelijk het verlossende telefoontje gekregen, nu nog hopen dat alles in orde is.

            Comment


            • #21
              Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

              Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
              Zijn lens heeft dat probleem ondertussen al zeker meer dan een jaar...
              Bij mijn lens begon het probleem ook ongeveer een jaar geleden. Eerst let men er niet op of wijt men het aan een 'vergeten' slechte instelling. Maar op de duur begin je erop te letten. De ene keer was het defect hardnekkiger dan de andere keer. Tot de lens het enkele weken geleden volledig voor bekeken hield. Ik zal er 8 à 10.000 foto's mee genomen hebben.

              Ik beweer dus niet dat de lens van uw kennis krak hetzelfde probleem heeft en ook zàl ophouden te werken, maar dat zijn defect sterk op mijn defect lijkt! Een verwittigd man is er 2 waard, hé ? Als z'n lens ermee zou ophouden, kan hij dan beter meteen naar Sigma stappen ipv er weken lang over in twijfel te zitten (zoals ik).
              JM
              Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

              Comment


              • #22
                Re: Hulp gevraagd van andere Nikonbezitter in omgeving Oostende

                Oorspronkelijk geplaatst door JM Bekijk bericht
                Bij mijn lens begon het probleem ook ongeveer een jaar geleden. Eerst let men er niet op of wijt men het aan een 'vergeten' slechte instelling. Maar op de duur begin je erop te letten. De ene keer was het defect hardnekkiger dan de andere keer. Tot de lens het enkele weken geleden volledig voor bekeken hield. Ik zal er 8 à 10.000 foto's mee genomen hebben.

                Ik beweer dus niet dat de lens van uw kennis krak hetzelfde probleem heeft en ook zàl ophouden te werken, maar dat zijn defect sterk op mijn defect lijkt! Een verwittigd man is er 2 waard, hé ? Als z'n lens ermee zou ophouden, kan hij dan beter meteen naar Sigma stappen ipv er weken lang over in twijfel te zitten (zoals ik).
                Bedankt voor de hint! Met een paar vrienden hebben we hem al verschillende keren erop gewezen, en hij zegt telkens zelf dat hij ze moet binnenleveren, maar het komt er niet van. Hij is ze dan zeker een tijdje kwijt en vogelspotter zijnde is hij daar niet blij mee. Nu ja, ze is ook meer dan twee jaar oud en vermoedelijk valt dit niet meer onder garantie.

                Comment

                Working...
                X