Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2 nieuwe Canon lenzen in ontwikkeling

Ik begrijp de introductie van de 200f/2 IS goed, maar zie veel minder het nut van de 800/5.6 IS.

Er is de 600/4 IS die met een TC van 1.4 een 840/5.6 wordt en algemeen geweten is dat de TC 1.4 op deze primes nog zeer goede tot uitmuntende resultaten aflevert (wat niet kan gezegd worden van de TC 2x op de zooms).

Je zou kunnen stellen dat je op de 800/5.6 ook een TC 1.4 kan monteren en dan nog verder kan, maar dan verlies je autofocus op de 1 series camera's. Mij lijkt het dat voor het type fotografie waarvoor deze lenzen zouden gebruikt kunnen worden AF een must is. Dus mocht ik kunnen kiezen (en het budget hebben) dan zou ik resoluut voor de 600/4 en een TC 1.4 gaan. Waarom zou iemand een 800/5.6 nemen? Zou de kwaliteit echt zoveel betere zijn?

De 600/4 is een van de beste en scherpste canon tele's. Ik begrijp dus het nut van de 800/5.6 niet echt. Maar ja, ik ben Canon niet, hé.
    DigiCam

Comment

Valt nog te zien of die lenzen wel ooit verkocht mogen worden. Het voedselagentschap in de VS moet er nog zijn zegen over geven !

** A Product Report required by 21.C.F.R.§ 1002.10 has not been submitted to the United States Food and Drug Administration for this product. This product is not, and may note be, offered for sale or lease, or sold or leased, until the required report has been submitted.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
        Je zou kunnen stellen dat je op de 800/5.6 ook een TC 1.4 kan monteren en dan nog verder kan, maar dan verlies je autofocus op de 1 series camera's. Mij lijkt het dat voor het type fotografie waarvoor deze lenzen zouden gebruikt kunnen worden AF een must is.

Bij de camera's uit de "1" serie werkt de AF met een lenzen waarbij de maximale diafragma-opening f8 of groter is,
        je behoudt dus AF met een 800mm f5,6 + 1,4x TC (=1120mm).

De nieuwe lenzen die in ontwikkeling zijn, zitten wel "lichtjes" boven mijn budget, ik zal ze dus niet snel bestellen.
        Voor sommige professionele fotografen zijn die natuurlijk wel interessant.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
          Ik begrijp de introductie van de 200f/2 IS goed, maar zie veel minder het nut van de 800/5.6 IS.
          Nut van 800/5.6 :
          • een pak lichter dan de 600/4.0
          • goedkoper
          • snellere AF en optisch beter dan 600 + 1.4x

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Heeft nikon niet pas een 70-200 gemaakt die wit ziet? Was dat omdat ze jaloers waren op canon?

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...d_product=6401
            Ik denk dat je die grijze exemplaren nu zelfs niet meer kan krijgen. Zwakke reactie overigens

MVG,

Comment

Enig idee over de prijsklasse van het "tele-pareltje" (800 mm)? 7500 EUR?
              Last edited by Jense; 17 oktober 2007, 10:56.
              Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jense Bekijk bericht
                Enig idee over de prijsklasse van het "tele-pareltje"? 7500 EUR?
                De 600 f/4 kost een pak meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  We verwachten alleen maar perfect scherp van hoek tot hoek en van f2 tot f16 en alleen maar voor FF. Meer is nooit nodig.
                  Jan.
                  De Nikon is perfect, en ik verwacht dat de Canon dat ook zal zijn

MVG,

Comment

Converter voor 300mm Canon....?

Beste

Kan iemand mij wegwijs maken...? Is het mogelijk een converter te plaatsen op een Canonlens 75-300 mm (DO) IS...?
                    Wat zijn mogelijke voordelen...?
                    Wat zijn nadelen...?

Alvast bedankt voor een reactie

vriendelijke groet

Lamp - hobbyfotograaf

Comment

Re: Converter voor 300mm Canon....?

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
                      Beste

Kan iemand mij wegwijs maken...? Is het mogelijk een converter te plaatsen op een Canonlens 75-300 mm (DO) IS...?
                      Wat zijn mogelijke voordelen...?
                      Wat zijn nadelen...?

Alvast bedankt voor een reactie

vriendelijke groet

Lamp - hobbyfotograaf
                      Helaba, start eens een nieuw draadje ipv er eentje te kapen

Comment

Working...
                      X