Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 70-200mm f2.8

    Ik denk niet dat de sigma een slechte keus zou zijn maar ik zou misschien toch ook even denken aan de canon 70-200 F4 met IS want die 2.8 ga je waarschijnlijk toch niet echt gebruiken (omdat je zowiezo op een lange sluitertijd gaat zitten, zelfs op 2.8, tenzij je misschien je toestel op ISO 1600 of zo gaat zetten).

    Wat ik zou doen is gewoon even de lens (of lenzen) lenen, proberen en vergelijken. Zo ga je zeker geen miskoop doen, want impulsiviteit is hier zeker niet op zijn plaats (ik spreek uit ervaring )

    En als je de lens hebt laat me iets weten, dan kom ik eens kijken

    Greetz

    Joris

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 70-200mm f2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Sigma is soft op f2,8. Vanaf f4 is ze wel scherp genoeg, maar dan kan je net zo goed een Canon 70-200 f4 kopen, die is ook al scherp op f4.

      De Sigma 70-200 f2,8 heeft (op een Canon-body toch) een vrij trage autofocus, alle Canon 70-200 varianten scoren daar véél beter.

      Ik heb zelf de Sigma gehad, maar ondertussen heb ik die vervangen door een Canon 70-200 f2,8 L IS, dat is wel de duurste, maar voor mij ook de beste keuze.

      Precies!

      Ik heb de Sigma gehad. Veel te groot en te zwaar. Aangezien ik de lens niet op 2.8 kon gebruiken, maar pas vanaf 4.0/5.6 heb ik die voor de Canon 70-200 4L in geruild.

      Deze is op 4.0 zowiezo nog scherper dan de Sigma 70-200 2.8 op 4.0 en nog een stuk goedkoper, kleiner en veel lichter.

      De IS versie zou voor party fotografie ook lekker zijn. Met 1/60 1/80 kan je nog iemand goed bevriezen. Stilstaande mensen met 1/30 of zelfs korter, maar dan moet je dus zeker IS hebben.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 70-200mm f2.8

        De Canon 70-200 2.8 zou ik alleen aanraden als je ook een extender wilt gebruiken.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment

        Working...
        X