Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-300 VC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 28-300 VC

ja .. ik zit op hete kolen om ergens een deugdelijke review te lezen

Comment

Met een eventuele overstap naar FF zat ik ook efkens te kijken voor een all-round lens (naast mijn andere lenzen)
      en aangezien de Tamron 28-300 ook op de 5D gaat ben ik dan meteen op zoek gegaan naar voorbeeldjes...

5D + Tamron 28-300 VC:
      (scroll naar onder voor meer vb)

Ben ik nu de enige of zijn dit geen indrukwekkende plaatjes voor zo'n 11x budgetzoomlens

De "VC" blijkt zijn werk goed te doen blijkbaar (cheetah 1/6 s op 300mm)
      Bokeh ziet er deftig uit (wss dankzij de 9 lamellen)..

Zijn er hier soms BD-ers die dezelfde combinatie hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
        Ben ik nu de enige of zijn dit geen indrukwekkende plaatjes voor zo'n 11x budgetzoomlens

De "VC" blijkt zijn werk goed te doen blijkbaar (cheetah 1/6 s op 300mm)
        Bokeh ziet er deftig uit (wss dankzij de 9 lamellen)..

Zijn er hier soms BD-ers die dezelfde combinatie hebben ?
        Dat ziet er in ieder geval heel wat beter uit dan wat ik van de Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS gezien heb (die is ook niet bruikbaar op een full-frame camera).
        De hoeken zijn niet zo heel scherp, maar dat zal op een crop-camera wel beter zijn.

De voorbeelden zeggen ook niets over de AF-snelheid, die is ook belangrijk voor heel wat foto's.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bij Konijnenberg is ondertussen aangeduid dat ze in voorraad is, de prijs is in ieder geval niet erg hoog:
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

ik ben ook kandidaat koper voor deze lens maar wat ik overal gezien heb aan fotos doet mij eerder twijfelen dan dat het mij overtuigt .. .. het valt niet uit te maken of de grote kwaliteitsspreiding een lensprobleem is dan wel een fotograafprobleem .. de lens heeft mogelijk "af fabrikatie" last van asymetrie net zoals sommige 18-250 Tamrons schijnen te hebben (draad in dit forum) .. en ik voel er echt niet veel voor om na 1 week of zo mijn lens al te moeten binnen sturen omdat ze de lenseelementen terug op hun plaats moeten steken !
            Een uitgebreide (individuele) vergelijkingstest met oa de Sigma 18-200OS en een canon (weet niet meer welke dacht 18-85IS) scheen aan te tonen dat de Tamron zelfs veel beter scoorde dan de Sigma ... ik heb de Sigma zelf uitgeprobeerd en die test doet mij nog meer twijfelen want die Sigma die ik getest heb vond ik echt heel goed voor zo'n type lens (en mijn Sigma fotos waren zeker beter dan wat er in die test stond ... )

Comment

Tja, lenzen kopen is altijd een klein beetje gokken , testen in de winkel zou ik zeggen...

Comment

Nog een Japanse test gevonden met massa's samples uit een 5D...

De oude (niet-gestabiliseerde) versie wordt hier getest tegen de nieuwe VC-versie...

Comment

Working...
                X